تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820481815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل پست بانك خبر داد: ايجاد 10 هزار باجه روستايي براي ارائه خدمات بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل پست بانك خبر داد: ايجاد 10 هزار باجه روستايي براي ارائه خدمات بانكي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

پست بانك براي نخستين بار توانست با اتكا به درآمدهاي ثابت خود هزينه‌هايش را بپوشاند.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه ايسنا، محمود افضلي ـ مديرعامل پست بانك ـ در نشستي خبري عنوان كرد: پست بانك پس از تصويب اساسنامه از دي ماه سال 1375 فعاليت خود را به طور رسمي آغاز كرده و در طي اين مدت كوتاه از زمان تاسيس افتتاح صدها شعبه و دفاتر خدمات بانكي شهري و روستايي در سطح كشور در امر خدمت رساني فعاليت كرده است.

وي به گزارش عملكرد اين بانك از نظر شاخص‌هاي مختلف پرداخت و گفت: يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي فعاليت و رشد بانك، افزايش سپرده‌هاي بانك است و بانك‌ها هر چقدر بتوانند در اين زمينه رشد كنند قطعاً فعاليت بهتري دارند.

او به دو نوع سپرده، منابع كل بانك كه شامل تمام سپرده‌هاي بانك و سپرده‌هاي موثر اشاره كرد و افزود: منابع كل بانك در پايان سال 84، دو هزار و 65 ميليارد ريال بوده كه اين رقم در سال 85 به پنج هزار و 501 ميليارد ريال و در سال 86 به 9 هزار و 33 ميليارد ريال رسيده است و در دو سال گذشته 85 و 86 منابع كل بانك 4/4 درصد رشد داشته است.

عضو هيات مديره پست بانك به منابع موثر بانك اشاره كرد و گفت: منابع موثر بانك با نيت اعطاي تسهيلات به مشتريان در پايان سال 84 به يك هزار و 402 ميليارد ريال، در سال 85 به دو هزار و 751 ميليارد ريال و در پايان سال 86 به پنج هزار و 828 ميلياردي ريال رسيده است و به طور كلي پست بانك نزديك به چهار برابر سيستم‌هاي بانكي رشد كرده است.

وي با بيان اينكه نرخ هزينه عملياتي متوسط سودي است كه يك بانك به مشتريان خود پرداخت مي‌كند، توضيح داد: به طور كلي در سيستم‌هاي بانكي دولتي اين نرخ حدود هفت درصد است و در بانك‌هاي خصوصي حدود 13 تا 14 درصد ولي ما در طي دو سال گذشته اين نرخ را كاهش داديم و از حدود 4.5 درصدي كه در پايان سال 84 بوده به 1.7 درصد رسيده است.

افضلي به رشد تسهيلات پست بانك اشاره كرد و افزود: تسهيلات بانك از رقم يك هزار و 332 ميليارد ريال در پايان سال 84 به چهار هزار و 687 ميليارد ريال رسيده كه نشان دهنده 3.5 برابر افزايش است.

به گفته وي 92 درصد تسيهلات اعطايي اين بانك به مشتريان زير 10 ميليون تومان است و اين معني خرده بانك داري است و كه در دو سال گذشته اين كار عملياتي شده است.

او در بخش ديگر از سخنان خود به سودآوري و درآمدزايي پست بانك اشاره كرد و گفت: درآمدهاي تسهيلاتي اين بانك در سال 85 حدود 230 ميليارد ريال بوده كه در سال 86 به 442 ميليارد ريال رسيده است و درآمد كل اين بانك از 314 ميليارد ريال درسال 85 به 504 ميليارد ريال در سال 86 رسيده است.

وي افزود: كل هزينه‌هاي پست بانك در سال 85، 470 ميليارد ريال و درسال 86 به 472 ميليارد ريال رسيده كه سال 85 نسبت به سال 86، 0.5 درصد هزينه‌هايمان افزايش پيدا كرده است.

به گفته او امسال درآمدهاي پست بانك بالاتر از هزينه‌هايش بوده و حدود 332 ميليارد ريال سود خواهد شد.

مديرعامل پست بانك با اشاره به اينكه حدود 400 شعبه اختصاصي در كل كشور مستقر است تصريح كرد: ما در دو سال گذشته يكي از سياست‌هاي كاري‌مان توسعه نقاط تماس بوده است و ما در كنار شعب اختصاصي يكسري باجه و خدمات بانكي ايجاد كرده‌ايم.

به گفته او در سال 84 حدود 94 باجه داشتيم كه در پايان سال 85 تعدادي باجه‌ها به 1329 باجه رسيد و در پايان سال 86 تعداد باجه‌ها در شهرها و روستاها به 6287 هزار باجه رسيده است.

وي گفت: اولويت كاري در سال 87 و 88 اين است كه 10 هزار باجه روستايي ايجاد كنيم كه به صورت محدود خدمات بانكي را ارائه دهند.

افضلي به تهيه نرم افزاري جديد اشاره كرد و گفت: نرم افزاري جديد طراحي و خريداري شده و در روستاها مستقر كرده‌ايم كه تمام روستاها در پايان سال 88 به صورت آن لاين به همديگر متصل خواهند شد.

مديرعامل پست بانك با بيان اينكه در سال 85 كل تراكنش‌هاي دفاتر شهري و روستايي حدود دو ميليون و 437 هزار تراكنش بوده است تصريح كرد: اين رقم در سال 86 به 13 ميليون و 200 هزار تراكنش رسيده و در سال 86 ، 4.5 برابر شده است.

به گفته او عمليات ارزي در پست بانك با توجه به نوپا بودن آن از رشد خوبي برخوردار بوده است و به كل مشتريان خود خدمات ارزي را ارئه مي‌دهيم.

وي اضافه كرد: در دو سال گذشته يك نظام مدون درجه بندي در شعبات پست بانك طراحي كرده‌ايم كه بر اساس اين نظام تمام 400 شعبه به درجه 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 تقسيم بندي شده‌اند و اين كار باعث رقابت و انگيزش تورم بين شعبه‌ها مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: ما نظام ديگري به نام نظام مديريت نقدينگي پايه‌ريزي كرده‌ايم و در دو سال گذشته توانسته‌ايم بر اساس اين نظام به نتايج مثبتي دست يابيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن