تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت ارشاد مكلف به پرداخت خسارت به فيلم «سنتوري» شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزارت ارشاد مكلف به پرداخت خسارت به فيلم «سنتوري» شد
------------

ديوان عدالت اداري ايران، شكايت عوامل فيلم سنتوري را مبني بر وارد آمدن خسارت ناشي از توقيف اين فيلم پس از صدور مجوز از سوي وزارت ارشاد را وارد دانست و اين وزارتخانه را مكلف به پرداخت ضرر و زيان ناشي از اين توقيف كرد.

فيلم سنتوري در سال ۱۳۸۶ پس از دريافت مجوز به كارگرداني داريوش مهرجويي ساخته و در جشنواره فيلم فجر همان سال به عنوان بهترين فيلم تماشاگران انتخاب شد.

بهرام رادان نيز كه در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته بود، توانست برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد اين جشنواره شود.

فيلم سنتوري قرار بود در مردادماه همان سال در ۴۵ سينماي ايران به نمايش در بيايد كه چند روز مانده به آغاز نمايش آن، از سوي وزارت ارشاد توقيف شد.

عوامل اين فيلم تلاش‌هاي فراوان كردند تا فيلم را از توقيف خارج كنند؛ اما موفق به اين كار نشدند و بعد‌ها نسخه‌هاي از آن به‌ صورت گسترده در خيابان‌هاي شهرهاي ايران به طور غير قانوني به فروش رفت كه از اين اقدام، علي‌رغم درخواست سازندگاه فيلم مبني بر پرداخت مبلغي براي ديدن خانگي آن به حساب سازندگان از سوي خريداران، پول چنداني نصيب عواملش نشد.

در متن حكم ديوان عدالت اداري هم‌چنين تأكيد شده است كه شكايت عوامل فيلم سنتوري مبني بر درخواست لغو ممنوعيت اكران، وارد دانسته نشده است.

اين رأي بر طبق ماده هفت قانون ديوان عدالت اداري مصوب سال ۸۵ قطعي اعلام شده است.

پانزدهم تيرماه امسال نيز جمعي از بازيگران و كارگردانان سينماي ايران با صدور نامه‌اي خطاب به رياست ديوان عدالت اداري، از افزايش تعداد فيلم‌هايي كه «پس از دريافت مجوز ساخت و نمايش، به بايگاني سپرده مي‌شوند» انتقاد كرده و خواهان پرداخت خسارت‌هاي ناشي از اين اقدامات وزارت ارشاد شده بودند.

اين نامه پس از آن منتشر ‌شد كه علي رازيني، رييس ديوان عدالت اداري كشور، پنجم تيرماه امسال از روند توقيف كتاب و فيلم پس از صدور مجوز انتقاد كرد و خواستار پرداخت خسارت‌ به مؤلفان و دست‌اندركاران ساخت فيلم شده بود.

سينماگران در حالي از ديوان عدالت اداري درخواست رسيدگي به خسارت‌هاي ناشي از توقيف آثار سينمايي خود را
مي‌كنند كه ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته جمال شورجه، مشاور هنري رييس‌جمهوري ايران در واكنش به نامه ۴۵ سينماگر كه به روند انتخاب فيلم‌هاي ايراني بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر اعتراض كرده بودند، گفته بود: «بايد تكليفمان را با سينماگران معترض روشن كنيم.»
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن