تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820717789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركز توسعه‌ي IT وزارت ارشاد خبر داد: اعطاي مجوز به موسسات فرهنگي ديجيتالي آغاز فعاليت براي نظارت بر بازي‌هاي رايانه‌يي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس مركز توسعه‌ي IT وزارت ارشاد خبر داد: اعطاي مجوز به موسسات فرهنگي ديجيتالي آغاز فعاليت براي نظارت بر بازي‌هاي رايانه‌يي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

رييس مركز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات وزارت ارشاد از اعطاي مجوز به موسسات فرهنگي ديجيتالي از ماه آينده خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قصد دارد فرآيند توليد تا مصرف محصولات ديجيتالي را زير چتر حمايتي بگيرد و يارانه‌ها را به نفع مصرف كنندگان تخصيص دهد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عيسي زارع‌پور - رييس مركز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - در نشست خبري دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتالي با اشاره به اين كه بودجه مصوب جشنواره امسال با حمايت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت ارزيابي رييس جمهور، پنج ميليارد تومان است، اظهار كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور عمومي كردن فضاي ديجيتال به ويژه براي خانواده‌ها برگزاري اين نمايشگاه را در تقويم سالانه خود قرار داده است.

وي ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درصدد است به علت فضاي فرهنگي مصلي امام خميني (ره) تمام نمايشگاه‌هاي فرهنگي را در اين مكان برگزار كند.

او اهداف برگزاري اين جشنواره را ايجاد جايگاهي رسمي جهت ارايه و ارزيابي سالانه آثار توليد شده در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال در كشور، فرهنگ‌سازي و جريان‌سازي جهت ايجاد و توسعه محتواي منطقي به فرهنگ بومي، ملي و اسلامي در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال، فراهم كردن محيطي به منظور ايجاد همدلي و هم افزايي بين پديد آورندگان آثار در حوزه‌ي رسانه‌هاي ديجيتال، توسعه خط و زبان فارسي در محيط رايانه و ابزارهاي ديجيتالي عنوان كرد.

وي همچنين افزود: كاهش هزينه و توسعه دسترسي عمومي به ميراث مكتوب تاريخي، علمي، فرهنگي، ديني و هنري كشور، حمايت از افراد، مراكز، موسسات، تشكل‌ها و شركت‌هاي فعال در حوزه توليد آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي و هنري، بسترسازي و فراهم كردن زمينه در راستاي تحقق جنبش نرم‌افزاري در حوزه محتوايي فن‌آوري اطلاعات و ايجاد بستر رقابت ميان توليدكنندگان آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي ـ هنري، جهت رشد، شكوفايي و رونق بخشي به بازار داخلي و صادرات در اين صنعت از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.

او بسترهاي نرم‌افزاري چند رسانه‌يي، نرم‌افزارهاي تلفن همراه، بازي‌هاي رايانه‌يي، پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها، هنرهاي ديجيتال و بخش ويژه انقلاب به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را بخش‌هاي اصل جشنواره و نمايشگاه خواند.

وي همچنين اظهار كرد: نشست‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي، خانواده و فن‌آوري اطلاعات، آثار فرهنگي و هنري با موضوع رسانه‌هاي ديجيتال، مسابقات، مراكز ارايه دهنده خدمات حوزه رسانه‌ي ديجيتال و بخش ويژه نوآوري بخش‌هاي جانبي نمايشگاه هستند كه در بخش آثار فرهنگي و هنري جشنواره كاريكاتور با همكاري خانه كاريكاتور در حال برگزاري است.

به گفته‌ي او از امروز فراخوان ارسال آثار در شش بخش اصلي اعلام شده است كه متقاضيان مي‌توانند تا تاريخ 31 مردادماه از طريق سايت www.DMF.ir آثار خود را ارسال كنند.

زارع‌پوربا بيان اين كه در جشنواره و نمايشگاه دوم فضاي توليدكنندگان از عرضه‌كنندگان جدا خواهد بود و اين در شرايطي است كه اصالت با توليدكنندگان است گفت: اختتاميه جشنواره و نمايشگاه به طور همزمان در تالار وحدت خواهد بود و اميدواريم با حضور رييس جمهور برگزار شود و پس از برگزاري دومين جشنواره و نمايشگاه در تاريخ 29 مهرماه در صورت مساعد بودن شرايط استان‌ها اين نمايشگاه به صورت استاني تا پايان سال در 8 استان كشور برگزار خواهد شد كه در حال رايزني با استان‌هاي داراي آمادگي هستيم.

او با اشاره به اين كه امسال نيز حمايت از مصرف‌كنندگان در قالب كارت‌هاي هوشمند الكترونيك ادامه مي‌يابد، تصريح كرد: اين كار به عنوان پايلوت فرهنگ كارت است؛ مركز توسعه‌ي فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌ها‌ي ديجيتال بخشي از اعتبارات براي يارانه مصرف كننده حدود 500 ميليون تا يك ميليارد تومان را از محل اعتبارات بخش‌هاي ديگر برداشت كرده است تا دولت و مجلس به جايگاه واقعي اين كار پي‌ببرند و حمايت‌هاي جدي را اعمال كنند.

وي در خصوص شرايط شركت آثار بر جشنواره و نمايشگاه دوم گفت: آثار نرم‌افزاري كه قصد شركت در نمايشگاه را دارند، بايد درخواست اخذ پروانه ثبت يا انتشار خود را در دبيرخانه ثبت نرم‌افزار مركز توسعه فن آوري اطلاعات و رسانه‌ي ديجيتال به ثبت رسانده باشند و پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها نيز در سامانه ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ايراني به ثبت رسيده باشند.

به گفته‌ي وي همچنين آثاري به عنوان برگزيده انتخاب خواهند شد كه پروانه مذكور را اخذ كرده باشند. اين آثار از حمايت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برخوردار خواهند شد.

رييس مركز توسعه فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتالي با بيان اين كه رقم يك ميليارد و 800 ميليون تومان در قانون بودجه گنجانده شده است تا بازي‌هاي رايانه‌يي هماهنگ با ارزش‌هاي نظام باشد اذعان كرد: در خصوص نظارت بر بازي‌هاي رايانه‌يي فعاليت‌هايي در وزارتخانه آغاز شده است كه با جمع‌بندي و اعلام عمومي در آينده طي يك تا دو ماه آتي اجرايي مي‌شود تا فضاي اين حوزه قانونمند شود.

زارع‌پور افزود: پنج ماه است كه محصولات فرهنگي ديجيتالي به كمك دبيرخانه انجمن انفورماتيك ثبت مي‌شوند تا از تاريخي كه مشخص خواهد شد توليد و عرضه محصولات بدون مجوز ممنوع شود و نيروي انتظامي با تكثيركنندگان غيرمجاز برخورد خواهد كرد كه اين كار تا پايان امسال اتفاق خواهد افتاد.

وي با تاكيد بر اين كه داوري‌ها سليقه‌يي اعمال نخواهد شد اظهار كرد: در نمايشگاه و جشنواره امسال نشست‌ها و كارگروه‌هاي متعددي پيش‌بيني شده است كه مي‌تواند فضايي براي حضور فعالان عرصه پژوهشي در حوزه ديجيتال باشد.

او گفت: دادن غرفه در نمايشگاه به افراد حقيقي با تخفيف بالا صورت مي‌گيرد تا اين نمايشگاه مكاني براي حضور و تبليغ آثار تهيه شده باشد.

در اين نشست همچنين مهدي سرامي - معاون مركز توسعه فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال - حضور خبرگزاري‌هاي غيردولتي را در اين جشنواره منتفي دانست و گفت: اين خبرگزاري‌ها در جشنواره مطبوعات و خبرگزاري‌ها كه نيمه‌ي اول آبان‌ماه برگزار مي‌شود، حضور خواهند داشت.

وي ادامه داد: تنها سايت‌هايي مورد حمايت وزارتخانه قرار خواهند گرفت كه مسوول آن‌ها مشخص بوده و ثبت شده باشند كه در اين صورت با انجام تخلف تذكر خواهند گرفت و اگر ثبت نشده باشند فيلتر خواهند شد.

او در پايان يكي از هدف‌هاي ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ايراني را مشخص كردن آمار سايت‌هاي ثبت شده دانست.

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن