تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820617638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدوين برنامه جامع اصلاح نظام توزيع در راستاي طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: تدوين برنامه جامع اصلاح نظام توزيع در راستاي طرح تحول اقتصادي
معاون وزير بازرگاني درخصوص اصلاح نظام توزيع در راستاي طرح تحول اقتصادي گفت : برنامه جامع اصلاح نظام توزيع از سوي وزارت بازرگاني تدوين شده و به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه شده است .
شجاع الدين بازرگاني در گفت و گو با خبرگزاري فارس در خصوص اصلاح نظام توزيع و بايدها و نبايدهاي آن اظهار داشت : اصلاح نظام توزيع از رويكردهاي وزارت بازرگاني و اهداف و راهبردهاي ما به عنوان يك برنامه زيرساختي و زيربنايي براي تنظيم صحيح بازار است .
وي افزود : شبكه تامين و كالا يكي از خلاهاي جدي بازار عرضه و تقاضا است كه مي تواند به عنوان زيرساخت نقش مهمي در تنظيم بازار و توسعه تجارت داشته باشد.
وي در پاسخ به سئوالي در خصوص زمانبندي مناسبي براي اصلاح نظام توزيع از طرف وزارت بازرگاني گفت : وزارت بازرگاني متصدي توليد و يا حتي توزيع نيست و بايد با نظارت بر بخش توليد تقاضا را پيش بيني كرده و پل منطقي بين عرضه و تقاضا ايجاد كند و اين ميسر نمي شود مگر با مشاركت بخش خصوصي چرا كه بخش خصوصي مي تواند در تمام حلقه هاي زنجيره فوق نقش موثري داشته باشد.
وي افزود : وقتي زنجيره تامين به صورت كامل وجود داشته باشد ديگر براي تامين ميوه شب عيد لزومي ندارد تا از 4 ماه قبل به ذخيره سازي بپردازيم چرا كه اين ذخيره سازي باعث افت 30 تا 40 درصدي محصول مي شود در صورتي كه اگر اين زنجيره بتواند به درستي ايفاي نقش كند لزومي به انبار كردن نيست و با صادرات و واردات مي توان بازار را كنترل كرد.
وي افزود : در تشكيل اين زنجيره فقط سخت افزار كافي نيست و ما بايد از نيروي نرم افزاري استفاده كنيم چرا كه در برخي مواقع اين زنجيره از فقدان اطلاعاتي و عدم دسترسي سريع ضربه خورده و باعث نوسانات قيمت در بازار مي شود.
وي گفت : در بحث تنظيم بازار بايد به صورت پيوسته به همه حلقه هاي زنجيره نگاه كرد و در صورت وجود نوسان در قيمت ها نبايد آن را به يك حلقه خاص نسبت داد.
بازرگاني گفت : در توليدات برخي محصولات و كالاها بايد توجه داشته باشيم تا از توليد محصولاتي با مزيت نسبي كم خودداري كنيم و با تغيير الگوي توليد به سمت توليد محصولاتي با مزيت نسبي بالا حركت كنيم چرا كه در برخي محصولات واردات يك كالاي خاص ارزانتر از توليد آن تمام مي شود.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن