تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820709249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدم به قدم تا المپيك – تيروكمان كماندار المپيكي ايران: توانايي كسب مدال را در پكن دارم با ايمان به خدا در المپيك تير پرتاب مي‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قدم به قدم تا المپيك – تيروكمان كماندار المپيكي ايران: توانايي كسب مدال را در پكن دارم با ايمان به خدا در المپيك تير پرتاب مي‌كنم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

حجت‌الله واعظي ورزشكار 30 ساله‌ي رشته‌ي تيروكمان ايران است كه پس از سه سال و چهار ماه حضور در تيم ملي تيروكمان ايران توانسته سهميه‌ي المپيك را كسب كند. وي كه اعتماد به نفس و آرامش زيادي در كارهاي‌ش ديده مي‌شود، اميدوار است كه بتواند در پكن خوش بدرخشد. او توانايي خود را در حد كسب مدال المپيك مي‌داند و مي‌گويد: هيچ كدام از حريفان براي من مهم نيستند. تنها حريف من فيس (سيبل) مقابل است.

كماندار ملي‌پوش ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهاركرد: وقتي من وارد تيروكمان شدم هنوز اين رشته فدراسيون نداشت. بنابراين زيرنظر انجمن كار كرديم تا اين‌كه خود به يك فدراسيون جداگانه تبديل شد و كريم صفايي رياست آن را برعهده گرفت. خوشحالم كه او توانسته اين فدراسيون نوپا را كه هيچ افتخاري نداشت، پس از چهار سال به جايي برساند كه دو سهميه‌ي در بازي‌هاي المپيك داشته باشد. من فكر مي‌كنم اين بزرگترين افتخار براي يك فدراسيون است.

وي با اشاره به روند حركتي فدراسيون در سال‌هاي اخير خاطرنشان كرد: صفايي توانست پايه و اساس خوبي در رشته‌ي تيروكمان بگذارد. به طوري كه با آوردن دو مربي كره‌اي كه از مهد رشته‌ي تيروكمان برخاسته‌اند، توانست حركت‌هاي پايه‌سازي خوبي انجام دهد. اكنون اين دو مربي حدود چهار سال است كه در ايران كار كرده‌اند، در استان‌هاي مختلف به دنبال استعدادها بودند و با جوانان و نوجوانان خوبي شروع كردند. آنها توانسته‌اند تعامل خوبي با ورزشكاران ايران برقرار كنند و همين امر تاحدودي باعث موفقيت ما شده است.

وي در ادامه با اشاره به چگونگي كسب سهميه‌اش براي بازي‌هاي المپيك خاطرنشان كرد: ما هم خودمان باور نمي‌كرديم بتوانيم حتي يك سهميه براي المپيك بگيريم اما، براساس سياست‌هاي فدراسيون تمام برنامه‌ريزي‌ها بر اين اساس صورت گرفت كه در المپيك سهميه بگيريم. در ابتداي سال 86 به كره رفتيم تا بتوانيم خودمان را در مسابقه‌هاي جهاني كه در اين كشور برگزار مي‌شد، ارزيابي كنيم. يك ماه بعد به ايتاليا رفتيم كه فكر مي‌كنم نتايج نسبتا خوبي كسب كرديم. مسابقه‌هاي ايتاليا اعتماد به نفس خاصي به ما داد و فهميديم كه مي‌توانيم در مقابل حريفان بزرگ رقابت كنيم. هر چه جلوتر رفتيم اين شرايط آمادگي براي ما بهتر شد و هر روز ما در اردو ركوردهاي روز قبل‌مان را مي‌شكستيم. اين شرايط به نفع ما بود تا اينكه نوبت به مسابقه‌هاي جام‌جهاني آلمان رسيد كه بايد براي كسب سهميه‌ي المپيك مي‌رفتيم. آن مسابقه، مسابقه‌ي بسيار بزرگي بود بيش از 400 كماندار به آنجا آمده بودند كه تنها 16 نفر در بخش ريكرو به المپيك مي‌رفتند. آنجا هوا سرد بود، باران هم مي‌باريد. از سه نفري كه در آنجا بودند دو نفر حذف شده بودند و من مانده بودم اما، در اين رقابت خدا كمك من كرد تا ورزشكاران ژاپن، اسلووني و روماني را شكست دهم و به جمع 16 نفر پاياني راه يابم. همه شگفت‌زده شده بودند اما، خوشبختانه سهميه را گرفتيم.

واعظي با بيان اينكه پس از كسب سهميه‌ي المپيك دچار افت محسوسي شدم، يادآور شد: پس از اينكه نخستين سهميه‌ي تيروكمان را گرفتيم من دچار افت محسوسي شدم. عوامل مختلفي در اين افت دخيل بودند كه در ماه‌هاي مختلف توانستم به اين عوامل برسم و آنها را جبران كنم تا به اوج برگردم. در اين مدت كه دچار افت شده بودم، از طرفي به بدنم هم فشار مي‌آوردم تا به اوج برگردم و همين مساله باعث شد تا مصدوم شوم. به هر حال اين عوامل را گذراندم تا دوباره به اوج برگردم. اكنون از شرايطي كه دارم، راضي هستم و خوشحالم كه توانسته‌ام روزهاي سخت را پشت سر بگذارم. اميدوارم كه در المپيك هم بتوانم نماينده‌ي شايسته‌اي باشم و همه‌ي دوستانم و هم تيمي‌هايم از عملكرد من راضي باشند.

كماندار المپيكي ايران با بيان اينكه اين روزها به بهترين ركوردهايم دارم مي‌رسم، ادامه داد: همه‌ي شاخص‌هايي كه سال پيش در اوج داشتم، اكنون به آن رسيده‌ام و به سمت بهتر شدن حركت مي‌كنم. من بايد به يك باور جدي و تكنيك و تاكتيك درستي برسم تا در المپيك حذف نشوم. اكنون شرايط من از سال قبل بهتر است.

واعظي با بيان اينكه هدف من حضور در المپيك نبوده، بلكه كسب مدال دراين باز‌ي‌هاست، خاطرنشان كرد: من مي‌خواهم به مدارج عالي اين رشته برسم. در المپيك هم مي‌خواهم به جايگاهي كه استحقاقش را دارم، برسم. خودم مي‌خواهم مدال بگيرم و فكر مي‌كنم اين مساله دور از دسترس و توان من نيست. چيزهايي را داريم كه خيلي‌ها ندارند. من فكر مي‌كنم ايمان به خدا يكي از اين عوامل است كه مي‌تواند كمك زيادي به ما كند. براي من حريفي كه در كنارم ايستاده مهم نيست، مي‌خواهد قهرمان جهان باشد يا المپيك براي من آن فيس روبرو مهم است و حريف اصلي من اوست. من بايد بهترين تيرها را به سمت هدف پرتاب كنم. اگر بتوانم خودم را در المپيك كنترل كنم، مطمئنا مي‌توانم نتيجه‌ي خوبي را كسب كنم.

وي در پايان با اشاره به كمبودهاي رشته‌ي تيروكمان در ايران گفت: من اميدوارم مشكلاتي كه در اين رشته داريم، زودتر حل شود. اميدوارم كه باشگاه‌ها با نگاه بهتري به اين رشته نگاه كنند و كمي شرايط اردويي ورزشكاران بهتر شود. البته اكنون همه چيز خوب است، فدراسيون چيزي كم نگذاشته اما، بايد از لحاظ تجهيزات يك مقدار قوي‌تر شويم.

انتهاي پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن