تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب جهاني آزمايش موشكي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بازتاب جهاني آزمايش موشكي ايران


------------

آزمايش موشكهاي «شهاب 3»، «زلزال» و «فاتح» در رزمايش «پيامبر اعظم 3» بازتاب گسترده اي در خبرگزاريهاي جهان داشت.

خبرگزاري فرانسه از تهران گزارش داد: سپاه پاسداران ايران هدف از آزمايش موشكي ديروز را نمايش اقتدار آمادگي ايران براي دفاع از خود اعلام كرد.

خبرگزاري «پرس تي وي» نيز در گزارشي در خصوص آزمايش موشكي ديروز اعلام كرد: در مجموع 9 فروند موشك آزمايش شد.

به موجب اين گزارش، افزون بر يك فروند موشك شهاب سه، موشكهاي ديگري آزمايش شده، موشكهاي زلزال با برد بيش از چهارصد كيلومتر و موشكهاي فاتح با برد حدود صد و هفتاد كيلومتر بوده اند.

شبكه خبري «پرس تي وي» تصاويري از يك موشك دور برد شهاب 3 را در حال پرتاب از يك سكوي پرتاب در منطقه نامشخص بياباني در داخل ايران پخش كرد.

همچنين به گزارش «نووستي» از تلويزيون عربي زبان العالم، ايران پرتاب موشك شهاب3 (با برد 1500-2000 كيلومتر) را كه مي تواند خاك اسرائيل و پايگاه هاي نظامي آمريكا در خليج فارس را هدف قرار دهد، با موفقيت انجام داد.

ژنرال سلامي، فرمانده هوايي سپاه اعلام كرد: ما اين موشكها را به افتخار ايران پرتاب كرديم كه قسمت كوچكي از توان نظامي كشور خود را نشان دهيم.

ژنرال ايراني گفت: پيام من به دشمنان اين است كه در اجراي سياستهاي خود بسيار محتاط باشند و بدانند كه هر جا باشند، هميشه زير نظر ما هستند.

همچنين به گزارش ايرنا، به گفته تحليلگران سياسي و كارشناسان نظامي ايراني و خارجي، اين موشك مي تواند اهداف داخل اسرائيل را در صورت حمله اين كشور به تأسيسات هسته اي ايران هدف قرار دهد.

ايران همچنين توانسته است، دقت موشك شهاب 3 در اصابت به اهداف را بالا ببرد، به طوري كه اين موشك مي تواند اهداف را در فاصله 2000 كيلومتري هدف قرار دهد.

شليك همزمان موشكها، اظهارات مقامهاي ايران را مبني بر اين كه ايران مي تواند دشمنان خود را با تعداد زيادي از موشكها در نخستين لحظات هر گونه حمله احتمالي به ايران هدف قرار دهد، تأييد مي كند.

همچنين به گزارش شبكه خبر، شبكه تلويزيوني «بي بي سي» با اشاره به اين آزمايش موشكي نوشت: پرتاب اين موشكها در حالي كه آمريكا در يكي از آخرين اقداماتش عليه ايران، تحريمهاي جديد اعمال و اين كشور را تهديد كرده است، مفهوم خاصي دارد.

*رويترز: ايران 9 فروند موشك ميان برد و دوربرد از جمله موشكي را آزمايش كرده است كه تهران پيشتر اعلام كرده بود مي تواند اسرائيل و پايگاه هاي آمريكا را در منطقه هدف قرار دهد.

*خبرگزاري آلمان: موشكهايي كه ايران آزمايش كرد، در منطقه اي بياباني و نامشخص آزمايش شدند. موشك دوربرد «شهاب سه» از برد كافي براي هدف قراردادن اسرائيل برخوردار است.

*خبرگزاري آسوشيتدپرس: رزمايش نيروهاي سپاه پاسداران به منظور نمايش اقتدار و توانايي ايران در برابر دشمناني برگزار مي شود كه به تازگي ايران را تهديد كرده اند.

*خبرگزاري ايتارتاس: «ويكتور يسين»، رئيس سابق ستاد نيروي موشكي استراتژيك روسيه ديروز درباره آزمايش موشكي «شهاب 3» ايران اعلام كرد: ايران هيچ تهديد موشكي براي كشورهاي اروپايي و آمريكا نيست.

*فرانس پرس: سپاه پاسداران هدف از آزمايش موشكي ديروز را نمايش اقتدار و آمادگي ايران براي دفاع از خود اعلام كرد.
*شبكه الجزيره: آزمايش موشكي ديروز سپاه در حالي صورت گرفت كه تنشهاي لفظي بين ايران از يك سو با اسرائيل و آمريكا از سوي ديگر بالا گرفته است. موشك «شهاب 3» مي تواند اسرائيل را هدف قراردهد.

*سي ان ان: به نظر مي رسد اين رزمايش، پاسخي به حمله احتمالي آمريكا يا اسرائيل باشد.

* واكنش اسرائيل

سخنگوي نخست وزير صهيونيستي در واكنش به آزمايش موشكي ديروز ايران اعلام كرد: اسرائيل هيچ تمايلي به درگيري با ايران ندارد.

به گزارش رويترز، «مارك رگيو» تأكيد كرد: اسرائيل هيچ تمايلي براي درگيري با ايران ندارد، اما برنامه هسته اي ايران و برنامه موشك بالستيك اين كشور بايد موجب نگراني شديد جامعه بين الملل باشد.

اين در حالي است كه به گفته كارشناسان بين المللي، اسرائيل 200 كلاهك هسته اي در زرادخانه خود دارد.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن