تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819999930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو مجلس خبرگان رهبري: آيت‌الله اشتهاردي از چهره‌هاي شاخص حوزه‌هاي علميه بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عضو مجلس خبرگان رهبري: آيت‌الله اشتهاردي از چهره‌هاي شاخص حوزه‌هاي علميه بود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نايب رييس دوم جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: مرحوم آيت‌الله اشتهاردي از چهره‌هاي شاخص علمي و اخلاقي حوزه‌هاي علميه بود.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به توانمندي‌هاي بالاي علمي مرحوم اشتهاردي تصريح كرد: ايشان از شاگردان مبرز آيت‌الله‌العظمي بروجردي، امام خميني(ره) و علامه طباطبايي به شمار مي‌رفت و در طول سالياني كه در حوزه به تدريس اشتغال داشت از مدرسان بنام حوزه بود.
وي افزود: آن مرحوم به علت شايستگي‌هاي علمي و وارستگي به عنوان استاد برجسته حوزه علميه قم معرفي شد و ايشان عليرغم توان بالا براي تدريس دروس خارج به تدريس مقدمات و سطح، اشتغال مي‌ورزيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه، مرحوم اشتهاردي بر تقويت بنيه علمي طلاب تأكيد داشت، گفت: ايشان نگاه متواضعانه‌اي در زمينه تدريس داشت و معتقد نبود كه يك استاد الزاما به طور تدريجي به تدريس سطوح عالي و خارج روي بياورد.
وي با اشاره به تلاش رژيم پهلوي براي تضعيف و از بين بردن حوزه‌هاي علميه يادآور شد: نگهداشتن حوزه و بقاي حوزه از جهت جايگاه علمي در آن زمان، مبارزه عملي با طاغوت بود و مرحوم آيت‌الله اشتهاردي در كنار مراجع معظم تقليد نقش ويژه‌اي در حفظ حوزه‌ها ايفا كرد.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه ،آيت‌الله حسيني بوشهري افزود: ايشان در عين حال در صحنه‌هاي مبارزاتي كه احساس ضرورت مي‌كرد حضور يافت و با پيروزي انقلاب اسلامي ايران همواره پشتيبان امام، رهبري و نظام جمهوري اسلامي بود.
وي با اشاره به ويژگي زهد، تقوا، وارستگي و پارسايي آن مرحوم خاطرنشان كرد: ايشان به عنوان شخصيتي اخلاقي و فروتن در حوزه‌هاي علميه مطرح بود.
دبير دوم شوراي عالي حوزه علميه قم تصريح كرد: با رحلت اين عالم پارسا و رباني، رخنه‌اي ايجاد شده است كه هيچكس نمي‌تواند جاي ايشان را پر كند و طلاب عزيز و فضلا بايد با الگوگيري از شخصيت والاي آن مرحوم كه با مشقت‌ها و ناملايمات در ماندگاري حوزه‌ها تلاش كرد، فضاي عمومي حوزه را از حيث علمي و اخلاقي فعال نگه دارند./01/120

اخبار مرتبط
• همنشين خوب
• جامعه مدرسين ارتحال آيت‌الله اشتهاردي (ره) را تسليت گفت
• آيت الله اشتهاردي از جمله سرآمدان تعليم اخلاق اسلامي بود
• آيت‌الله اشتهاردي از سجاياي اخلاقي، صلاح و سداد علمي برخوردار بود
• پيكر پاك آيت الله اشتهاردي عصر امروز تشييع مي شود
• آيت‌الله اشتهاردي به ملكوت اعلي پيوست
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن