تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به سينمايي‌هاي پايان هفته‌ سيما


واضح آرشیو وب فارسی:الف: نگاهي به سينمايي‌هاي پايان هفته‌ سيما
شبكه‌هاي تلويزيوني در روزهاي پاياني هفته جاري چهارده فيلم سينمايي و تلويزيوني را به روي آنتن مي‌برند كه برخلاف هفته‌هاي گذشته، فيلم‌ها از مضاميني عاطفي و كمدي برخوردارند. تعدادي از فيلم‌هاي اين هفته هم‌چنين در زمره‌ي آثار خانوادگي قرار مي‌گيرند و زن و شوهراني را به تصوير مي‌كشند كه به رغم علاقه‌اي كه درگذشته به هم داشته‌اند در آستانه‌ي طلاق و جدايي هستند.

به گزارش ايسنا، قابل توجه‌ترين فيلم‌هاي هفته‌ي جاري «محافظ»، «بوفالوي آمريكايي» و «آرزوهاي بزرگ» هستند كه هيچ‌كدام در ژانر جنايي و اكشن قرار نمي‌گيرند.

«محافظ» كه از سينما چهار پخش مي‌شود توسط رودريگو مورنو كارگرداني شده و محصول سال 2006 آرژانتين، فرانسه، آلمان و اروگوئه است. اين فيلم كه نامزد خرس طلاي برلين بوده است، در انجمن منتقدان فيلم آرژانتين نيز جايزه‌ي بهترين بازيگر و اولين فيلم يك كارگردان را دريافت كرده است. «محافظ» درباره‌ي مردي به‌ نام اوين است كه وظيفه‌ي حفاظت از يكي از وزراي كابينه‌ي دولت آرژانتين را برعهده دارد.

«بوفالوي آمريكايي» با بازي داستين هافمن و دنيس فرانتس در قالب سينما يك پخش مي‌شود. اين فيلم كه محصول سال 1996 انگليس و‌ آمريكا است جايزه‌اي را از جشنواره‌هاي هنري دريافت نكرده است. «بوفالوي آمريكايي» درباره‌ي صاحب يك مغازه سمساري است كه سر يك بوفالو را به يك مشتري مي‌فروشد و مدتي بعد مي‌فهمد كه ضرر كرده است.

«آرزوهاي بزرگ» ديويد لين را برنامه صدفيلم جمعه شب به روي آنتن مي‌برد. اين فيلم كه براساس كتاب چارلز ديكنز درسال 1946 ساخته شده است درباره‌ي پسري به‌نام پيپ است كه به يك محكوم فراري كمك مي‌كند و درجواني ثروتي از يك ناشناس به او مي‌رسد. «آرزوهاي بزرگ» نامزد اسكار بهترين كارگرداني، عكس و فيلمنامه يك فيلم سياه و سفيد بوده است.

شبكه‌ي دو اين هفته فيلم عاطفي «نورآتش»، درام ورزشي «بازگشت قهرمان» و درام «دعوتنامه‌اي از سينما اوربون» را طي روزهاي چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه به روي آنتن مي‌برد.

«نورآتش» كه درسال 1997 با همكاري سه كشور انگلستان، فرانسه و آمريكا ساخته شده است، درباره‌ي زن جواني است كه با مرد متمولي ازدواج مي‌كند. پس از اين‌كه آنها صاحب يك فرزند مي‌شوند، مرد با اصرار خانواده‌اش زن را طلاق مي‌دهد. «نورآتش» از جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم سن‌سباستين جايزه‌ي ويژه هيات داوران را در بخش‌هاي بهترين كارگرداني و بهترين فيلمبرداري كسب كرده است. اين فيلم از انجمن فيلمبرداران انگليس نامزد بهترين فيلمبرداري بوده است.

درام ورزشي «بازگشت قهرمان» محصول سال 2007 آمريكا است كه بازيگر جوان آن نامزد بهترين اجراي يك فيلم داستاني از جايزه‌ي فيلم هنرمندان جوان شده است. اين فيلم به كارگرداني راد لوري درباره‌ي خبرنگاري است كه با همسرش دچار مشكل شده و از او جدا زندگي مي‌كند. او تصميم مي‌گيرد درباره‌ي مردي بي‌خانمان كه خود را نفر سوم بوكس دنيا معرفي مي‌كند، گزارشي تهيه كند.

شبكه‌ي دو جمعه سينمايي «دعوتنامه‌اي از سينما اوربون» را ساعت 17و30 دقيقه به روي آنتن مي‌برد. اين فيلم در آكادمي فيلم ژاپن نامزد بهترين بازيگر نقش اول زن بوده و توسط كينكي سائه گوسا كارگرداني شده است. فيلم درباره‌ي زوج ميانسالي است كه سال‌ها پيش در سالن سينمايي محلي، اوقات فراغتشان را سپري مي‌كردند اما حال در آستانه‌ي جدايي از هم هستند.

تلويزيون در آخرين روزهاي هفته‌ي جاري همچنين فيلم‌هاي كمدي «بدون يك پارو» و «نشان» را براي بينندگان پخش مي‌كند.

«بدون يك پارو» كه پنج‌شنبه ساعت 20 و50 دقيقه از شبكه‌ي سه پخش مي‌شود، محصول سال 2004 آمريكا است. اين كمدي فانتزي - معمايي درباره‌ي سه دوست است كه پس از سال‌ها دورهم جمع مي‌شوند . آنها به نقشه‌اي برمي‌خورند كه جزييات تلاش دوست مرحومشان را براي يافتن دويست هزار دلار نشان مي‌دهد.

«نشان» يا «مداليون» فيلم شبكه‌ي تهران است كه توسط گوردون چان، با بازي جكي‌چان ساخته شده است.

اين فيلم در ژانر كمدي اكشن و فانتزي قرار مي‌گيرد و درباره‌ي خلافكاري است كه پليس بين‌الملل به‌دنبال اوست. اين فيلم چيني نامزد بهترين فيلمبرداري و جلوه‌هاي ويژه از جايزه‌ي فيلم هنگ‌كنگ بوده است.

سينمايي هندي «اعتبار» هم ساعت يك بامداد روز چهارشنبه از شبكه‌ي تهران پخش مي‌شود. اين فيلم درباره‌ي پسري است كه قصد داشته با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج كند اما جواب رد شنيده است.

سينمايي «جووالاچي» كه جمعه اين هفته تكرار مي‌شود، محصول سال 1972 ايتاليا و فرانسه است. اين فيلم كه درام جنايي است جايزه‌اي را از جشنواره‌هاي جهاني دريافت نكرده است.

به گزارش ايسنا، درهفته‌ جاري برنامه‌ي سينما گلخانه نيز فيلم‌هاي «ساده‌لوح» (ايراني)، «گلادياتور»(آمريكايي) و «جانور» (هندي) را طي روزهاي چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه به روي آنتن مي‌برد كه همگي تكراري هستند.

هم‌چنين عصر جمعه فيلم تلويزيوني «نيشمان» توليد مركز صدا‌وسيماي كردستان از شبكه‌ي اول پخش مي‌شود. اين فيلم درباره‌ي دختر جواني اهل حلبچه است كه هنگام جنگ ايران و عراق اعضاي خانواده‌اش را از دست مي‌دهد و خودش هم شيميايي مي‌شود. كارگرداني «نيشمان» با بازي هانا نامداري و مسعود يوسفي را فرهاد مسكوك برعهده داشته است.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن