تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820699793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونگي نوآوري ديني در حوزه مديريت شهري/ 21يك مقام مسئول در شهرداري: ارائه نسخه واحدي براي تحقق نوآوري ديني در مناطق مختلف شهري راهگشا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: چگونگي نوآوري ديني در حوزه مديريت شهري/ 21يك مقام مسئول در شهرداري: ارائه نسخه واحدي براي تحقق نوآوري ديني در مناطق مختلف شهري راهگشا نيست
گروه اجتماعي: نوآوري ديني در حوزه شهري به فرهنگ‌سازي مبتني بر فرهنگ غالب مناطق و محلات نياز دارد، از اين‌رو بايد با مطالعه دقيق در اين حوزه و شناختن فرهنگ مردم، فعاليت‌هاي اصولي در اين زمينه انجام داد و ارائه نسخه واحد در اين مسير راهگشا نيست.
«مجيد تنها» قائم‌مقام معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 19 در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با تأكيد بر ضرورت نوآوري ديني در حوزه مديريت شهري گفت: حوزه اجتماعي نسبت به ساير حوزه‌هاي مديريت شهري بيشتر به نوآوري نيازمند است چراكه تعامل اين حوزه با شهروندان بسيار است از اين‌رو اگر بتوانيم با برنامه‌ريزي مناسب در اين زمينه به توفيقاتي دست يابيم، بي‌شك در ساير حوزه‌ها نيز از عملكرد موفقي برخوردار خواهيم بود.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «آيا صرفاً برگزاري چند برنامه مذهبي در فرهنگسراها و مراكز فرهنگي ما را به نوآوري ديني خواهد رساند؟» اظهار كرد:‌ به اعتقاد من برگزاري چنين برنامه‌هايي از تأثيرگذاري بالايي برخوردار است البته اگر بتوانيم در راستاي بهبود اين فعاليت‌ها از نقد سازنده و نظرات مردم نيز بهره‌مند شويم، به نوآوري نيز خواهيم رسيد.

بررسي تحقق شعار «تهران شهر اخلاق» و نقش آن در تحقق نوآوري ديني در مديريت شهري عنوان مبحث ديگر اين گفت‌وگو بود كه قائم‌مقام معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 19 در پاسخ به آن اظهار كرد: بايد مسئولان مديريت شهري اين شعار را سرلوحه فعاليت‌هاي سالانه خود قرار دهند تا مانع از فراموش شدن آن شوند البته به اعتقاد من مشخص نكردن رديف بودجه براي اين شعار در فعاليت‌هاي جاري شهرداري از علل اصلي بي‌توجهي به اين امر است.

تنها با تأكيد بر مشخص كردن اعتبار مالي براي شعار تهران شهر اخلاق تصريح كرد: تحقق و اعمال اين شعار در حوزه مديريت شهري از جمله فعاليت‌هاي هزينه‌بر شهرداري است هرچند كه ما مي‌توانستيم از مشاركت مردم در راستاي تحقق اين شعار بهره‌مند شويم اما نبود بودجه كافي براي نهادينه شدن اين شعار در برنامه‌هاي شهرداري، مانع از مشاركت مردم شد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «مسئولان شهرداري تا چه اندازه مي‌توانند از مردم در تحقق نوآوري ديني در حوزه شهري استفاده ‌كنند؟» گفت:‌ با وجود دو طرح 1882 و 137 و دريافت نظرات مردم در اين حوزه بايد گفت كه اگر اين نظرات در فضاي برنامه‌هاي شهرداري اعمال شود مي‌تواند مؤثر باشد ازاين‌رو لازم است تا دقيق‌تر از هر زماني از اين نظرات در بهبود و اصلاح برنامه‌ها استفاده شود.

قائم‌مقام معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 19 درباره تأثير آموزه‌هاي ديني در رفتار شهروندي افزود: اگر بتوانيم سيره عملي و رفتاري حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) را در رفتارهاي اجتماعي سرلوحه قرار دهيم، بسياري از مشكلات كنوني ما همچون رعايت نكردن حقوق جمعي، مسائل اقتصادي اين حوزه و ... رفع خواهد شد.

ارائه راهكار عملي در استفاده از آموزه‌هاي ديني به‌منظور نوآوري ديني و اجراي آن در مديريت شهري عنوان مبحث پاياني اين گفت‌وگو بود كه «تنها» در پاسخ به آن گفت: مسئولان بايد به اين نكته مهم توجه داشته باشند كه اگر در رفتارهاي شهري‌شان به اين آموزه‌ها توجه و عمل كنند تا حد زيادي از مشكلات كنوني اين حوزه نيز كاسته خواهد شد.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن