تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820585730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار كشته و 400 زخمي در انتخابات مغولستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: چهار كشته و 400 زخمي در انتخابات مغولستان


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: در اثر خشونت ها و آشوب هاي بوجود آمده پس از انتخابات روز يكشنبه، در اولان باتور پايتخت مغولستان، 4 نفر كشته شده و 400 پليس نيز زخمي شدند.

به گزارش روز چهارشنبه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از فرانس پرس، رسانه هاي مغولستان اعلام كردند، دو تن از چهار كشته در اثر شليك گلوله در اين نا آرامي جان خود را از دست دادند. دو نفر ديگر نيز پس از انتقال به بيمارستان در آنجا جان دادند.
فرانس پرس اطلاعات بيشتري در مورد مرگ اين چهار نفر نداد. كانال MNB نيز از زخمي شدن 400 پليس در اين كشور خبر داد.
در حدود 6 هزار نفر از مردم در ميان شهر اولان باتور به اعمال وحشيگري پرداختند و اعتراض خود را به انتخابات كومونيستي اسبق حزب انقلاب مردم مغولستان نشان دادند.
وضعيت فوق العاده در پايتخت مغولستان از ساعت 23.30 روز گذشته، سه شنبه به وقت محلي و 15.30 به وقت جهاني روز گذشته آغاز شد.
همچنين يك حكومت نظامي از ساعت 22.00 تا 8.00 صبح نيز در اين منطقه اعمال شده است. اين دستور رئيس جمهوري در تلويزيون محلي مغولستان به اطلاع عموم مردم رسانده شد.
طبق اين دستور، از تجمع عمومي و پوشش خبري رسانه هاي مستقل نيز جلوگيري مي شود.
ارتش مغولستان به سمت ميداني در مركز اولان باتور فرستاده شدند تا امنيت را در اين منطقه تحت پوشش خود قرار دهند.
اعلام وضعيت فوق العاده پس از آمدن هزاران نفر از مردم مغولستان به خيابان هاي پايتخت در اعتراض به نتيجه انتخابات پارلماني مغولستان كه روز يكشنبه برگزار شده بود، و حزب حاكم در آن به پيروزي رسيد، اعلام گرديد.
معترضين همچنين به مقر حزب حاكم انقلاب مردم مغولستان حمله كردند و 40 نفر در درگيري مامورين پليس با معترضين، زخمي شدند.
مقامات انتخاباتي هنوز نتيجه نهايي اين انتخابات را اعلام نكرده اند اما رسانه هاي محلي گزارش دادند كه حزب حاكم انقلاب مردم مغولستان بيش از نيمي از 76 كرسي پارلمان يا همان كبير هورال را به خود اختصاص داده است.
اوايل روز گذشته، حزب دموكرات مغولستان كه بنا بر گزارش ها تنها 20 كرسي پارلمان را به خود اختصاص داده است، خواستار بازشماري آرا شد.
انتخابات پارلماني هر 4 سال يكبار در مغولستان برگزار مي شود.نتايج اوليه از انتخابات پارلماني روز يكشنبه مغولستان از پيروزي حزب حاكم انقلاب مردم مغولستان خبر داد اما دموكرات هاي مخالف بر اين باورند كه در اين انتخابات تقلب صورت گرفته است.
تساخياجين البيگ دورج، رهبر حزب دموكرات در يك نشست خبري اعلام كرد:" ما نتيجه اين انتخابات را قبول نداريم، هيچ كس به چنين نتايجي نياز ندارد، و اين نتايج طبق قوانين تصحيح خواهد شد."
صدها نفر از طرفداران حزب دموكرات در اعتراض به نتيجه اين انتخابات به خيابان هاي اولان باتور آمدند و در اين تظاهرات درگيريهايي ميان اين جماعت و ماموران پليس به وجود آمد و از گاز اشك آور براي متفرق كردن معترضين استفاده شد./110
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن