تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808213112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهادی که مسئول برخورد با مافیای فیلترشکن است چه نهادی است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

براساس اعلام وزارت ارتباطات، مسئولیت برخورد با فروشندگان فیلترشکن به عهده دستگاه‌های امنیتی و قضایی است. این دستگاه‌ها معتقدند که برای این برخورد، نیاز به اصلاح قوانین وارد شده است که می‌تواند با تداخل مجلس شورای اسلامی حل شود.



از زمانی که موضوع فیلترینگ برای جلوگیری از دسترسی به وبگاه‌های مغایر با قوانین و سیاست‌های جمهوری اسلامی مطرح شد، استفاده از VPN و فیلترشکن‌ها افزایش یافته و قوانین و مقررات مربوط به آن‌ها نیز به عنوان جزء جرایم رایانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. اما با وجود این توجه، به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی پلتفرم‌های خارجی و استفاده از فیلترشکن، این موضوع مورد بحث و بررسی دوباره قرار گرفته است.

بعضی از تحلیلگران معتقدند که بدافزار بودن وی‌پی‌ان نه چیز خاصی است و حتی اپلیکیشن‌های دیگر هم ممکن است بدافزار باشند؛ به طور مثال، یک اپلیکیشن ماشین حساب هم ممکن است بدافزار باشد. اما محدودیت بعضی از پلت‌فرم‌ها در سال‌های گذشته باعث شده که مردم به خطر احتمالی مواجه شوند و به وی‌پی‌ان‌ها و اپلیکیشن‌های ناشناس روی آورند. این اپلیکیشن‌ها ممکن است اطلاعات غیرمتعارفی مثل مکان و لیست مخاطبان را بدست آورده و از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.

اما نکته مهم این است که فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن مجاز نیست، اما هنوز به طور قطعی جرم‌انگاری نشده و تلاش‌هایی در جهت جرم‌انگاری این مسئله انجام می‌شود. سال گذشته، قوه قضائیه موظف شد که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های دیگر، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند. به همین دلیل، تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان وی‌پی‌ان‌ها و فیلترشکن‌های غیر مجاز از این پس مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و در مورد اشخاص حقوقی، علاوه بر مجازات ماده ۷۵۳، اقداماتی نظیر لغو امتیاز و تعطیلی نیز انجام می‌شود.

با توجه به بررسی‌ها و اعلام مسئولان، ۶۴ درصد از کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند و سهم پهنای باند ناشناس به ۲۵ درصد رسیده است. این امر باعث انتقاد و گلایه‌هایی درباره نظارت بر این حوزه شده است. به عنوان مثال، معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد که خرید فیلترشکن بسیار آسان است. او بیان کرد که در حال حاضر محدودیت‌هایی در دسترسی به فضای مجازی ایجاد شده است، اما خرید فیلترشکن همچنان آسان است و این امر مخاطراتی را ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با دانشجویان، ادعاهای مربوط به گردش مالی فروش فیلترشکن در کشور را رد کرد و خواستار ارائه مستندات توسط ادعاکنندگان شد.

بنابراین، برخورد با مافیای فروشندگان فیلترشکن بر عهده دستگاه‌های امنیتی و قضایی است. با این حال، طبق نظر این دستگاه‌ها، برای این برخورد خلأ قانونی وجود دارد که با ورود مجلس شورای اسلامی قابل حل است. از این رو، لازم است که نهادها و دستگاه‌های مسئول به دلیل افزایش مخاطرات و ناامنی دستگاه‌های الکترونیکی، اقدامات لازم را اتخاذ کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن