تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798526457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عملیات ساخت ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با عملی شدن وعده‌های تجدیدپذیر دولت سیزدهم


واضح آرشیو وب فارسی::

امروز قرارداد ساخت ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به منظور رفع مشکل ناترازی برق در کشور به مرحله اجرایی وارد شد.



 در حال حاضر، مجموع ظرفیت برنامه‌ریزی شده برای گسترش نیروگاه‌های تجدیدپذیر به ۳۰ هزار مگاوات می‌رسد و حدود ۱۱۶۰۰ مگاوات از آن در حال احداث است. این نیروگاه‌ها دارای محل‌های مشخصی برای ساخت هستند و قرار است تا ظرف دو سال به بهره‌برداری برسند.

شرکت‌ها و صنایع بزرگ نیز در جهت اخذ پروانه برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، اقداماتی انجام داده‌اند. به عنوان مثال، شرکت فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ مگاوات و صنایع مس با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ مگاوات، به عنوان بخشی از راهکارهای حل مشکل ناترازی برق، به تولید برق پاک مشغول شده‌اند.

دولت سیزدهم برنامه‌های مهمی را برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر ارائه کرده است. یکی از این برنامه‌ها، احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است. در این برنامه، تولید ۴۰۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه بادی و خورشیدی، و ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته است. این برنامه همچنین شامل احداث ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی برای تأمین نیاز صنایع است.

اخیراً در جلسه شورای عالی انرژی، تصویب شد که طی پنج سال آینده ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ایجاد شود. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، همایون حائری، اظهار داشته که این تصمیم نشان از رشد قابل توجه صنعت تجدیدپذیرها در کشور دارد. او افزوده است که با حمایت وزیر نیرو و فعالیت‌های ساتبا، تجدیدپذیرهای داخلی نیز توانسته‌اند پیشرفت خوبی داشته باشند و از مواد اولیه تا تولید تجهیزات، در داخل کشور تولید شوند.

حائری همچنین به توسعه قابل توجه تولید نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرده و اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۳، تحولات مهمی در این زمینه قابل مشاهده خواهد بود. او بیان کرده که بر اساس مجوز شورای اقتصاد، در حال حاضر ۳ تا ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال احداث است و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، انتظار می‌رود که تحولات مهمی در صنعت برق کشور رخ دهد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو اعلام کرد: در طول ده سال آینده، حداقل ۳۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در صنعت برق کشور بهره‌مند خواهیم بود و برنامه‌های آتی بر پایه انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه‌ریزی می‌شوند. پرونده تجدیدپذیرها به جدیت در صنعت برق باز شده و تجدیدپذیرها در سال آینده قسمت قابل توجهی از سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها را فراهم می‌کنند.

او در بررسی سرمایه‌گذاری در این زمینه اظهار داشت: صندوق توسعه ملی و شرکت‌های داخلی بزرگ در این زمینه به سرمایه‌گذاری‌های مثبتی پرداخته‌اند و هر ساله با توجه به رشد تکنولوژی، سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیرها افزایش می‌یابد و این سرمایه‌گذاری به دلیل مزایای زیست محیطی نیز اقتصادی‌تر می‌شود.

همچنین اعلام کرد: پس از تصویب مصوبه شورای اقتصاد در ماه مهرماه سال ۱۴۰۲ و تایید ساخت ۴۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر از منابع صرفه‌جویی در دولت سیزدهم، امروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با حضور رئیس‌جمهور حجت‌الاسلام رئیسی، عملیات اجرای این پروژه آغاز می‌شود.

تأکید کرد: سرمایه‌گذاران ۴ شرکت برنده در این مناقصه برای اجرای ۴۰۰۰ مگاوات تعیین شده و یک سبد ۵۰۰ مگاواتی نیز در حال برگزاری مناقصه برای انتخاب سرمایه‌گذار آخر است. با اجرای این مصوبه، سرمایه‌گذاران متعهد می‌شوند تا ظرفیت ۴۰۰۰ مگاوات انرژی برق خورشیدی را تا پیک برق سال ۱۴۰۳ به شبکه ملی متصل کنند.

معاون برق و انرژی در خصوص اقدامات انجام شده برای تسهیل در فرآیند احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور اظهار نمود: اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام شده و مقامات کشور در حال حاضر در تسهیل امور ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال پیگیری هستند. در این راستا، وزیر نیرو دستورات لازم را به توانیر و برق منطقه‌ای‌های کشور ابلاغ کرده است.

او همچنین به موانع و مشکلاتی که ممکن است در این مناقصه پیش آید اشاره کرد و گفت: تملک زمین‌ها، راهبردهای اتصال به شبکه و مسائل زیست محیطی از جمله مواردی است که در جلسات با حضور نمایندگان ساتبا و سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار گرفته و رفع شده است.

در نهایت، اعلام کرد: در کل، ۳۸۱ محل برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ مگاوات در سراسر کشور وجود دارد. این نیروگاه‌ها در ۱۶ برق منطقه‌ای در سطح کل کشور احداث خواهند شد. به تفکیک، استان‌های تهران با ۳۲ درصد، فارس با ۱۰ درصد و سیستان و بلوچستان با ۹ درصد بیشترین سهم را در اجرای ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی

دارند.

همچنین اعلام شد که امروز مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی ساغند در استان یزد برگزار خواهد شد. این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار با سرمایه ۷.۵ میلیون یورو ساخته شده و در کمتر از ۱۱ ماه از انعقاد قرارداد برق خود را به شبکه تزریق کرده است.

این پروژه باعث صرفه‌جویی در ۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال و جلوگیری از انتشار سالانه ۱۰ میلیون تن گاز گلخانه‌ای می‌شود. در نهایت، به عزم دولت سیزدهم در راستای افزایش امنیت انرژی، رفع نابرابری تولید و مصرف انرژی در کمترین زمان ممکن، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفاظت از محیط زیست اشاره شد. این تحولات نشان از پیشرفت صنعت برق به سوی بهره‌گیری بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن