تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808201338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش جایزه جلال آل‌احمد به ۴۰۰ میلیون تومان و اهمیت حفظ حقوق نویسندگان در شانزدهمین دوره جشنواره


واضح آرشیو وب فارسی::

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد که مبلغ جایزه "جلال آل احمد" در دوره شانزدهم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. او افزود که برندگان این دوره ۴۰۰ میلیون تومان و افراد شایسته نیز جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. جایزه "جلال آل احمد" که یکی از مهمترین جوایز ادبی کشور به‌شمار می‌رود، با اهدای سکه به برگزیدگان خود معروف است.



علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در نشست خبری شانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد اعلام کرد که رونق ادبیات داستانی یکی از اهداف اصلی بنیان‌گذاران این رویداد ادبی در کشور است. او بیان کرد که آموزش و کمک به تولید کتاب نیز از مسائلی است که می‌تواند به رونق ادبیات کمک کند و این حوزه نیازمند متولیان متخصص است. علاوه بر این، اظهار کرد که ادبیات در آمارهای منتشرشده، پرعنوان‌ترین، پرشمارترین، پرخوان‌ترین و پرمخاطب‌ترین رده‌ها را دارد و در رخدادهای مختلف کتابی، چه در حوزه تالیف و چه ترجمه، از پرفروش‌ترین و پراستقبال‌ترین رده‌ها است.

علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در گزارش نشست خبری شانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد اعلام کرد که جایزه امسال به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. او به اهدای جوایز به برگزیدگان این دوره اشاره کرد و اظهار داشت که در ادبیات داستانی، جلال آل احمد هر سال ارمغان و آورده‌ای برای این عرصه دارد و مثال آوری از مجموعه "ولایت عزرائیل" داد که در مورد سفر جلال آل احمد به اسرائیل است.

رمضانی درباره دلیل سفر جلال آل احمد به اسرائیل گفت که او به دعوت این کشور سفر کرده بود و در آنجا با اتفاقات مربوط به آپارتاید واکنش نشان داد. این سفر به نظر رمضانی، به عنوان یک رویداد تاریخی در زندگی جلال آل احمد مطرح است و آثاری که پس از این سفر نوشته شده، می‌تواند به رونق ادبیات داستانی کمک کند.

رمضانی همچنین به افزایش جوایز این دوره اشاره کرد و بیان کرد که برگزیدگان این سال به تفاوت‌های مناسبی دست یافته‌اند. او همچنین تأکید کرد که در بخش‌های مختلف داوران سعی کرده‌اند برگزیده‌هایی باشند که به عنوان ارزشمند و شایسته تشویق شوند.

محقق در جلسه نشست خبری، آمارهای مرتبط با شانزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد را ارائه داد و به جزئیاتی نظیر ناشران شرکت‌کننده، سن نویسندگان، شهری یا استانی بودن نامزدها، و تعداد کل شرکت‌کنندگان در دوره‌های نویسندگی آل‌احمد اشاره کرد.

در ادامه، گلعلی بابایی، دبیر علمی شانزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد، در سخنان خود به تصمیم خود برای پذیرفتن پیشنهاد دبیری علمی این جایزه اشاره کرد و توضیح داد که این کار نقش سخت و پیچیده‌ای دارد. او به حقوق نویسندگان اشاره کرد و ابراز کرد که حفظ حقوق این افراد برای او بسیار اهمیت دارد.

بابایی اظهار داشت: "می‌دانستم که این کار کار سختی است و باید تلاش مضاعف داشت. مهم‌ترین چیزی که باید به آن تکیه داشت، حق‌الناسی است که بر گردن انسان می‌افتد؛ همه آثار ارسال‌شده متعلق به افرادی است و باید حقی برایشان قائل شویم."

او در مورد روند داوری آثار به تفصیل صحبت کرد و از ساعات زیادی که داوران برای این کار صرف کردند، یاد کرد. همچنین، درباره اهمیت توجه به محتوا و محافل حقوق نویسندگان در جلسات داوری تأکید کرد.

در آخرین بخش از گزارش، علی رمضانی نیز به نکاتی پیرامون این دوره از جایزه اشاره کرد و از داوران توصیه کرد تا برگزیده‌ها را با دقت انتخاب کنند و از سختگیری زیاد و یا سهل‌گیری جلوگیری کنند. او بر اهمیت حفظ حقوق نویسندگان تأکید کرد و اظهار داشت که باید به آن‌ها اعتراف کرد و تشویق به ارتقاء آثارشان شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 579]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن