تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823512617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در طول دو هفته گذشته، بازار خودرو به ثبات نسبی دست یافته است. افزایش قیمت نیز تنها برخی خودروها را در بر گرفته و سایر محصولات از این نوع تغییرات مستثنی مانده‌اند.


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، درباره افزایش قیمت برخی خودروها و وضعیت بازار خودروی کشور توضیحاتی ارائه داد. او ابتدا به ثبات بازار خودرو طی ۱۰ تا ۱۴ روز گذشته اشاره کرد و سپس در مورد دلایل افزایش قیمت برخی خودروها توضیح داد.



سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که در روزهای اخیر، عدم فاکتور و فروش کارخانه‌ای باعث شده که برخی از خودروها با افزایش قیمت مواجه شوند. او توضیح داد که در حال حاضر بازار خودرو در ده روز یا به عبارت دقیق‌تر دو هفته گذشته، از ثبات نسبی برخوردار بوده و آرامش در آن حاکم است.

موتمنی بیان کرد که افزایش قیمت تنها در برخی از خودروها رخ داده است، به‌ویژه در مورد محصولات خانواده پژو و خودروهای مونتاژی هایما که توسط شرکت خودروساز فاکتور فروش نمی‌شوند. این نوسانات و افزایش قیمت به عدم فاکتور و فروش کارخانه‌ای برمی‌گردد.

در کل، او تأکید کرد که این افزایش قیمت تعداد محدودی از خودروها به دلیل عوامل خاص اتفاق افتاده و بازار خودرو به طور کلی در دوره اخیر در وضعیت ثبات و آرامش قرار دارد.

وی افزود: درست است که در دو هفته گذشته، قیمت برخی از خودروها افزایش یافته است. به‌طور خاص، در محصولات خانواده پژو مانند پژو پارس tu۵ و پژو پارس ساده، همچنین در خودروهای مونتاژی مانند هایما S۷ این افزایش قابل مشاهده است؛ دلیل آن این است که این خودروها فاکتور فروش کارخانه‌ای نمی‌شوند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار کرد که در مقایسه با سایر محصولات ایران‌خودرو و تمامی محصولات گروه سایپا، حتی در خودروهای مونتاژی تولیدکنندگان خصوصی، اختلاف قیمتی در دو هفته گذشته مشاهده نشده و قیمت‌ها تقریباً ثابت باقی مانده‌اند.

وی توضیح داد که در صورتی که تعداد خودروهای وارداتی که وزارت صمت در ابتدای سال اعلام کرده بود، مطابق برنامه وارد شده بودند، فاصله قیمت کارخانه تا بازار کمتر می‌شد. او به این نکته اشاره کرد که تا اردیبهشت ماه، قیمت‌ها در حال افزایش بوده ولی از این زمان تا مرداد ماه، آنها کاهش یافته و به تدریج افت قیمت را نشان داده‌اند. با این حال، با محدودیت عرضه به بازار، روند کاهشی کندتر شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن