تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808206587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای اخذ ویزای چین برای ایرانیان


واضح آرشیو وب فارسی::

 

در بین کشور‌های جهان در چند سال اخیر شاهد قوت گرفتن روابط بین چین و ایران هستیم به همین دلیل سفر‌های دوجانبه در بین این دو کشور زیاد شده و حتی بازار کار ایرانیان در کشور چین و یا برعکس نیز توسعه بسیار چشمگیری داشته است.

برای ورود به کشور چین نیاز به ویزا خواهد بود ولی با توجه به اینکه چین و ایران روابط بسیار صمیمانه‌ای دارند حتماً این سؤال برای شما به وجود آمده است که شرایط دریافت ویزای چین برای ایرانیان به چه صورت است. 

این مقاله در واقع یک راهنمای اخذ ویزای چین برای ایرانیان به حساب می‌آید. پس قبل از هر گونه اقدامی این مطلب را مطالعه نمایید.



معرفی انواع ویزای چین

جالب است بدانید که تنوع ویزا در کشور چین بسیار زیاد است و در نتیجه شما راحت‌تر می‌توانید برای ورود به کشور چین از راه‌های مختلف اقدام کنید.

برای مثال ویزای توریستی چین، ویزای ترانزیت، ویزای خدمه، ویزای تجاری بازرگانی چین، ویزای کاری، ویزای تحصیل در چین، ویزای بازدید خانواده، ویزای پیوست خانواده، ویزای بازدید‌کننده از چین و ویزای روزنامه‌نگاری از جمله مهم‌ترین ویزا‌هایی هستند که در این کشور صادر می‌شوند.

مدت اعتبار هر کدام از این ویزا‌ها کاملاً متفاوت است و از طرف دیگر هر کدام از آن‌ها دامنه کارایی خاص خود را دارند.

برای مثال ویزای ترانزیت چین به عنوان یکی از ویزا‌های شناخته شده است که در صورت نیاز به عبور از کشور چین برای رسیدن به یک کشور دیگر حتماً باید این ویزا را در اختیار داشته باشید مگر اینکه اقامت شما در کشور چین کمتر از ۲۴ ساعت طول بکشد. ویزای ترانزیت به شما این امکان را می‌دهد که ۷ تا ۱۰ روز در کشور چین بمانید که کمترین مدت اعتبار ویزای چین را به خود اختصاص می‌دهد.

شرایط دریافت ویزای چین برای ایرانی‌ها

یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در چند سال اخیر در زمینه ارتباط ایران با کشور‌های خارجی رخ داده است بحث توافق دوجانبه بین کشور چین با ایران است که علاوه بر فراهم‌سازی بستر کار در هر دو کشور، این امکان را فراهم می‌کند که ایرانی‌ها تنها با در دست داشتن پاسپورت دیپلماتیک یا خدماتی خود بتوانند وارد کشور چین شوند و اصلاً به ویزا نیاز نخواهد بود.

بنابراین شما در اغلب موارد می‌توانید به راحتی وارد کشور چین شوید. به خصوص اگر یک سرمایه‌گذار هستید و در کشور چین کسب و کار گسترده‌ای را راه‌اندازی کرده‌اید شرایط برای ورود به کشور چین بدون نیاز به ویزا برای شما فراهم شده است.

البته این نکته را نیز متذکر شویم که گاهی اوقات بر مبنای شرایط قانونی و یا شرایط کاری که شما در کشور چین دارید شاید نیاز باشد که یک ویزا دریافت نمایید. برای مثال ایرانی‌ها برای عبور از کشور چین و ورود به کشور دیگر نمی‌توانند بدون ویزا عمل نمایند و در نتیجه نیاز به ویزای ترانزیت دارند.

برای دریافت ویزای چین به چه مدارکی نیاز است؟

فرض کنیم که شما می‌خواهید به کشور چین سفر کنید و براساس هدف خود از سفر لازم است حتماً ویزای چین را در اختیار داشته باشید. مدارک لازم برای دریافت ویزای چین برای ایرانیان شبیه به سایر کشور‌ها بوده و لازم است شما در ابتدا یکسری مدارک اولیه را آماده کنید که عبارتند از:

  1. باید پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماهه را در اختیار داشته باشید.
  2. از طرف دیگر باید کپی از پاسپورت خود تهیه کنید.
  3. دو قطعه عکس مربوط به شش ماه اخیر نیاز دارید که باید براساس قوانین سفارت کشور چین گرفته شوند.
  4. در صورتی که به کشور‌های دیگر سفر کرده‌اید باید پاسپورت‌های قبلی خود را نیز با خود به همراه داشته باشید.
  5. لازم است فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و دعوتنامه را نیز در اختیار کشور چین قرار دهید. البته اگر دعوتنامه ندارید می‌توانید به سراغ مؤسسات مهاجرتی و آژانس های گردشگری باسابقه بروید تا برای دریافت دعوتنامه به شما کمک نمایند.



مدت زمان لازم جهت دریافت ویزا برای ایرانی‌ها

قطعاً یکی از موضوعات بسیار مهم برای همه ایرانی‌ها این است که بتوانند هر چه زودتر ویزای کشور چین را به دست بیاورند. به خصوص کسانی که با هدف کسب و کار وارد این کشور می‌شوند و حتماً نیاز است ویزا در اختیار داشته باشند و یا کسانی که نیاز به ویزای ترانزیت دارند و تمایل دارند هر چه زودتر ویزا در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

به طور کلی اگر مدارک شما کامل باشد و هیچ نقصی در پرونده شما مشاهده نشود حداقل ۴ روز کاری زمان لازم خواهد بود تا ویزا به شما تحویل داده شود. البته این مدت زمان به صورت میانگین بوده و حتی ممکن است تا ۱۰ روز زمان طول بکشد. این موضوع در گرو میزان ارائه تقاضا به کشور چین نیز قرار دارد. در فصل سفر که تقاضا بالا می‌رود سرعت رسیدگی به پرونده‌ها نیز کندتر خواهد شد.

مراحل لازم جهت دریافت ویزای کشور چین برای ایرانیان

اگر شما به عنوان یک ایرانی می‌خواهید وارد کشور چین شوید ولی براساس هدف خود از سفر امکان ورود به کشور چین بدون ویزا برای شما مهیا نیست اکنون باید مدارک خود را آماده کرده و برای دریافت ویزا اقدام نمایید.

پس از اینکه مدارک طبق لیستی که سفارت کشور چین اعلام می‌کند آماده شد باید وارد سایت‌های مربوطه تحت نظر سفارتخانه کشور چین شوید؛ درخواست خود را به صورت آنلاین تکمیل نموده و در نتیجه فرم درخواست را همراه با مدارک در اختیار کنسولگری کشور چین قرار دهید.

پس از اینکه آفیسر اداره مهاجرت مدارک شما را بررسی نمود در صورتی که صلاحیت کامل را داشتید ویزا برای شما صادر خواهد شد.

کلام آخر

بهترین راهکار جهت دریافت ویزای چین برای ایرانیان، کمک گرفتن از یک موسسه مهاجرتی و یا آژانس مسافرتی معتبر است. این موسسات کلیه پروسه کار را برای شما انجام داده و در زمان مقرر، ویزای چین را در اختیار شما قرار می‌دهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 494]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن