تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چیدمان منزل با صنایع دستی


واضح آرشیو وب فارسی::

زمانی که شما چیدمان منزل با صنایع دستی را اجرا می کنید، دکوراسیون شما به عنوان یک فضای ساده و آرامش بخش به نظر می رسد علاوه بر این نباید این نکته را فراموش کنید که استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون  مستلزم رعایت اصول می باشد که ما قصد داریم به برخی از آنها اشاره کنیم.

 هنگامی که از چوب به عنوان یک وسیله ارگانیک و طبیعی استفاده میکنید جذابیت فضای دکوراسیون داخلی منزل شما را چندین برابر میکند.

اگر می خواهید از چوب به عنوان یک صنایع دستی در دکوراسیون استفاده کنید محبوب ترین چوب بین متخصصان  چوب بلوط می باشد اما اگر از گونه‌های بومی افرا و کاج نیز استفاده کنید زیبایی خاصی به فضای داخلی خواهند داد.



طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل با صنایع دستی 

طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل با صنایع دستی دارای قاعده و اساس مخصوص به خود است. اگر این قاعده را درست و به جا انجام دهیم، می توانیم یک منظره جذاب و متفاوت را ایجاد کنیم. این روز ها همه به فکر خاص جلوه دادن منزل یا محیط کار خود هستند. پس از انتخاب صنایع دستی در دکوراسیون می تواند شما را بسیار خاص و منحصر به فرد نشان دهد.

با خرید صنایع دستی همواره یاد آور بوم و طبیعت بوده چرا که شما وقتی به یک تنگ مسی که فیروزه کوبی شده است، نگاه می‌کنید تمام هنر و فرهنگ اصفهان در نظر شما تداعی خواهد شد. صنایع دستی مختلف دارای کاربرد های بسیار متفاوت در دکوراسیون منزل هستند. پس از ابتدا باید نوع آن ها را تشخیص داده و بدانید که از آن باید در راستای چه کاربردی استفاده نمایید. صنایع دستی در انواع مختلفی دیده می ‌شوند که به آن ها خواهیم پرداخت.

نقش رنگ‌ها در چیدمان منزل با صنایع دستی

در صنایع دستی ایرانی به وفور از رنگ‌های مختلف بهره گرفته می‌شود و به همین دلیل با استفاده از صنایع درستی ایرانی در خانه، یک دکوراسیون رنگی منحصربه‌فرد خواهید داشت. رنگ‌های فیروزه‌ای، لاکی و سایر رنگ‌های شاد از جمله رنگ‌هایی هستند که در صنایع دستی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال پارچه‌های لاکی یا سرمه‌ای و طلایی یک هارمونی رنگ خاص را پدید می‌آورند که در صنایع دستی ایرانی به وفور مشاهده می‌شوند. همچنین پارچه‌های ابریشمی قرمز رنگ با نخ‌های زردوزی شده یک تلفیق رنگ زیبا را حاصل می‌کند. همچنین می‌توانید از گلیم‌هایی که با تلفیق رنگ‌ها آماده شده‌اند یک کف‌پوش بی‌نظیر مهیا سازید. البته با توجه وجود رنگ‌های مختلف در صنایع دستی ایرانی، بهتر است با هارمونی رنگ‌ها و اینکه کدام رنگ‌ها با هم ست می‌شوند آشنایی ابتدایی داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را به درستی در منزل خود استفاده کنید.

استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون منزل یا محل کار

حال که کمی با اصول اولیه چیدمان آشنا شدیم بهتر است به بحث اصلی خود بازگردیم. تقریبا همه ما ایرانی ها نسبت به فرهنگ و میراث چند هزارساله ی خود عرق خاصی داریم و سعی می کنیم در حد توانمان از آن ها در محیط زندگی خود استفاده کنیم.

اگر به اصول دکورا سیون توجه کنید می بینید که می توان از تضاد های بین بافت سنتی و مدرن در زیباسازی محیط زندگی و کار خود بهره برد و میتوان چیدمان منزل با صنایع دستی را به صورت کاملا کاربردی در زیباسازی محیط استفاده کرد.

– استفاده از ظروف میناکاری که رنگ آنها با فضای هال شما همخوانی دارند

– استفاده از جعبه های چوبی و نگارگری های ایرانی بر میز پذیرایی

– استفاده از رومیزی های سنتی ایرانی مانند پته، ترمه ابریشم، رشتی دوزی، سوزنی دوزی بلوچی و …

– استفاده از قالی، گلیم و گبه های دستباف به عنوان زیرانداز

– یا قاب های که تلفیقی از صنایع دستی ایرانی و و فضای های مینیمال و مدرن امروزی هستند.

دکوراسیون ایرانی تلفیقی از مدرنیته و سنت

امروزه هنر تلفیقی در تمام طراحی‌ها و ساخت انواع وسایل برای نیاز روزمره زندگی دیده می‌شود. هنر مدرن با دانش و توان خود توانسته بعد دیگری از هنر را نمایان کند و ترکیب آن با آثار و صنایع دستی سنتی چهره جدیدی به هنر بخشیده است. استفاده از نمادهای معماری قدیمی به همراه معماری مدرن ترکیبی خارق‌العاده ایجاد کرده و نظر تمامی کارشناسان هنر را به خود جلب کرده است.

تلفیق هنر مدرن و اصالت هنر ایرانی موجب شده تا فرهنگ کهن ایرانی حفظ شود و با در دوره هنر مدرن رشد کند. بسیاری از هنرمندان مایل به ساخت و طراحی ابزار و وسایل زندگی با توجه به صنایع دستی ایرانی دارند. اصالت و فرهنگ ایرانی تحت تاثیر هنر مدرن ساخته‌های زیبایی ایجاد کرده است.

دکوراسیون ایرانی نیز از این قاعده جدا نیست. ترکیب دست‌بافته سنتی و صنایع دستی ایرانی با توان و خلاقیت مدرن می‌تواند نمودی از هنر ایرانی را به دنیا نشان دهد که پیش از این کمتر دیده شده است. در بسیاری از آثار هنرمندان بزرگ جهان، نمودی از هنر ایرانی به چشم می‌خورد و این نشان می‌دهد دکوراسیون  ویژه ایران جایگاه ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است.

تلفیق هنر مدرن و اصالت هنر ایرانی موجب شده تا فرهنگ کهن ایرانی حفظ شود و با در دوره هنر مدرن رشد کند. بسیاری از هنرمندان مایل به ساخت و طراحی ابزار و وسایل زندگی با توجه به صنایع دستی ایرانی دارند. اصالت و فرهنگ ایرانی تحت تاثیر هنر مدرن ساخته‌های زیبایی ایجاد کرده است.

چیدمان منزل با صنایع دستی و سبدهای حصیری

 

یکی از وسایلی که در بازارهای سنتی شهرهای ایران به‌ وفور یافت می‌شود سبد حصیری است. شما به راحتی می‌توانید از این حصیرها برای دیزاین داخلی خانه خود بهره ببرید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه خود یک سبد در گوشه آشپزخانه قرار داده و سیب زمینی و پیاز خود را در داخل آن قرار دهید. از سوی دیگر می‌توانید از سبدهای آویز با ارتفاع بلند و کوتاه به‌عنوان دیوارکوب بهره ببرید. سپس با استفاده از گل‌های طبیعی به‌راحتی یک دیزاین متفاوت در فضای داخلی خود ایجاد کنید.



چیدمان منزل با صنایع دستی و گلیم

 

یکی دیگر از صنایع‌دستی ایرانی و شاید معروف‌ترین آن‌ها، گلیم و جاجیم است. شما می‌توانید برای یک چیدمان متفاوت با صنایع‌دستی از این کالای لوکس و بی‌نظیر بهره ببرید. از یک سو از گلیم و جاجیم می‌توانید به‌عنوان یک زیر اندازه متفاوت در فضای داخلی مانند اتاق نشیمن استفاده کنید و از سوی دیگر گلیم دستباف ایرانی با اندازه کوچک را می‌توانید به‌عنوان دیوارکوب و یک قاب زیبا برای تزیین دیوار اتاق خانه استفاده کنید.

چیدمان منزل با صنایع دستی و کاشی‌های خوش‌نقش‌ونگار ایرانی

 

چیدمان منزل با صنایع دستی فقط مختص به وسایل منزل نمی شود شما با استفاده از کاشی‌های خوش نقش‌ و نگار ایرانی می‌توانید یک دکوراسیون متفاوت در فضای داخلی منزل ایجاد کنید. از این وسیله می‌توانید علاوه بر آشپزخانه و سرویسی بهداشتی، در قسمت‌های دیگر منزل نیز استفاده کنید. برای نمونه می‌توانید با استفاده از آن‌ها راه‌پله منزل را تزیین کرده و یک پله متفاوت داشته باشید. و یا می‌توانید یک قاب دیواری متفاوت برای دیوارهای اتاق نشیمن ایجاد کنید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 848]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن