تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814435097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عنوان نمایش را تغییر داده‌ایم تا با مقررات و محدودیت‌های موجود در ایران، قابلیت اجرا را داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی::

کارگردان نمایش "مرثیه‌ای بر انسانی"، در مورد فرآیند ایجاد این نمایش و مشکلاتی که در دریافت مجوز اجرا بوجود آمده بود، توضیحاتی ارائه کرد. او اظهار کرد که این اثر نمایشی از دو منبع مختلف الهام گرفته شده است.



نمایش "مرثیه‌ای بر انسانی" برگرفته از داستان ویلیام فاکنر و نمایشنامه آلبر کامو است. این دو منبع ارتباطی با یکدیگر دارند. فاکنر یک رمان به نام "حریم" دارد، که در ادامه آن رمان، به عنوان یک رمان مستقل نیز شناخته می‌شود. برخی از بخش‌های این رمان به صورت نمایشنامه نیز نوشته شده‌اند، و این رمان به عنوان "رکوییم برای یک راهبه" در ایران شناخته می‌شود.

کارگردان نمایش افزود که او نسخه ترجمه شده این دو کتاب را برای اجرای نمایش ترجمه کرده است و از ترکیب رمان فاکنر و نمایشنامه کامو برای ساختار داستان نمایش استفاده کرده است. در ضمن، برخی تغییرات کوچک نیز در داستان ایجاد کرده و دو سه دیالوگ به متن اضافه کرده است.

کاردان، کارگردان نمایش "مرثیه‌ای بر انسانی"، در مورد داستان این نمایش توضیحاتی ارائه داد. داستان این نمایش درباره یک خانواده ثروتمند آمریکایی است که در دهه ۵۰ با رکود اقتصادی آمریکا همزمان، یک خدمتکار سیاه‌پوست را استخدام می‌کنند. از ابتدا به ما اعلام می‌شود که این خدمتکار به قتل فرزند خردسال آن خانواده رسیده است، و در طول داستان، انگیزه او برای این عمل واضح می‌شود.

او درباره انتخاب این نمایشنامه اظهار کرد که این متن با دیگر آثار آلبر کامو تفاوت دارد و دارای یک فضای رئال‌تر است، که از فضای اگزیستانسیالیستی کامو متمایز است. اما با وجود این تفاوت‌ها، پرسش‌های اخلاقی معمول در آثار کامو همچنان در این نمایش حضور دارند و خودش را به قضاوت مخاطب ترک می‌کند. این نمایش تا به حال در ایران به ندرت اجرا شده است، و تغییراتی نیز در آن اعمال شده تا مجوز اجرا در ایران صادر شود. این تغییرات به نحوی اعمال شده‌اند که به کار اصلی و شخصیت‌های نمایش آسیب نزنند.

کارگردان نمایش "مرثیه‌ای بر انسانی"، ابراز تاسف خود را نسبت به محدودیت‌های فعلی در زمینه اطلاع‌رسانی انجام داد و افزود که در این شرایط، تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای تئاتر کار سختی شده است. با این وجود، تمام تلاش‌های ممکن را می‌کنند تا از تمام امکانات موجود برای اطلاع‌رسانی به تماشاگران استفاده کنند. او همچنین از همراهی مدیریت تماشاخانه "اهورا" قدردانی کرد و اظهار کرد که این سالن دارای امکانات مورد نیاز برای اجرای نمایش بوده و همکاری‌های خوبی با آنها انجام شده است.

نمایش "مرثیه‌ای بر انسانی" تا تاریخ ۱۴ مهر ماه در تماشاخانه اهورا با بازی هنرمندانی چون متینا باقری، نعیم‌بختیاری، امیرحسین جعفری، غزل دلف، بهنام عموخلیلی، علیرضا ولدخانی، و محسن کروبی اجرا می‌شود. این نمایش هر شب ساعت ۲۱ و به مدت ۹۰ دقیقه بر روی صحنه می‌رود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 478]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن