تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798577488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «همیشه با منی»


واضح آرشیو وب فارسی::

نامه‌های فریدا کالو به مادرش 

نامه‌های مشاهیر، وجوهی پنهان از شخصیت و زندگی آن‌ها را می‌نمایاند. نامه‌های فریدا کالو، نقاش مشهور مکزیکی، از جمله نامه‌هایی از او که در کتاب «همیشه با منی: نامه‌هایی به مادرم» گردآوری شده‌اند، نیز از این قاعده مستثنی نیستند. 

کتاب «همیشه با منی» مجموعه‌ای از نامه‌هایی است که فریدا کالو آن‌ها را به مادرش، ماتیلده کالدورن کالو، نوشته است؛ نامه‌هایی که می‌توانند ما را در درک بهتر نقاشی‌های فریدا کالو یاری‌گر باشند و از طریق ارائۀ شناختی از شخصیت و دلمشغولی‌ها و دغدغه‌های این نقاش، شناختی دقیق‌تر و عمیق‌تر از آثار او ارائه دهند.  

فریدا کالو در نامه‌هایی که از او در کتاب «همیشه با منی» منتشر شده، عشق پرشورِ خود به مادرش را می‌نمایاند. 

با خواندن کتاب «همیشه با منی» به نوع رابطۀ فریدا کالو با مادرش پی می‌بریم و درمی‌یابیم که او چقدر به مادر و دیگر اعضای خانواده‌اش دلبستگی داشته است. 



نامه‌هایی که از فریدا کالو در کتاب «همیشه با منی» گردآوری و منتشر شده، بین سال‌های 1923 تا 1932، یعنی از شانزده‌سالگی فریدا تا زمان مرگ مادرش، به نگارش درآمده‌اند.  

کتاب «همیشه با منی» با مقدمه و توضیحاتی دربارۀ فریدا کالو و زندگی و آثارش و نیز توضیحاتی دربارۀ نامه‌های گردآمده در این کتاب، که هکتور جیمز آن را به انگلیسی ترجمه کرده و ترجمۀ فارسی کتاب «همیشه با منی» براساس همین ترجمۀ انگلیسی صورت گرفته، همراه است. 

نخستین نامه‌های کتاب «همیشه با منی» در دورانی نوشته شده‌اند که فریدا محصل بوده و هنوز تصادف وحشتناکی که او را تا آستانۀ مرگ بُرد، برایش اتفاق نیفتاده بوده است. او همچنین در اولین نامه‌های کتاب «همیشه با منی» هنوز دختری مجرد است و با دیگو ریورا، نقاش و دیوارنگار صاحب‌نام مکزیکی، ازدواج نکرده است.

از جایی به‌بعد اما نامه‌ها به دوران بعد از تصادف و نیز بعد از ازدواج فریدا تعلق دارند؛ یعنی دو اتفاقی که بر زندگی و کار هنری او بسیار تأثیر گذاشتند. 

در مقدمۀ کتاب «همیشه با منی» از قول خود فریدا کالو دربارۀ این دو اتفاق تأثیرگذار بر زندگی او می‌خوانیم: «دو تصادف بزرگ در زندگی من رخ داده است. یکی تصادف در خیابان بود و دیگری دیگو. دیگو با تفاوتی فاحش بدترینش بود.» 

فریدا کالو هجده‌ساله بود که تصادف کرد. اتوبوسی که او در آن نشسته بود با ماشینی برخورد کرد و فریدا چنان مجروح شد که دکترها امیدی به زنده ماندنش نداشتند و اینکه از این تصادف جان به‌در برد به معجزه می‌مانست.  

وضع سلامتی فریدا بعد از این تصادف یکی از موضوعاتی است که حرفش در نامه‌های فریدا در کتاب «همیشه با منی» به میان می‌آید. 

فریدا در بیست‌ودوسالگی با دیگو ریورا ازدواج کرد گرچه پیش از این ازدواج و در همان اولین نامه‌های او در کتاب «همیشه با منی» هم حرفِ دیگو ریورا هست و می‌بینیم که فریدا چقدر به این نقاش علاقه‌مند است و شیفتۀ اوست. 

در کتاب «همیشه با منی» با فریدایی مواجهیم که سخت به خانواده و همۀ آن‌چه مربوط به خانواده و خانۀ پدری‌اش می‌شود دلبسته است و به همۀ آن‌ها عشق می‌ورزد و دوست دارد از جزئیات احوال خانواده‌اش باخبر باشد.  

با خواندن کتاب «همیشه با منی» وجوهی از دنیای درونی فریدا کالو و دوره‌ای از زندگی او را بهتر خواهیم شناخت و با دنیای نقاشی‌هایش ارتباطی نزدیک‌تر برقرار خواهیم کرد. 

کتاب «همیشه با منی: نامه‌هایی به مادرم» با ترجمۀ میثاق خلج در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است. ترجمۀ فارسی این کتاب را می‌توانید با رجوع به لینک زیر، به‌صورت آنلاین، از سایت بنوبوک خریداری کنید: 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 761]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن