تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798083773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین نوع دیوار پیش‌ساخته کدام است؟ بررسی دلایل و تخمین هزینه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی::

چند دهه از زمانی که برای اولین بار مفهوم پیش‌ساختگی در صنعت ساختمان مطرح شد می‌گذرد. امروزه عناصر پیش‌ساخته به یکی از ارکان اصلی در ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند. برای ساخت یک دیوار پیش‌ساخته، گزینه‌های مختلفی از جمله دیوار پیش‌ساخته گچی و ساندویچ پانل دیواری وجود دارد. از اینرو لازم است بدانید کدام نوع از دیوار پیش‌ساخته بیشترین کارایی و به‌صرفه‌ترین قیمت را دارد؟ پاسخ به این سوال، قدم اول و شرط لازم برای انجام هر پروژه پیش‌ساخته است.

 


دیوار پیش ساخته

دیوارهای پیش‌ساخته همانطور که از نامشان مشخص است بر خلاف مصالح سنتی، بصورت سطحی آماده تولید شده و در موقع اجرای ساختمان، تنها باید آنها را در محل مورد نظر جای‌گذاری و نصب کرد. این در حالی است که برای ساخت دیوارها با مصالح سنتی باید چندین مرحله جداگانه طی شود.

دیوارهای پیش‌ساخته محصول علم مدرن هستند و از همین رو در طراحی و تولید آنها هدف ساخت سطوحی چند عملکردی با کارایی بالا است. دیوارهای پیش‌ساخته فقط سطوحی عمودی که دو فضا را از هم جدا کنند نیستند و چه کناف باشند چه ساندویچ پانل، کارکردی فراتر از جداکنندگی دارند. مهمترین مزایای کلی استفاده از عناصر پیش‌ساخته عبارتند از:

تسریع عملیات ساخت

امکان انجام چند عملیات نصب همزمان

کاهش وزن کلی سازه

تعدیل هزینه‌ها

کاهش نیاز به نیروی انسانی

انواع دیوارهای پیش‌ساخته

دیوارهای پیش‌ساخته در اشکال مختلفی طراحی و با استفاده از مصالح متفاوتی تولید می‌شوند. وجه اشتراک تمام انواع دیوارهای پیش‌ساخته که سبب تمایز آنها با مصالح سنتی است عبارتند از:

هر واحد پیش‌ساخته ابعاد وسیع‌تری نسبت به هر دانه از مصالح سنتی دارد

عناصر پیش‌ساخته عملکردی چندگانه دارند

حمل و انتقال آسان‌تر به محل کارگاه و امکان جابه‌جایی سریع‌تر در هنگام نصب

حذف پِرت و اتلاف مصالح

رایج‌ترین انواع دیوار پیش‌ساخته که بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان دارند از این قرار هستند:

دیوار کناف

ساندویچ پانل دیواری

دیوار پیش‌ساخته بتنی

دیوار پیش‌ساخته گچی

دیوار پیش ساخته چوبی

دیوار پیش ساخته یونولیتی

البته دیوارهای پیش‌ساخته محدود به این چهار مورد نیستند و تنوعی بسیار بیش از این دارند اما درصد بالایی از ساخت به روش پیش‌ساخته در ایران و جهان با استفاده از یکی از این 4 مورد انجام می‌شود.

دیوار کناف

دیوار کناف در واقع متشکل از صفحاتی است که بر روی چارچوبی از پروفیل‌های فلزی نصب می‌شوند. از کناف عمدتاً برای ساخت دیوارهای داخلی استفاده می‌شود. دیوار کناف در مقابل ضربات وارده و رطوبت چندان مقاوم نیست. دیوار و سقف کناف در طراحی داخلی و اجرای سقف‌های کاذب کاربرد گسترده‌ای دارند.

دیوار بتنی

دیوار پیش‌ساخته بتنی از ترکیب سیمان و چند ماده دیگر ساخته می‌شود. این نوع از دیوار پیش‌ساخته در مقابل ضربات وارده مقاومت خوبی دارد و همچنین هر دو سطح آن، نمای مناسبی دارند. اما دیوار پیش‌ساخته بتنی وزن بیشتری از سایر انواع دیوار پیش‌ساخته دارد و همچنین برخلاف ساندویچ پسنل، مقاومت آن در برابر عبور حرارت و صوت کم است.



 

دیوار پیش ساخته گچی

دیوار پیش‌ساخته گچی از ترکیب گچ، آب و الیافی سبک تولید می‌شود. برای ساخت دیوار با این متریال، پانل‌های گچی در کنار هم قرار گرفته و برای اتصال نهایی آنها از ملاتی خاص استفاده می‌شود. دیوار پیش‌ساخته گچی در انواع گوناگونی تولید می‌شود که بخشی از تفاوت آنها به دلیل اختلاف در جنس الیاف است. این دسته از دیوارهای پیش ساخته عمر مفید محدودی دارد و ماندگاری آن کمتر از پانل ساندویچی است.

دیوار پیش ساخته یونولیتی

تری دی پانل‌ها و یا دیوارهای پیش ساخته یونولیتی از دو لایه فلزی و یک لایه فوم پلی استایرن تشکیل شده‌اند. این دیوار پیش ساخته دارای ویژگی‌های بسیاری بوده که می‌توان به ضدآب بودن و مقابله در برابر رشد قارچ و میکروب اشاره کرد. با افزودن پلاستوفوم به بدنه سازه‌های یونولیتی آن‌ها را به عایق خوبی در برابر صوت و حرارت تبدیل کرد.

دیوار پیش ساخته چوبی

این دیوار پیش ساخته بسیار کم وزن بوده و در کاربردهای مختلفی اعم از: ساخت کلبه‌ها، ویلاها، دیوار‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها و.... استفاده می‌شود. برای مقاوم نمودن دیوارهای چوبی، آن‌ها را به قسمت پی ساختمان متصل می‌کنند.


دیوار پیش ساخته چوبی

ساندویچ پانل دیواری، بهترین نوع دیوار پیش‌ساخته

از بین انواع دیوار پیش‌ساخته، ساندویچ پانل دیواری بهینه‌ترین انتخاب است. این بدین معناست که اگر تمام عوامل دخیل از سرعت و قیمت گرفته تا بازدهی عملکردی را در نظر بگیریم، در مجموع ساندویچ پنل دیواری انتخاب بهتری نسبت به سایر رقبا است. مهمترین مزیت‌های پانل دیواری که آن را به بهترین دیوار پیش‌ساخته تبدیل کرده‌اند عبارتند از:

ممانعت از تبادل حرارت و برودت و کاهش مصرف انرژی

مقاومت در برابر رطوبت و عدم نیاز به لایه عایق رطوبتی جداگانه

ممانعت از عبور صدا و عدم نیاز به لایه عایق صوتی جداگانه

نفوذناپذیری در مقابل موجودات و حشرات مخرب و موذی

ضخامت اندک و افزایش سطح مفید داخلی

قابلیت باز کردن و استفاده مجدد

عمر مفید بیشتر از سایر مصالح

تولید در انواع گوناگون با ویژگی‌های متفاوت

ساندویچ پنل دیواری را هم برای جداره‌های داخلی و هم برای دیوارهای خارجی می‌توان به کار برد. از آنجا که در تولید ساندویچ پانل از مواد بنایی و مصالح سنتی مانند گچ، سیمان و ... استفاده نمی‌شود کیفیت تولید آن قابل آزمایش است و از همین رو می‌توان به کارایی آن اطمینان داشت.

تأثیر ساندویچ پانل دیواری بر کاهش هزینه‌ها

ساندویچ پانل دیواری ارزان‌ترین متریال برای ساخت دیوار نیست اما به‌صرفه‌ترین انتخاب است. استفاده از این متریال پیش‌ساخته از چند جهت سبب تعدیل هزینه‌ها می‌شود.:

کاهش هزینه‌های ساخت با کاستن از زمان عملیات اجرایی

کم کردن هزینه‌های ساخت به علت نیاز به نیروی انسانی کمتر

کاهش هزینه‌های ساخت به علت ابعاد استاندارد و عدم اتلاف متریال

کاستن از هزینه‌های جاری به علت جلوگیری از اتلاف حرارت و برودت

کاهش هزینه‌های جاری به علت عدم نیاز به تعمیر و تعویض


ساندویچ پانل دیواری

در واقع استفاده از ساندویچ پنل دیواری نه‌تنها برای سازنده پروژه به‌صرفه است بلکه هزینه‌های تحمیلی به استفاده‌کنندگان از سازه را هم به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. البته قیمت خرید انواع مختلف ساندویچ پانل دیواری یکسان نیست و با توجه به شرایط و بودجه پروژه می‌توان با استعلام قیمت ساندویچ پانل ( https://sandwich-panelmammut.com/price-list-sandwich-panel )؛ از بین انواع آن، متناسب‌ترین را انتخاب نمود.

بهترین ساندویچ پانل دیواری برای سازه‌های پیش‌ساخته کدام است؟

انواع ساندویچ پانل دیواری از جنبه ضخامت، جنس فوم عایق و جنس پوشش ورق با هم تفاوت دارند. پلی یورتان رایج‌ترین فوم قابل استفاده در تولید ساندویچ پانل است که در دو نوع معمولی و کندسوز(PIR) مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای لایه‌های جانبی ساندویچ پانل دیواری، ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک بیش از سایر انواع ورق با نیازهای اکثر سازه‌ها همخوانی دارند.

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل دیواری در ضخامت‌هایی بین 4 تا 15 سانتی‌متر تولید می‌شود که استفاده از ضخامت 15سانتی‌متر محدود به تعداد اندکی از پروژه‌ها با کاربری‌های خاص است.

از میان تمام انواع دیوار پیش‌ساخته، ساندویچ پانل دیواری ماموت بهترین کیفیت ساخت و بالاترین مشخصات فنی را دارد. شرکت ماموت در ساخت تولیدات خود از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و آخرین تکنولوژی‌های تولید بهره می‌برد.

 

برچسب ها : ساندویچ پانل,ساندویچ پنل,پانل,پنل,پانل ساندویچی,پنل ساندویچی,ساندویچ پانل دیواری,ساندویچ پنل دیواری,پانل دیواری,قیمت ساندویچ پانل,دیوار پیش ساخته,قیمت دیوار پیش ساخته,دیوار پیش ساخته ارزان,اجرای دیوار پیش ساخته






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 499]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن