تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796429931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت نهنگ های بیت کوین - آیا بیت کوین باز می گردد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 



در حالی که آینده بیت کوین برای اکثر سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ذهن‌‌ها میزبان پرسشی جدید هستند: نهنگ‌ها چگونه فکر می‌کنند و پیش‌بینی‌ آنها درباره آینده چیست؟ نهنگ‌های بیت کوین سرمایه‌گذارانی هستند که مقدار بسیار زیادی از بیت کوین را تحت مالکیت خود دارند. بازی نهنگ‌ها بازی بزرگان است و می‌‌تواند ورق را برگرداند. به همین دلیل طرز فکر آنها برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم‌ است و این قاعده در مورد بیت کوین نیز صادق است که رفتار اقلیت ثروتمند، الگوی تصمیم‌گیری برای اکثریت است. پس این پرسش مطرح می‌شود که نهنگ‌ها طرفدار خرید بیت کوین هستند؟ آیا آنها قصد فروش دارند؟ آیا نظر آنها مبنی بر هولد است؟ شاید سرمایه‌گذاران زیادی وجود داشته باشند که اعتقادی به پیروی از نهنگ‌ها ندارند. اما غیر قابل انکار است که در تحلیل خود رفتار آنها را در نظر می‌گیرند. تعداد دنبال‌کنندگان رسانه‌هایی که به رصد فعالیت نهنگ‌ها می‌پردازند و گزارش آن را منتشر می‌کنند،‌ حاکی از اهمیتی است که سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران به این مقوله قائلند.

نظر نهنگ‌ها چیست؟

به گزارش صرافی ارز دیجیتال والکس، با توجه به فعالیتی که نهنگ‌ها تاکنون از خود نشان‌ داده‌اند،‌ می‌توان فهمید که آنها نیز بر سر دوراهی قرار دارند و شک و دودلی آنها را نیز تحت تاثیر خود دارد. والکس گزارش می‌دهد که میزان کل دارایی گروهی از نهنگ‌ها که میزان دارایی آنها بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ BTC است، از ۱۱/۲ درصد از کل دارایی‌های در گردش به ۱۲/۱۳ درصد افزایش یافته‌ است. اما نهنگ‌های ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ بیت کوینی که قبلاً ۴/۳۴ درصد از کل عرضه را در اختیار داشتند، اکنون ۳/۵۶ درصد از کل عرضه در اختیار آنها قرار دارد.

آیا قیمت بیت کوین باز می‌گردد؟

به نقل از فوربس، جی پی مورگان (JP Morgan) در پی سقوط بیت کوین به کمتر از ۱۷,۰۰۰ دلار نظر شوک‌آوری ارائه داده‌ است. این غول وال استریت با وجود اینکه قمار بزرگی روی بیت کوین انجام داده‌است، اما در گزارشی ویران‌کننده اظهار داشت که در پی فروپاشی صرافی FTX، ممکن است قیمت بیت کوین ۲۵ درصد دیگر سقوط کند.

تحلیلگران جی‌پی مورگان به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: «آنچه که این مرحله جدید اهرم‌زدایی ناشی از فروپاشی آشکار آلامدا ری‌سرچ (Alameda Research) و اف‌تی‌اکس (FTX) در ارزهای دیجیتال را مشکل‌سازتر می‌کند، این است که تعداد شرکت‌هایی با ترازنامه قوی‌تر که قادر به نجات افرادی با سرمایه کم و اهرم بالا هستند، در اکوسیستم کریپتو در حال کاهش‌اند».

محققان گفتند که انتظار دارند بحران جدید کریپتو - که پس از یک سری شکست‌ها در سال جاری رخ می‌دهد - می‌تواند قیمت BTC را به دلیل «آبشار مارجین کال‌ها» (Margin Call) پس از فروپاشی FTX به پایین‌ترین حد ۱۳۰۰۰ دلار برساند؛ یعنی هزینه استخراج/تولید یک بیت کوین.

با توجه به بزرگی اف‌تی‌اکس و آلامدا ری‌سرچ و پیوند‌های متقابل آن‌ها با دیگر نهادهای اکوسیستم کریپتو از جمله پلتفرم‌های دی‌فای، به نظر می‌رسد که آبشار جدیدی از مارجین کال‌ها، اهرم‌زدایی و شکست‌های شرکت‌ها و سکو‌های ارز دیجیتال شروع شده است. اتفاقی که در می و ژوئن گذشته پس از فروپاشی ترا (Terra) دیدیم؛ یک استیبل کوین الگوریتمی که برای اتصال به دلار آمریکا از طریق لونا کوین طراحی شده است. فروپاشی ترا لونا باعث شد تعدادی از شرکت‌ها اعلام ورشکستگی کنند.



این هفته، گزارش‌ها نشان می‌دهد که اف‌تی‌اکس به سیاه‌چاله‌ای در ترازنامه خود خیره شده است که پس از سپرده‌های کاربران در صندوق‌های معاملاتی آلامدا، می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد. اف‌تی‌اکس این هفته اعلام ورشکستگی کرد و تخمین زد که بین ۱۰ تا ۵۰ میلیارد دلار دارایی و بدهی و بیش از ۱۰۰,۰۰۰ طلبکار دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل جی پی مورگان، بحران اف‌تی‌اکس می‌تواند «موجی از اهرم‌زدایی مشابه با آنچه که پس از سقوط ۲۰ میلیارد دلاری ترا یو‌اس‌دی در ماه می مشاهده شد را ایجاد کند». «مگر اینکه به سرعت برای نجات آلامدا ری‌سرچ و اف‌تی‌اکس توافق حاصل شود».

جامعه کریپتو چگونه فکر می‌کند؟

با این حال، جامعه ارزهای دیجیتال انتظاری برای حل و فصل سریع سقوط ناشی از بحران اف‌تی‌اکس را ندارند.

آنتو پارویان، مدیر اجرایی آرک۳۶ (ARK36) که یک صندوق پوشش ریسک ارزهای دیجیتال است، طی یک اظهار نظر ایمیلی گفت: «هفته‌ها طول می‌کشد تا وسعت کامل آسیب را ببینیم.»

با وجود وحشت گسترده پیرامون قیمت BTC، برخی به رکودهای قبلی بازار به عنوان نشانه‌هایی از اینکه بالاخره قیمت بیت کوین بهبود خواهد یافت، اشاره می‌کنند.

آکیل قُرِشی (Akeel Qureshi)، مشارکت‌کننده اصلی پروتکل هابل (Hubble) و کامینو فایننس (Kamino Finance) در بلاک چین سولانا، از طریق یک ایمیل گفت: «بازار در حال ضربه خوردن است، اما نوسانات کریپتو از لحاظ تاریخی منجر به لرزش‌هایی شده‌اند که در نهایت فضا را در درازمدت تقویت می‌کند.»






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 780]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن