تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796733316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای طراحی داخلی اداری باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟


واضح آرشیو وب فارسی::


میزان اهمیت طراحی داخلی اداری از آنجا مشخص می شود که با در نظر داشتن بروز تغییرات بسیاری در سبک زندگی افراد، امروزه کارمندان مجبور هستند برای کسب درآمد بیشتر یا ارتقا شغلی مورد نظر ساعات بیشتری را در اداره یا سازمان ها مشغول به کار و فعالیت باشند. 

بنابراین بسیار اهمیت دارد که فضا مناسب و انگیزه بخشی در سازمان ها و کمپانی ها برای کارمندان در نظر گرفته شود. 

در واقع می بایست فضا های اداری طبق یک استاندارد مشخص، جهت القا حس آرامش و انگیزه به کارمندان طراحی و چیدمان شوند. کار کردن در یک فضا جذاب و آرامش بخش موجب افزایش بهره و روحیه کاری کارمندان خواهد شد. 

در راستا دستیابی به محیط کاری و اداری مناسب می توان از مهارت و اطلاعات تخصصی کارشناسان طراحی داخلی اداری استفاده کرد. 

البته علاوه بر تمامی مطالب فوق، عوامل بسیاری هستند که بر دستیابی به محل کاری مناسب تاثیر مثبتی خواهند داشت. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • جداسازی متناسب فضا در دسترس
  • در نظر داشتن لوگو شرکت
  • انتخاب رنگ مناسب بر پایه علم روانشناسی رنگ ها
  • اجرا نورپردازی متناسب با فضا اداری 
  • انتخاب کف پوش مناسب
  • استفاده از مبلمان و تجهیزات مناسب و زیبا

جدا سازی فضا با پارتیشن

در سبک طراحی داخلی امروزی، بسیار اهمیت دارد که محیط کاری گرم و صمیمی وجود داشته باشد. به گونه ای که کارمندان به هم اشراف داشته و در تعامل و دید یکدیگر به فعالیت بپردازند. 

البته این نکته نیز قابل اهمیت است که در فضا کاری وجود یک جداسازی متناسب ضرورت دارد. زیرا که افراد نیاز بالایی به آرامش روانی و تمرکز بالا در حین کار خواهند داشت.

در واقع خصوصی سازی فضا کاری بدون در نظر گرفتن اهمیت ارتباط کارمندان با یکدیگر برای یک طراحی داخلی مقبول دارای اثرات منفی بسیاری خواهد بود.

 با توجه به این نکته، بسیار ضروری است که از ابزار و تجهیزاتی جهت جدا سازی فضا ها استفاده شود که مانعی برای ارتباط و دید افراد ایجاد نکند. 

استفاده از پارتیشن ها مناسب ترین گزینه برای اجرا جداسازی مناسب و خصوصی سازی مقبول هستند. قرار دادن پارتیشن های شیشه ای یا پرده ها بدون محدود کردن دید کارمندان موجب حفظ تمرکز و ارتباط آن ها می شود.



انتخاب کف پوش مناسب

یکی از مهم ترین و موثر ترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب یک کفپوش مناسب با فضا خواهد بود. کفپوش ها در مدرن تر دیده شدن فضا های اداری بسیار اهمیت دارند، بسیار مهم است که بهترین نوع آن را برای فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید.

البته برای انتخاب مرغوب ترین نوع کفپوش ها، بسیار اهمیت دارد که برخی از فاکتور ها توجه کافی داشته باشید. به گونه ای که اگر تردد اداره بسیار بالا است بهتر است از کفپوش مقاوم در برابر سایش استفاده شود.

 همچنین بسیار اهمیت دارد که سطح این کفپوش ها راحتی را برای افراد به همراه داشته باشد. از دیگر تاثیرات کفپوش ها در فضا اداری، رنگ آن ها خواهد بود. به گونه ای که اگر فضا کوچکی در اختیار دارید بهتر است از کفپوش های روشن برای بزرگ تر دیده شدن فضا استفاده نمایید. 

بنابراین در فضا های اداری مه معمولا مساحت به نسبت بزرگ تری دارند، بهترین راه استفاده از کفپوش های زیبا به رنگ تیره است. البته برای زیبا سازی بیشتر و تطبیق رنگ بهتر می توانید از ترکیب رنگ ها تیره، ملایم و روشن استفاده نمایید. می بایست توجه داشت که کفپوش ها تعیین کننده ادامه چیدمان هستند، به گونه ای که رنگ دیوار، مبلمان و میز ها تحت تاثیرکفپوش انتخاب می شوند. علاوه بر این مطالب، در اتاق های غربی یا شرقی نیز می توان رنگ های جداگانه انتخاب کرد و جلوه فضا را ارتقا داد.

انتخاب رنگ مناسب محیط کار

همانطور که مشهود است، یکی از موثر ترین فاکتور ها و عامل ها در ساخت فضایی زیبا و آرامش بخش انتخاب رنگ مناسب خواهد بود. 

کارشناسان طراحی داخلی برای انتخاب و تعیین بهتریین رنگ برای هر نوع محبط و فضایی از روانشناسی رنگ ها کمک می گیرند. بنابراین برای افزایش شادابی و روحیه کاری کارمندان استفاده از رنگ ها روشن تاثیر به سزایی در عملکرد آن ها خواهد داشت. 

البته به طور معمول ترکیب رنگ های مناسب برای فضا اداری را منطبق با لوگو سازمان انتخاب خواهند کرد. با این حال بهتر است تاثیر مستقیم رنگ ها را بر فعالیت کارمندان نادیده نگرفته و طبق اصول مذکور بهترین و شاداب ترین رنگ ها را انتخاب کنید.

طبق بررسی های صورت گرفته، استفاده از رنگ های خاکستری، بژ و سفید برای بانوان و استفاده از رنگ های بنفش و نارنجی برای مردان احساس ناخوشایندی را تلقی می کند. 

در واقع به هنگام انتخاب رنگ می بایست به جنسیت کارمندان نیز توجه کافی داشته باشید. بنابراین در ادامه مطالب محبوبت ترین و مناسب ترین رنگ های مورد استفاده برای فضا های اداری را معرفی خواهیم کرد.

  • طیف های رنگ آبی جهت القا حس آرامش
  • استفاده از رنگ  قرمز یا زرشکی برای ایجاد حس تحرک و فعالیت
  • تنوع طیف رنگ سبز به منظور ایجاد حس آرامش و شادابی
  • استفاده از انواع رنگ زرد جهت القا حس خلاقیت
  • کاربرد انواع رنگ های نارنجی برای ایجاد حس تمرکز و شفافیت
  • استفاده از ترکیب رنگ های فوق با رنگ های خنثی کننده برای ایجاد دکوری مدرن و متعادل

انتخاب مبلمان مناسب برای مهمانان شرکت

جهت تکمیل زیبایی و راحتی فضا اداری منتخب، انتخاب بهترین و راحت ترین مبلمان و میز ها برای کارمندان بسیار حائز اهمیت است. البته برای چنین انتخابی می بایست تمرکز بیشتری بر راحتی مبلمان داشت باشید زیرا ساعات زیادی کارمندان از آن ها استفاده خواهند کرد. 

همچنین جذابیت مبلمان در طراحی دکوراسیون اداری مختص به کارکنان نخواهد شد، بلکه جهت انجام معاملات مهمان های خاصی نیز به شرکت دعوت می شوند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که مدرن ترین و راحت ترین میز و مبلمان در دکوراسیون اداره جای داده شود. 

جهت دستیابی به بهترین انتخاب مبلمان، توصیه می شود به میزان هماهنگی آن با فضا اداره نیز وجه کافی داشته و این انتخاب حساس را به دست متخصصین طراحان داخلی اداره محول کنید.

نورپردازی زیبا

در هر پروژه اجرا طراحی داخلی، مهم ترین عامل نور پردازی مناسب است. تاثیر گذاری نور پردازی در حدی است که به طور مستقیم بر وضعیت روحی و جسمی کارکنان در ارتباط خواهد بود. 

در طراحی داخلی اداری اجرا نور کم و بی کیفیت علاوه بر آسیب رساندن بر بینایی، باعث القا حس خستگی، ناراحتی و خواب آلودگی بر کارکنان خواهد شد. 

در نتیجه القا تمامی این اثرات منفی، استفاده از نورپردازی نا مناسب موجب کاهش بهره وری افراد شده و در نهایت وضعیت کلی شرکت را به چالش خواهد کشید. در مقابل استفاده از نور بی رویه موجب بروز عوامل بدتری خواهد شد. استاندارد ترین حالت و بهترین نوع نور پردازی، به گونه ای است که مطابق با میزان روشنایی و نور روز باشد. 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم نکات لازمی که برای  طراحی داخلی اداره باید در نظر بگیرید را برای شما بازگو کنیم اگر نیاز به  مشاوره بیشتر دارید با  کارشناسان شرکت معماری پدیده گستر مانا تماس بگیرید. شرکت پدیده گسر مانا در زمینه طراحی و یازسازی اداری و مسکونی فعالیت دارد و اماده مشاوره به شما عزیزان هستند.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 919]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن