تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796874831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اچ آی وی با ایدز چه تفاوتی دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی::


بهداشت جنسی یکی از موارد مهمی است که باید به دقت به آن توجه کرد. مشاوره جنسی باید توسط یک متخصص انجام شود تا نگرانی شما را بابت رعایت کامل بهداشت جنسی برطرف کند. برخلاف آنچه در بین اذهان عمومی جا افتاده است، اچ آی وی با ایدز تفاوت دارد. با تعریف هر دو عبارت تفاوت بین اچ آی وی و ایدز مشخص می‌شود.

تاریخ کشف بیماری اچ آی وی به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد. بعد از آن این بیماری در تمام جهان همه‌گیر شد و نگرانی‌های جدی برای مقابله با این ویروس ایجاد شد. ایدز یا اچ آی وی کلماتی هستند که برای اکثر مردم به درستی تعریف نشده‌اند. برای دانستن تفاوت ایدز و اچ آی وی باید هرکدام را به درستی بشناسیم. اچ آی وی به معنای عفونت با ویروس نقص ایمنی بدن است و ایدز به سندرم مرحله پایانی بیماری اچ آی وی اطلاق می‌شود. تفاوت ایدز و اچ آی وی در شناخت مراحل عفونت اچ آی وی خلاصه می‌شود. سندرم ایدز در آخرین مرحله درگیری با بیماری اچ آی وی آسیب‌هایی جدی به سیستم ایمنی فرد می‌رساند.

با شناخت تفاوت ایدز و اچ آی وی متوجه می‌شویم شخص مبتلا به ویروس اچ آی وی در مراحل اولیه بیماری خود ایدز ندارد و کم‌کم با گذشت زمان و نزدیک شدن به وضعیت حاد بیماری به ایدز مبتلا می‌شود. برای آشنایی کامل با تفاوت ایدز و اچ آی وی می‌توانید از کمک‌ پزشک استفاده کنید. به کمک سامانه دکتر ساینا می‌توانید به راحتی با پزشکان آنلاین در ارتباط بوده و مشاوره دریافت کنید. این سامانه از بهترین پزشکان کشور استفاده کرده و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره جنسی آنلاین از پزشکان دکتر ساینا اینجا را کلیک کنید.

مرحله اول بیماری اچ آی وی چگونه است؟

معمولا بین ۲ تا ۶ هفته پس از آلودگی، فرد علامتی از ابتلا به ویروس ندارد. بدن در این مدت در حال مبارزه با این ویروس بیگانه است و به اصطلاح در حالت کمون قرار دارد. در این مدت تست اچ آی وی فرد مبتلا شده منفی است و آزمایشات جهت کشف ابتلا به بیماری باید ۶ ماه دیگر تکرار شوند. سردرد، خستگی، درد عضلانی، گلو درد و تورم غدد لنفاوی‌ از علائم یک بیمار اچ آی وی مثبت است که گاهی با آنفولانزا اشتباه گرفته می‌شود.

تفاوت ایدز و اچ آی وی در علائم هر مرحله هم قابل تشخیص است. تشخیص هرچه سریع‌تر این بیماری و آگاهی از تفاوت آن‌ها بسیار مهم و ضروری است. شروع به موقع درمان، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و سهولت در بهبود علائم شخص مبتلا می‌شود. با شناخت علائم هر کدام می‌توانید این بیماری را زودتر بشناسید و برای کنترل آن اقدام کنید.



در مرحله دوم عفونت اچ آی وی چه علائمی ظهور می‌کنند؟

بعد از اینکه بدن در مبارزه با ویروس اچ آی وی شکست خورد علائم شبیه به آنفولانزا از بین می‌روند. تفاوت ایدز و اچ آی وی در میزان درگیری و ضعیف شدن بدن به خوبی قابل درک است. در این دوره که هیچ علامتی در بدن وجود ندارد، درگیر عفونت مزمن می‌شود. نوعی از گلبول‌های سفید به نام CD4  میزان پاسخ سیستم ایمنی بدن را تنظیم می‌کنند. تعداد این سلول‌ها در افراد سالم بین ۵۰۰ تا ۱۶۰۰ در هر یک میلی متر مکعب خون است.

در این مرحله اچ آی وی سلول‌های CD4  را از بین می‌برد و سیستم ایمنی بدن تضعیف می‌شود. تعداد این سلول‌ها تفاوت ایدز و اچ آی وی را مشخص می‌کند. در این مرحله هم وجود یک پزشک در کنار شخص مبتلا لازم است. تغییرات سیستم ایمنی بدن تفاوت ایدز و اچ آی وی را به خوبی نشان می‌دهد.

مرحله نهایی یا ایدز چه ویژگی‌هایی دارد؟

آخرین مرحله بیماری اچ آی وی ایدز است در این مرحله تعداد سلول‌های CD4  به زیر ۲۰۰ می‌رسد و سیستم ایمنی به شدت آسیب‌پذیر می‌شود. در این مرحله بدن بیمار با هرگونه عفونت جزئی به شدت بیمار شده و آسیب می‌بیند. این علائم و شدت بیماری تفاوت اصلی ایدز و اچ آی وی  را مشخص می‌کنند. نقش پزشک بیماری‌های عفونی در کنار یک روانشناس بسیار کمک‌کننده است. تفاوت ایدز و اچ آی وی در این مرحله کاملا نمود پیدا کرده و بیمار در این دوره به شدت درگیر ویروس می‌شود.



تبدیل اچ آی وی به ایدز چقدر طول می‌کشد؟

در گذشته این باور وجود داشت که نیمی از مبتلایان به اچ آی وی بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال به ایدز مبتلا می‌شوند. با شناخت بیشتر تفاوت ایدز و اچ آی وی ابن باور تغییر کرد. میزان پیشرفت عفونت به عوامل زیادی مثل سن، ژنتیک و مراقبت‌های بهداشتی بستگی دارد. با کشف داروهای جدید این چشم‌انداز تغییر کرد. ممکن است فردی که به روش‌های درمانی پایبند است تا سال‌های زیادی بدون داشتن ایدز زندگی‌ عادی داشته باشد. با شناخت تفاوت ایدز و اچ آی وی و مصرف به موقع این داروها، می‌توان پیشرفت ویروس اچ آی وی را به حداقل رسانند. برای دریافت مشاوره دارویی می‌توانید روی پزشکان سلامت جنسی دکتر ساینا حساب کنید. آن‌ها با تکیه بر علم روز تمام تلاششان را برای بهبود علائم بیماران می‌کنند.

راه‌های انتقال اچ آی وی چیست؟

ویروس اچ آی وی به شدت مسری است و از طریق خون، مایع منی، ترشحات دستگاه تناسلی زنان و گاهی در زمان شیردهی و زایمان منتقل می‌شود. این بیماری هنوز واکسن یا راه درمان قطعی ندارد. بنابراین پیشگیری از ابتلا به آن بهترین درمان است.

تمام افراد جامعه نیاز دارند به خوبی از تفاوت ایدز و اچ آی وی آگاه شوند. مشاوره جنسی در سنین بعد از بلوغ و آگاه کرد افراد از خطرات این بیماری و همچنین توضیح درباره تفاوت ایدز و اچ آی وی ضروری است. با کمک پزشکان حاذق دکتر ساینا می‌توانید تفاوت ایدز و اچ آی وی را به درستی درک کنید و برای پیشگیری از ابتلا به آن اقدام کنید.

با آگاهی از تفاوت ایدز و اچ آی وی امید برای داشتن یک زندگی معمولی بعد از ابتلا به ویروس اچ آی وی افزایش می‌یابد. بیمار مبتلا به ویروس در شرایطی که تفاوت ایدز و اچ آی وی را بداند مراحل درمان را جدی گرفته و برای سلامت خود هرچه زودتر اقدام می‌کند. پس همین حالا وارد سایت www.drsaina.com شوید و از بهترین پزشکان کشور کمک بگیرید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن