تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817952403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز نگرانی انجمن خوشنویسان به فرماندار ری+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ابراز نگرانی انجمن خوشنویسان به فرماندار ری+عکس
انجمن خوشنویسان ایران با نوشتن نامه‌ای به جمالی‌پور- فرماندار شهر ری - نسبت به تخریب مقبره عماد الکتاب از بزرگان خوشنویسی کشور در قبرستان تاریخی امام زاده عبدالله ابراز نگرانی کرد و درخواست تشکیل جلسه‌ای قبل از هر اقدام دیگری برای مقبره این خوشنویس را مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : در متن این نامه آمده است:«خوشنویس نامی ایران، میرزا محمد حسین سیفی قزوینی متخلص به عماد الکتاب از قله‌های هنر فخیم خوشنویسی است که خدمات شایان آن بزرگوار در حوزه کتابت آیات، روایات، اشعار، زیب و زینت مساجد و ... است و آثار گرانمایه ایشان در موزه‌های سراسر جهان از افتخارات فرهنگ و هنر ایرانی نشان دارد.


چنانچه استحضار دارید حرم حضرت امام زاده عبدالله در طرح توسعه، اقداماتی را پیش گرفته که اجرای این طرح قبرستان حاشیه را در بر می‌گیرد و مرقد خوشنویس بزرگ که محل تردد و احترام هزاران خوشنویس داخل و خارج کشور است در حال تخریب و تسطیح قرار گرفته، مسبوق به سابقه است که در گذشته نیز این محل مورد تعرض واقع شد و اسباب دلنگرانی و تکدر خاطر جامعه فرهنگی و هنری را فراهم آورد که با تجمع، مکاتبات و اعتراضات از ادامه روند فوق پیشگیری به عمل آمد.



ابراز نگرانی انجمن خوشنویسان به فرماندار ری+عکس



 توسعه حرم، بی شک یکی از شایسته‌ترین اقداماتی است که مورد تقدیرهمگان و جامعه فرهنگی هنری می‌باشد و این بناهای زیبا و با شکوه مدفن و قرارگاه شخصیت‌های بزرگ دینی و علمی فرهنگی است و اعتبار آن عالم هنرمند نیز که آثارش در موزه‌های سراسر دنیا افتخار ملت ایران است بر کسی پوشیده نیست.


امروز توجه به بنیان‌های فرهنگی و توسعه پلان‌های با عظمت علمی و هنری خود هدایتگر نوجوانان، جوانان و مردم بوده و خلاء این جایگاه‌ها اشباع نخواهد شد مگر با تهاجم فرهنگ بیگانه، علی ایحال در پیگیری‌های سابق پیشنهاد گردیده بود که بنا و یادبودی در آن محل در تکریم از آن مقام بزرگ و توسعه توریزم فرهنگی و هنری ایجاد گردد که به همین منظور بودجه‌ای نیز از طرف شهرداری اختصاص یافته بود که متاسفانه با عدم استقبال مسوولان وقت آن امامزاده به دست فراموشی سپرده شد و هم اکنون نیز این اتفاق نامناسب رخ داده که ما را در مقابل ده‌ها مکاتبه، تجمع و فشار روانی دوستداران و علاقمندان فرهنگ و هنر این کشور قرار داده است.



ابراز نگرانی انجمن خوشنویسان به فرماندار ری+عکس



لذا بر آن شدیم طی مکاتبه‌ای ضمن اعلام دوباره نگرانی در خصوص این اقدام ناهماهنگ  درخواست نماییم به منظور برون رفت از جریان حادث، ترتیبی اتخاذ شود که جلسه‌ای با حضور نمایندگان انجمن خوشنویسان ایران شعبه شهرری و متولیان و مسوولان آن امامزاده، نماینده اوقاف، نماینده فرمانداری و شهرداری شهرری و اداره میراث فرهنگی، قبل از ادامه روند  و هر اقدام دیگری تشکیل گردد. بی شک این نشست و تبادل افکار و اطلاعات سبب اقدامات مناسب‌تر و ایجاد شرایط پاسخگویی به مشتاقان معترض را فراهم خواهد آورد.»


به گزارش ایسنا، بعد از گذشت حدود یک ماه از آغاز به کارِ طرحِ "ساماندهی و هم‌سطح سازی قبور در امامزاده عبدالله" توسط اداره اوقاف شهرری و انتشار نخستین تصاویر و خبرها از طرح «ساماندهی و هم‌سطح کردن قبرهای امامزاده عبدالله»، ابتدا دوستداران میراث فرهنگی و سپس صاحبان قبور نسبت به این وضعیت شکایت کردند اما تا زمانی که یک بازیگر طنز تلویزیون با دیدن وضعیت قبر پدرش شکایت خود را در فضای مجازی منتشر نکرد، اوقاف به هیچ کدام از این شکایت‌ها وقعی ننهاد. سرانجام با حضور اعضای شورای شهر در این مکان تاریخی به این فکر افتاد که شاید باید پای میراث فرهنگی را در این بنای تاریخی باز کند.



ابراز نگرانی انجمن خوشنویسان به فرماندار ری+عکس






۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن