تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797136501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان برای سلامتشان این آزمایش ها را انجام دهید


واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:



دیابت نوع 2،سرطان پستان
آزمایش های ضروری برای سلامت زنان   به عنوان یک زن، غربالگری های اولیه برخی بیماری ها می تواند به شما در پیشگیری از سرطان، دیابت، پوکی استخوان و ... کمک کند. این غربالگری ها بسته به سن شما، سابقه خانوادگی، تاریخچه سلامتی و عوامل خطر دیگر انجام می شود. غربالگری هایی که تمام زنان در طول زندگی شان نیازمند انجام آنها هستند از این قرارند:
 
1. غربالگری فشار خون بالا
همانطور که شما مسن تر می شوید، خطر ابتلا به فشار خون بالا نیز افزایش می یابد بخصوص اگر دچار اضافه وزن باشید و یا از برخی عادات غلط بهداشتی تبعیت کنید. فشار خون بالا تهدید کننده قلب است و منجر به افزایش حملات قلبی یا سکته مغزی می شود. کنترل فشار خون می تواند خطرات طولانی مدت بیماری های قلبی و نارسایی کلیه را کاهش دهد. غربالگری برای فشار خون بالا شامل اندازه گیری مرتبط فشار خون سیستولیک و دیاستولیک است.
 
2. غربالگری سطح کلسترول
کلسترول بالا منجر به تشکل پلاک و انسداد شریان ها می شود. تشکیل پلاک ها می تواند سال های سال بدون علامت باشد و در نهایت منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود. فشار خون بالا، دیابت و سیگار نیز از علل تشکل پلاک هستند. تغییر در زندگی روزمره و استفاده از برخی داروها خطر ابتلا به تصلب شرائین را کاهش می دهد. غربالگری سطح کلسترول شامل اندازه گیری کلسترول بد و کلسترول خوب به علاوه تری گلیسیرید یا چربی خون است. اگر شما بالای 20 سال سن دارید، هر 5 سال یک بار باید این غربالگری را انجام دهید.
 
3. دیابت نوع 2
دیابت خطر ابتلا به بیماری های کلیوی، سکته مغزی، کوری و آسیب به رنگ های خونی شبکیه چشم را افزایش می دهد. سطح قند خون 100 تا 125 مرحله پیش دیابت است و سطح قند 126 به بالا ممکن است نشان دهنده ابتلا به دیابت باشد. آزمایش های دیگر مانند آزمون تحمل گلوکز خوراکی و آزمایش A1C نیز می تواند به تشخیص دیابت کمک کند. اگر شما سالم ولی در معرض خطر دیابت هستید، هر سه سال یک بار بخصوص با شروع سن 45 سالگی از نظر ابتلا به دیابت باید غربالگری شوید.
 
4. سرطان پستان
پیدا کردن شانس ابتلا به سرطان قبل از شروع آن، خود یک درمان است. سرطان پستان حتی ممکن است مغز و ریه ها را نیز درگیر کند. معاینات مکرر پستان هر یک تا سه سال برای تشخیص خطر ابتلا به این بیماری ضروری است.
 
5. سرطان پوست
انواع مختلفی از سرطان پوست وجود دارد. هرگونه تغییر در پوست از جمله خال و کک و مک و تغییر در اندازه و رنگ خال ها باید به طور منظم در زنان بررسی شود.
 
6. غربالگری با ماموگرافی
ماموگرافی با دوز پایین اشعه ایکس اغلب می تواند قبل از این که شما حتی یک توده را احساس کنید، آن را شناسایی کند. اگر شما 40 سال به بالا هستید، حتما باید هر سال این غربالگری را انجام دهید. البته پزشکان بر حسب شرایط شما توصیه می کنند که این غربالگری دقیقا هر چند وقت یک بار باید انجام شود.
 
7. سرطان دهانه رحم
گردن رحم یک گذرگاه باریک بین رحم و واژن است. علت اصلی سرطان رحم ویروس پاپیلومای انسانی است. با تست پاپ اسمیر می توان سلول هایی را که قرار است سرطانی شوند تشخیص داد.
 
توصیه های بین المللی بر این است که از سن 21 سالگی به بعد، زنان متاهل هر سه سال یک بار این تست انجام شود و اگر شما 30 سال به بالا یا مسن تر هستید، می توانید حداقل هر 5 سال یک بار تست HPV را نیز انجام دهید. اگر شما از نظر جنسی در معرض خطر هستید، تست واژن برای تشخیص کلامیدیا و گنوره را هر سال نیاز دارید.

8. پوکی استخوان و شکستگی استخوان
پس از یائسگی، زنان شروع به از دست دادن توده استخوانی می کنند و این شروع بیماری پوکی استخوان است. آزمون غربالگری پوکی استخوان یا تست تراکم استخوان برای تمام زنان 65 سال به بالا توصیه می شود. اگر شما در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید، ممکن است پزشک در سنین پایین این تست را به شما توصیه کند.   منبع: ماهنامه دنیای زنان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن