تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799065126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی ایران تا سال 2020


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی ایران تا سال 2020
تولید ناخالص داخلی یکی از مقیاس‌های اندازه گیری در اقتصاد است که در برگیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی است که در طی یک دوره معین که معمولا یک سال تعریف شده در یک کشور تولید می‌شود.
تولید ناخالص داخلی در ایران به طور متوسط فصلی در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۵۱ میلیارد دلار خواهد رسید که با توجه به میزان تولید ۳۹۳ میلیارد دلاری ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۶ با رشد ۵.۲ درصدی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تولید ناخالص داخلی یکی از مقیاس‌های اندازه گیری در اقتصاد است که در برگیرنده مجموع ارزش کالاها و خدمات نهایی است که در طی یک دوره معین که معمولا یک سال تعریف شده در یک کشور تولید می‌شود. در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیره تولید قرار می‌گیرند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگری خریداری نمی‌شوند.

طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی تولید ناخالص داخلی در ایران ۳۸۸ میلیارد دلار بود که در سه ماهه چهارم این سال به ۴۳۸ میلیارد دلار می‌رسد؛ بنابر پیش بینی‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ تولید ناخالص داخلی به عددی معادل ۳۸۲ میلیارد دلار خواهد رسید که این تولید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ با کاهشی چهار میلیارد دلاری روبه‌رو خواهد شد و به عددی معادل ۳۷۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

با این حال براساس پیش بینی انجام شده در مورد شاخص اقتصادی تولید ناخالص داخلی که بنابر آمار و شاخص‌های بین المللی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده، تولید ناخالص داخلی به طور متوسط فصلی در سال ۲۰۲۰ عددی معادل ۴۵۱ میلیارد دلار خواهد بود.

نکته قابل اشاره در مورد میزان تولید ناخالص داخلی این که در سال ۲۰۱۵ میلادی این شاخص در ایران معادل ۳۹۳ میلیارد دلار بوده که ۰.۶۳ درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این متوسط تولید ناخالص داخلی ایران طی سال‌های ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۵ به میزان ۱۵۹ میلیارد دلار بوده است.

بنا بر پیش بینی اقتصادی صورت گرفته، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی معادل ۴.۳ درصد بود که در سه ماهه پایانی این سال به ۲.۱ درصد خواهد رسید. این در حالی است که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی معادل ۱.۷ درصد خواهد بود که در سه ماهه دوم آن سال با رشدی قابل اشاره به ۴.۴ درصد می‌رسد.

علاوه بر این نرخ رشد تولید ناخالص داخلی به طور متوسط فصلی در سال ۲۰۲۰ میلادی به عددی معادل ۵.۲ درصد خواهد رسید. لازم به ذکر است تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن، بیش از ۱۵.۷ درصد رشد داشته و متوسط این رشد طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۲۰۱۶ میلادی معادل ۴.۵ درصد بوده است.

قابل ذکر است که سهم بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۰ درصد بوده که این میزان در سه ماهه پایانی این سال نیز همین رقم باقی خواهد ماند. همچنین سهم بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی به ترتیب در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸ میلادی معادل ۳۸ درصد است که متوسط فصلی سهم بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ به عددی معادل ۳۰ درصد می‌رسد.

این در حالی است که سهم بدهی دولت از تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۶ برابر ۳۵ درصد بوده و متوسط آن طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ برابر ۱۷ درصد بوده است.


تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 08 October 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن