تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798201785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر ۱۰۰ گردشگر اسپانیایی برای حضور در آیین عزاداری


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سفر ۱۰۰ گردشگر اسپانیایی برای حضور در آیین عزاداری
سال گذشته در دهه نخست محرم، ۶۸۲ گردشگر از ۲۸ کشور در برنامه‌های آیینی و مذهبی یزد شرکت داشتند .
نایب رییس کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی یزد از سفر یکصد گردشگر اسپانیایی به انگیزه حضور در مراسم‌ آیینی و مذهبی عزاداری امام‌حسین (ع) خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال همزمان با اجرای آیین عاشورا و تاسوعا، شهر یزد میزبان بیش از یک‌هزار گردشگر خارجی باشد.

محمدمهدی رجایی‌فرد به ایسنا گفت: سال گذشته در دهه نخست محرم، ۶۸۲ گردشگر از ۲۸ کشور در برنامه‌های آیینی و مذهبی یزد شرکت داشتند که با توجه به تقارن ماه محرم و فصل سفر گردشگران خارجی به ایران، پیش‌بینی می‌شود جمعیت این گردشگران امسال بیش از ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

او درباره سفر گروه بزرگی از گردشگران اسپانیایی و ایتالیایی به ایران که صرفا با هدف شرکت در مراسم مذهبی عاشورا و تاسوعا انجام می‌شود، گفت: آن‌ها به شهرهای دیگری جز یزد هم سفر خواهند کرد، اما اصلی‌ترین دغدغه‌شان حضور در مراسم‌ آیینی و مذهبی محرم است که در این شهر برگزار می‌شود، در واقع تبلیغات گردشگرانی که سال پیش در این مراسم حضور داشتند، آن‌ها را ترغیب کرده که این سفر را با انگیزه دیدن مراسم عزاداری امام حسین (ع) انجام دهند.

در دهه نخست محرم سال گذشته، ۶۸۲ گردشگر از ۲۸ کشور در برنامه‌های آیینی و مذهبی یزد حضور یافتند که پیش‌بینی می‌شود این جمعیت امسال بیش از ۳۰ درصد رشد داشته باشد

وی سپس به برنامه‌ریزی تورهای محرم که از سوی کمیته گردشگری مذهبی و معنوی یزد صورت گرفته است، اشاره کرد و افزود: از پنجم تا سیزدهم ماه محرم، هر روز به مقصد یکی از حسینیه‌ها و تکیه‌های معروف یزد، تورهای رایگانی برگزار می‌شود که علاوه بر این، ترتیب اجرای روضه‌ای به زبان انگلیسی در حسینیه «پیر و برج» داده شده است.

او با بیان این‌که جامعه هدف در تورهای محرم، گردشگران خارجی است، افرود: در گردشگری معنوی معمولا سعی می‌شود اشخاص با آیین و دین دیگری آشنا شوند، برای همین فعلا جامعه‌ی هدف در این برنامه‌ریزی، گردشگران خارجی است. البته ما از اجرای این برنامه دو هدف مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را نیز دنبال می‌کنیم و قصد داریم در جریان این مراسم‌ها، گردشگران را نسبت به دیدگاه اسلام و تفاوت آن با تفکرات داعش و افراطی‌ها آگاه و آشنا کنیم.

رجایی‌فرد، تبلور فرهنگ غنی ایران در نزد گردشگران خارجی را از دیگر اهداف این برنامه‌ریزی‌ها و سامان‌دهی تورهای گردشگران خارجی که همزمان با محرم به ایران سفر می‌کنند، برشمرد و گفت: در یزد، همه ادیان در مراسم آیینی و مذهبی عاشورا و تاسوعا شرکت می‌کنند، ما زرتشتیانی را داریم که نذری می‌دهند و برای امام حسین (ع) نخل بلند می‌کنند. قصد ما نشان دادن چنین پدیده‌هایی است.

نائب رییس کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی یزد ادامه داد: ‌در این تورها که برای ۹ روز ترتیب داده شده، تعدادی از روحانی‌های جامعه‌المصطفی که به زبان‌های غیرفارسی تسلط دارند، در کنار متولیان حسینیه‌ها و تکایای یزد، کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی و همچنین گردشگران خارجی را همراهی می‌کنند. سال گذشته نیز ۱۴ برنامه در ۱۰ حسینیه با همراهی ۳۰ راهنمای گردشگری و روحانی‌هایی که به زبان‌های انگلیسی، لاتین و چینی تسلط داشتند، برای گردشگران خارجی اجرا شد. حسینیه‌های یزد امسال نیز همکاری خیلی خوبی با این برنامه دارند و بهترین مکان تکایا و حسینیه‌ها را در اختیار گردشگران خارجی قرار داده‌اند.

رجایی‌فرد با بیان این‌که بنر و پوستر این تورها در تمام هتل‌های شهر توزیع شده تا در دسترس گروه‌ها و گردشگران باشد، افزود:‌ سال گذشته از گردشگرانی که در این تورها شرکت داشتند، نظرسنجی شد و انتقادها و پیشنهادهایی مطرح شده بود که اعمال شده تا این مراسم‌ها شکل بهتری پیدا کند و اهداف مورد نظر درست‌تر منتقل شود.


تاریخ انتشار: ۰۳:۲۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - 26 September 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن