تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817924226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن هاشمی: سینماهای خاطره‌انگیز مصادره شده باید احیا شوند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: محسن هاشمی: سینماهای خاطره‌انگیز مصادره شده باید احیا شوند
رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی سینماهای قدیمی در اختیار نهادهای انقلابی هستند و از این نهادهای انقلابی خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد بهره‌برداری از این سینماها را در اختیار شهرداری قرار دهند.
آفتاب‌‌نیوز : محسن هاشمی در روز سینما، در سینما آزادی حاضر شد و ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این سینما که توسط شهرداری تهران بازسازی شده، بازدید کرد.


در ابتدا رضا سعیدی‌پور مدیرعامل سینما آزادی با اشاره به اینکه سینمای آزادی با دارا بودن تنها پنج سالن رتبه دوم جذب تماشاگر را دارد، گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر سالانه سینمای آزادی را برای تماشای فیلم انتخاب می‌کنند.


وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی سینمای آزادی نبود پارکینگ مناسب است، گفت: قطعه زمینی در مجاورت سینما آزادی قرار دارد که متعلق به بانک سپه است و تنها 90 ظرفیت دارد که امکان ارائه خدمت به رانندگان خودروها در همه ایام سال وجود ندارد و اگر این زمین توسط شهرداری تملک و به پارکینگ بدل شود بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.


مدیرعامل سینمای آزادی با بیان اینکه شهرداری تهران کمک‌های زیادی برای احیای صنعت سینما انجام داده است، بیان کرد: یکی از مشکلات سینما آزادی نبود پارکینگ است که با کمک شهرداری می‌توان این مشکل بزرگ را رفع کرد.


به گزارش ایسنا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر پس از استماع سخنان مدیرعامل سینما آزادی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که اختلافی در مالکیت قطعه زمین مجاور سینما آزادی وجود دارد، گفت: اگر شهرداری این زمین را خریداری کند می‌توانیم در آن خروجی مترو را ایجاد کرده و مجتمع پارکینگ بر روی آن احداث کنیم.


وی با بیان اینکه قبل از انقلاب صنعت سینمایی به سمت ابتذال کشیده شده بود و سرمایه‌گذاران سینمایی نیز از نوع طاغوتی بودند، گفت: بعد از انقلاب عمده سینماها یا مصادره شد و یا تعطیل شدند.


هاشمی با بیان اینکه پس از انقلاب بلافاصله کشور دچار جنگ شد و شاهد بودیم که وضعیت سینماها دچار رکود شد و سینما به کاری ضررده بدل شده بود، گفت: در یک دهه اول انقلاب رکود جدی در صنعت سینما دیده شد و بسیاری از سینماها تغییر کاربری گرفتند اما پس از مدتی نیروهای اصیل انقلاب وارد صنعت سینما شدند و موضوع سینما و تئاتر رو به درآمدزایی حرکت کرد و این صنعت رشد و پویا شد و سرمایه‌گذاران کم کم آثار ارزشمندی را ساختند و فعالیت سینمایی توجیه فنی و اقتصادی پیدا کرد.


وی با بیان اینکه برای کمک به سینما آمده‌ایم، گفت: با این حال هنوز برخی سینماهای قدیمی در اختیار نهادهای انقلابی هستند بخصوصا سینماهایی که مصادره شدند و از این نهادهای انقلابی خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد بهره‌برداری از این سینماها را در اختیار شهرداری قرار دهند.


رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سینماهای خاطره‌انگیز باید احیا شود، گفت: به همین دلیل رئیس کمیسیون فرهنگی را مامور کرده‌ایم تا نسبت به پیگیری وضعیت سینماها اقدام کند.


به گزارش ایسنا، هاشمی که در جمع مردم سخن می‌گفت در واکنش به اعتراض یکی از شهروندان مبنی بر گران بودن قیمت بلیت سینما گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند به مناسبت‌های فرهنگی بن سینما تهیه کرده و آن را در اختیار کارمندانشان قرار دهند و شهرداری تهران نیز می‌تواند همانگونه که در موضوعات مختلف فرهنگی یارانه می‌دهد بر روی یارانه بلیت سینما برای عموم شهروندان نیز مطالعاتی انجام دهد.


به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز که در این بازدید اعضای شورای شهر را همراهی می‌کرد، گفت: برخی سینماهای تاریخی و قدیمی بخصوص در خیابان لاله‌زار در حال تملک است و پکیج فرهنگی با محوریت خانه اتحادیه در حال اجرایی شدن است.


وی با بیان اینکه دو سینما در میدان امام حسین و خیابان شهرستانی توسط شهرداری خریداری و بازسازی شده است، گفت: تلاش داریم سینماهای متروکه بازسازی و به چرخه فعالیت بازگردند.




۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن