محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1855483916
متاسفانه ایران را با عکس اعدام و شلاق میشناسند
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در نشست خبری جشنواره عکس نورنگار مطرح شد؛ متاسفانه ایران را با عکس اعدام و شلاق میشناسند
نشست خبری چهارمین جشنواره عکس نورنگار دوشنبه ۱۶ مرداد با حضور محمد فروغی مدیرعامل مجموعه نورنگار، مسعود افشانی دبیر جشنواره، ابراهیم حقیقی یکی از داوران، داریوش محمدخانی مشاور دبیر جشنواره و امید محمدنژاد مدیر روابط عمومی جشنواره در هتل بهار برگزار شد. به گزارش ایلنا، افشانی در ابتدای این نشست بیان کرد: مجموعه نورنگار از بدو تاسیس در سال ۱۳۸۱ علاوه بر فعالیت تجاری در زمینه ارائه تجهیزات مدرن عکاسی خود را متعهد به فعالیتهای فرهنگی مرتبط با هنر عکاسی دانسته است. در این راستا ارائه خدمات حمایتی در قالب برپایی نمایشگاههای عمومی و انفرادی در بیش از ۴۰۰ نمایشگاه، حمایت از چاپ کتابهای عکاسی، برپایی کارگاههای آموزشی عکاسی در بیش از ۱۴ استان کشور و... تنها گوشهای از فعالیتهای فرهنگی مجموعه نورنگار بوده است. وی افزود: در سال ۱۳۹۲ طی نشست هم اندیشی با اساتید و عکاسان حرفهای کشور مقرر شد جهت ایجاد تمرکز در فعالیتهای فرهنگی و پرهیز از پراکندگی فعالیتهای حمایتی، جشنواره عکسی به نام جشنواره عکس نورنگار در جهت اشاعه هرچه بیشتر هنر عکاسی در میان علاقمندان به این هنر به صورت سالیانه برگزار شود. برگزاری جشنوارههای سراسری عکس توسط نهادهای بیارتباط با هنر عکاسی دبیر جشنواره عکس نورنگار ادامه داد: برپایی جشنوارههای عکس سراسری به لحاظ هزینههای سنگین برگزاری عموماً توسط نهادهای دولتی بعضاً بیارتباط با هنر عکاسی حمایت مالی و غالباً مشاهده میشود که این جشنوارهها دیرپا نبوده و مداومت ندارند و پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده میشوند. افشانی تأکید کرد: با توجه به این موارد، مجموعه نورنگار سیاست استقلال مالی، مداومت و کیفیت را سرلوحه خود در برگزاری جشنواره عکس نورنگار در نظر گرفته و در این راه از همفکری و تبادل نظر با اساتید و کارشناسان بنام هنر عکاسی بهره فراوان برده است. افزایش چشمگیر جوایز جشنواره در هر دوره وی تصریح کرد: از آنجایی که جشنوارههای عکس چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی واجد وجه رقابتی نیز هستند، جشنواره عکس نورنگار نیز جهت قدردانی از حضور عکاسان محترم و به رسم پیشکش جوایزی را در هر دوره برای برندگان در نظر گرفته و در هر دوره نسبت به دوره قبل این هدایا را به لحاظ مادی افزایش چشمگیری داده است. همچنین در هردوره کتاب آثار راه یافته به بخش مسابقه چاپ و در اختیار هنرمندان قرار داده شده است. بنابر رسم معمول جشنوارههای عکس، آثار برگزیده همزمان با مراسم اختتامیه در قالب گالری به معرض دید علاقمندان قرار گرفته است. دبیر جشنواره عکس نورنگار با اشاره به اینکه در بهار سال ۱۳۹۳ اولین دوره جشنواره عکس نورنگار در دوبخش با موضوع اصلی «سفر و گردشگری» و موضوع بخش ویژه «عکسهای لحظهای» برگزار شد، یادآور شد: در این دوره بالغ بر ۱۴۰۰۰ عکس از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که به رغم نوپا بودن این جشنواره آمار قابل توجهی به شمار میرود. داوری نخستین جشنواره عکس نورنگار را آقایان محمدمهدی رحیمیان، افشین بختیار و محمود مروتی برعهده داشتند. به گفته افشانی دومین دوره جشنواره عکس نورنگار در سال ۱۳۹۴ در دو بخش با موضوع اصلی «جوانان و آیینهای بومی-محلی» و بخش ویژه با موضوع «سایهها» برگزار شد. در این دوره سازوکار ثبت نام و ارسال آثار نسبت به دوره قبل بهینه گردید و جشنواره دارای سایت اختصاصی شد. در این دوره نیز حضور بیش از ۲۰۰۰ عکاس نشان از حسن اعتماد و ظرفیت بالای هنر عکاسی در این مرزوبوم دارد. داوری دومین دوره جشنواره عکس نورنگار را اقایان ساعد نیک ذات، فرهاد سلیمانی و سرکار خانم کتایون قدس راد بر عهده داشتند. وی افزود: با توجه به تقاضای مکرر علاقمندان به هنر عکاسی در جهت فراهم کردن امکان مشارکت هرچه بیشتر هنرمندان عکاس، جشنواره سوم عکس نورنگار در سه بخش با موضوع اصلی «آزاد»، بخش ویژه با موضوع «چهرههای ایرانی» و بخش عکاسی با موبایل با موضوع «آزاد» در سال ۱۳۹۵ برگزار شد. جشنواره سوم عکس نورنگار را میتوان نقطه عطفی در برپایی جشنوارههای عکس داخلی دانست. دریافت بیش از ۲۶۰۰۰ اثر به لحاظ آماری جشنواره عکس نورنگار را در زمره پر مخاطبترین جشنوارههای عکس قرار میدهد. این دوره از جشنواره بنابر اذعان هیات محترم داوران نه تنها به لحاظ کمی بلکه به لحاظ کیفی نیز در صدر جشنوارههای عکس مشابه قرار میگیرد. داوری این دوره از جشنواره را آقایان سیف الله صمدیان، رضا کیانیان و داریوش محمدخانی بر عهده داشتند. بناهای باستانی و تاریخی ایران؛ موضوع بخش ویژه جشنواره نورنگار دبیر چهارمین جشنواره عکس نورنگار درباره دوره جدید این جشنواره توضیح داد: این دوره در دو بخش با موضوع اصلی «ایران من» و بخش ویژه با موضوع «بناهای باستانی و تاریخی ایران» آغاز شده است. داوری این دوره را آقایان اسماعیل عباسی، دکتر محمد ستاری و ابراهیم حقیقی قبول زحمت کردهاند و امیدوارم در سایه رحمت الهی و تلاش بیوقفه دست اندرکاران جشنواره عکس نورنگار بتوانیم گامی هرچند کوچک در ایفای رسالت و تعهد فرهنگی خود به جامعه بزرگ عکاسی کشور برداریم. معرفی اهداف جشنواره در ادامه محمدخانی بالا بردن سطح فرهنگ بصری، معرفی جاذبههای نادیده ایران، کشف استعدادهای جدید، معرفی دیدگاههای جدید عکاسی بر پایه عکاسی شرقی، ارتباط بیشتر عکاسان با یکدیگر، ایجاد فرصت برای عکاسانی که نمیتوانند نمایشگاه انفرادی بگذارند، بازیابی تکنیکهای عکاسی نوین با فنون جدید از طرف شرکت نورنگار و همدلی و یکرنگی در بین عکاسان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره عکس نورنگار معرفی کرد. به گفته او در حالی که ۲۲ میلیون عکس در ثانیه به نقل از سایت کربیس در فضای مجازی منتشر میشود، رسیدن به این اهداف از اهمیت بیشتری برخوردار است. از برگزاری جشنواره برای جشنواره پرهیز کردیم ابراهیم حقیقی عکاس و گرافیست شناخته شده و یکی از داوران جشنواره در ادامه با بیان اینکه سالها است در جشنوارهها به موضوعات یکسان پرداخته میشود، تصریح کرد: در صحبتهایی که در شورای سیاست گذاری جشنواره داشتیم، قرار شد از هرگونه تکرار پرهیز کنیم. متاسفانه اکنون جشنوارهها به گونهای برگزار میشوند که جشنواره برای جشنواره است. البته این صرفا در حوزه عکس نیست و در خیلی از حوزهها چنین اتفاقی رخ میدهد. امیدوارم ان شاءالله روزی را ببینیم که این جشنواره ۱۰ ساله شده باشد. وی افزود: هر کاری سه مرحله کاشت، داشت و برداشت دارد. نورنگار اکنون در دوران دشوار داشت است که سختی زیادی دارد. چرا که گیاه جوانه زده و مراقبت بیشتری میخواهد. شرایط در این موقعیت بسیار سختتر است. مثل موقعی میماند که دانشجو وارد دانشگاه شده و باید تربیت شود. این گیاه به هرس، نور و تغذیه مناسب نیاز دارد و نباید به جشنواره برای جشنواره کفایت شود و آنچه باقی میماند تنها کتابی از آثار جشنواره باشد. مجموعه مقالات تخصصی درباره موضوع ویژه جشنواره چاپ میشود داور جشنواره عکس نورنگار تاکید کرد: قرار شده برای هر سال مجموعه مقالاتی از افراد متخصص را درباره موضوعی که آن سال مطرح شده، در قالب کتاب دیگری منتشر کنیم. برای مثال امسال که عکاسی مربوط به معماری و بناها است، این کتاب شامل مقالاتی درباره عکاسی معماری و نظرات افراد حرفهای درباره این موضوع خواهد بود. هرکسی در حالت اتوماتیک دوربینهای پیشرفته میتواند عکس خوب بگیرد حقیقی با اشاره به اینکه کتابهایی که در آنها درباره مفاهیم عکاسی صحبت شود کم است و بیشتر کتابها محدود به آموزش تکنیکها است، یادآور شد: برای عکاسی فقط نمیشود به تکنیک بسنده کرد. اکنون دوربینها آنقدر پیشرفته شدهاند که روی حالت اتوماتیک هر کسی میتواند یک عکس خوب بگیرد. اما باید پشت هر عکس خوبی یک دیدگاه، دانش و تفکر وجود داشته باشد. وی تصریح کرد: عکاسی معماری یکی از سختترین عکاسیهای دنیا است. غیرممکن است در آن واحد به یک معماری شاخص و فاخر برسید و بتوانید عکس خوب بگیرید. بلکه لااقل دوبار باید به تخت جمشید رفته باشید و نورهای مختلف آن را بررسی کرده باشید تا بتوانید عکس خوبی بگیرید. عکاسی معماری اصلا آسان نیست به ویژه اگر قرار باشد روح آن بنا به تصویر کشیده شود. این داور شناخته شده اظهار کرد: بودن چنین کتابهایی برای افزایش دانش تمامی ایرانیان ضروری است و جزو بخش نگهداری و داشت محصولی است که توسط نورنگار کاشته شده است. نتایج این کار را شاید بتوانیم در دهمین جشنواره عکس شاهد باشیم. متاسفانه ایران را با عکس اعدام و شلاق میشناسند در ادامه محمد فروغی مدیرعامل نورنگار با تشکر از اصحاب رسانه و تبریک روز خبرنگار در سخنانی گفت: من تا به حال به بیش از ۶۰ کشور دنیا رفتهام و تجربیات زیادی دارم. متاسفانه وقتی ایران را معرفی میکنم آن را با عکس اعدام و شلاق میشناسند و چنین عکسهایی است که در جشنوارههای خارجی جایزه میگیرد. بعضا عکاسان این تصاویر نیز به واسطه آثارشان ویزا و اقامت و برخی مزایا را دریافت میکنند. وی افزود: همواره از چنین دیدگاهی ناراحت شدهام و با خودم گفتهام خمس کار تجاری من چیست؟ این شد که تصمیم گرفتم تمام عواملی که به ایران ربط دارد همچون معماری ایران زیبا را به جهانیان بشناسانم و استارت جشنواره عکس نیز همین گونه زده شد. امیدوارم در دورههای پنجم یا ششم جشنواره بین المللی شویم و شما اهالی رسانه بازوهای ما برای اطلاع رسانی هستید. ۳۶۰ جشنواره در حوزه عکاسی برگزار میشود اما... مدیرعامل نورنگار تصریح کرد: بعضا میبینیم جشنوارهها پس از برگزاری دو، سه دوره تعطیل میشوند. چرا که بیشتر به حاشیه میپردازند نه خود بحث عکس. اکنون ۳۶۰ جشنواره در حوزه عکاسی برگزار میشود که تاثیر کمی در جامعه عکاسی دارند. ولی ما همواره تصمیمهای خود را در جشنواره نورنگار به منصه ظهور رساندهایم، هر سال با کم و کاستیها ساختیم و لازم میدانیم که تا جشنواره دهم و پانزدهم هم پیش برویم. فروغی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، درباره دلیل قرار دادن هزینه ورودیه برای شرکت در جشنواره توضیح داد: ما مدت زیادی کارگاههای عکاسی را در نورنگار به صورت رایگان برگزار کردیم. کسانی در این جشنواره ثبت نام میکردند اما برای حضور در جلسات نمیآمدند. کلاسها رایگان بود اما جواب نمیگرفتیم. این شد که در شورای سیاست گذاری با حضور دبیر و داوران تصمیم گرفتیم کیفیت را فدای کمیت نکنیم. نورنگار قصد کسب درآمد ندارد، هدفش هزینه کردن برای هنر است وی تصریح کرد: در این دوره حدود ۵۰ میلیون تومان جایزه به برگزیدهها تعلق میگیرد، اگر هزار نفر در جشنواره ثبت نام کنند این هزینه سر به سر میشود. اگر مبلغ مازادی وجود داشته باشد برای آن تصمیم گرفته خواهد شد و اعضای سیاست گذاری حتما این تصمیم را اعلام خواهند کرد که به دلیل بالا بودن تعداد شرکت کنندهها و افزایش مبلغ، با هزینه مازاد چه خواهیم کرد؛ مثلا ممکن است جایزه ممتازی را به جشنواره اضافه کنیم یا تصمیم بگیریم از مثلا انتشار پنج کتاب حمایت کنیم. مدیرعامل نورنگاراعلام کرد: این مجموعه نمیخواهد درآمد کسب کند بلکه میخواهد برای هنر عکاسی هزینه کند اما بر کیفیت هم تاکید دارد. نمایندگان عکاسان، شورای سیاستگذاری جشنواره از جمله سه داور و دبیر و مشاور دبیر هستند و ما به شما به عنوان کسی که باید از ما سوال کنید پاسخگو خواهیم بود. من نماینده انجمن عکاسان میراث فرهنگی هستم همچنین ابراهیم حقیقی داور جشنواره نیز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا از انجمنهای تخصصی برای برگزاری جشنوارهها کمک گرفته نمیشود، مثلا از انجمن عکاسان میراث فرهنگی برای این جشنواره که در حوزه بناهای معماری است، کمک گرفته نشده، اظهار کرد: خود من عضو انجمن عکاسان میراث فرهنگی هستم، بنابراین این انجمن در جشنواره نماینده دارد. همچنین ما قصد داریم ورکشاپهایی را به صورت رایگان برگزار کنیم که در این کارگاهها نیز از عکاسان انجمن عکاسان میراث فرهنگی کمک خواهیم گرفت. گفتم اگر قرار است ۱۶ هزار عکس به جشنواره بیاید من نیستم! وی همچنین درباره سوال قبلی نیز توضیح داد: اولین شرط خود من برای حضور به عنوان داور جشنواره این بود که اگر قرار است ۱۶ هزار عکس به جشنواره بیاید، من پای کار نمیآیم. چون داور خسته میشود و نمیتواند کارش را درست انجام بدهد. بنابراین در شورای سیاستگذاری به این نتیجه رسیدیم که ورودیه بگیریم. اینگونه تعداد شرکت کنندهها پایین میآید اما وقتی شرکت در جشنواره رایگان باشد همه میگویند سنگ مفت گنجشک مفت، بگذار در این جشنواره هم شرکت کنم. حقیقی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده در این شرایط فرد به خودش زحمت نمیدهد با چند استاد مشورت کند و بهترین عکسهای خود را بفرستد. اما شما اهالی رسانه مطمئن باشید که هر میزان ورودیهای که به جشنواره برسد برای شرکت کنندهها خرج خواهد شد. اقدام برای بین المللی جشنواره در دورههای پنجم یا ششم در ادامه افشانی نیز درباره احتمال بین المللی شدن جشنواره در دورههای بعدی اظهار کرد: در منطقه برخی کشورها هستند از جمله کشورهای آسیای میانه که ما با آنها مشترکات زیادی داریم و میتوانیم در سالهای آینده با حضور نمایندگانی از این جشنوارهها به بین المللی کردن جشنواره اقدام کنیم. وی همچنین به ارائه توضیحاتی درباره بحث ممنوعیت ویرایش عکسهای ارسالی یا ارسال عکسهای پاناروما پرداخت و گفت: ادیت و ویرایش عکسها با دستکاری متفاوت است و رنگ و نور و کراپ جزو ویرایش به حساب میآید. همچنین ما با تکنیکهای جدید عکاسی بیگانه نیستیم و با آنها زاویه نداریم اما بنا شده در جشنواره عکسها به سادهترین شکل ممکن برای رقابت ارسال شوند. بر اساس این گزارش در بخشی از این نشست، پوستر چهارمین جشنواره عکس نورنگار نیز رونمایی شد.
۱۳۹۶/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۶:۵۳
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]
صفحات پیشنهادی
بازیگر زن ایرانی پس از سالها دوری برادرش را دید! + عکس
بازیگر زن ایرانی پس از سالها دوری برادرش را دید عکس خانم بازیگر با انتشار پستی در کنار برادرش صفحه اینستاگرام خود را به روز کرد آفتابنیوز خانم بازیگر دراین پست نوشت بعد چند سال دورى خیلى حِسخوبیه برادرت و ببینى ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰ ۳۴گردش فرهنگی پنجشنبههای عصرایران/ از معرفی سه نمایش تا عکسهای مفهومی در یک گالری
گردش فرهنگی پنجشنبههای عصرایران از معرفی سه نمایش تا عکسهای مفهومی در یک گالری هر پنجشنبه در عصرایران منتخبی از رویدادهای فرهنگی هنری یک هفته آینده در اختیار مخاطبان قرار می گیرد این هفته از تئاتر شروع کردیم و شما را به دیدن فیلم نمایشگاه و دعوت کرده ایم عصرایران - در ایسودی که هنر ایران از مراسم تحلیف برد+عکس
سودی که هنر ایران از مراسم تحلیف برد عکس توجه مسوولان کشور به هنرهای سنتی برای طراحی مراسم تحلیف ریاست جمهوری اتفاق امیدوارکنندهای بود و فرصتی در اختیار این هنر قرار داد که تصاویری از آن به ۲۹ کشور جهان مخابره شود و صنایع دستی که همیشه در سایه بوده است فرصتی برای دیده شدن پیدابرگزاری نمایشگاه عکس ایران شناسی در فرهنگسرای ارسباران تهران
چند خبر از حوزه هنرهای تجسمی برگزاری نمایشگاه عکس ایران شناسی در فرهنگسرای ارسباران تهران تهران-ایرنا-نمایشگاه عکس ایران شناسی با 45 اثر منتخب جشنواره عکس ایران شناسی در فرهنگسرای ارسباران برپا شده است به گزارش ایرنا جشنواره عکس ایران شناسی با هدف آشنایی با آداب ورسوم فرهنگعزم جدی برای راهاندازی موزه عکس ایران
عزم جدی برای راهاندازی موزه عکس ایران سیفالله صمدیان از عزم جدی انجمن عکاسان ایران برای راه اندازی موزه عکس خبر داد و این امر را بسیار ضروری عنوان کرد سیف الله صمدیان رییس انجمن عکاسان ایران درباره جدیدترین فعالیت های این انجمن بعد از انتخاب وی به عنوان رییس هیات مدیره به مهرنخستین روزنامه ایران در سال ۱۲۱۶/عکس
نخستین روزنامه ایران در سال ۱۲۱۶ عکس نخستین روزنامه ایران در سال ۱۲۱۶ به نام کاغذ اخبار -اخبار وقایع دارالخلافه- انتشار یافت و برخلاف اسمش ماهنامه بود که تنها نسخه موجود از آن در موزه بریتانیا نگهداری می شود آفتابنیوز ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۲ ۲۲هفته پایانی «پالت» در ایرانشهر (+عکس)
هفته پایانی پالت در ایرانشهر عکس نمایش پالت به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه کنندگی امیرحسین پور عظیمی تا 27 تیرماه ساعت 21 30 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود عصرایران - نمایش پالت به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی این روزها دخواننده زن آمریکایی از همسر سرشناس ایرانی اش جدا شد! +عکس
خواننده زن آمریکایی از همسر سرشناس ایرانی اش جدا شد عکس ناتالی مینز خواننده سرشناس آمریکایی از همسر سرشناس و ایرانی الاصلش جدا خواهد شد ناتالی مینز خواننده گروه دیکسی چیکس و همسر بازیگر ایرانی الاصل هالیوود به نام آدریان کیوان پاسدار بعد از ۱۷ سال زندگی مشترک تقاضای طلاق کرد«پالت» در ایرانشهر (+عکس)
پالت در ایرانشهر عکس نمایش پالت به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی و تهیه کنندگی امیرحسین پور عظیمی تا 27 تیرماه ساعت 21 30 در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود عصرایران - نمایش پالت به نویسندگی و کارگردانی محمد حاتمی این روزها در سالن استادجایزه جشنواره پکن برای بازیگر زن ایرانی +عکس
هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم پکن با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بخش مسابقه با عنوان معبد آسمان به فیلمها و نفرات برگزیده به کار خود پایان داد به گزارش جام جم آنلاین فیلم «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفیزاده در بخش رقابتی این جشنواره حضور داشت که م-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها