تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817235860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان را چگونه و در چه سنی به مهد بفرستیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کودکان را چگونه و در چه سنی به مهد بفرستیم؟
یک روانشناس درباره نقش تربیتی مهدکودک بر کودکان گفت: نحوه ارتباط با دیگران و همسالان خود، رشد کلامی، آموزش غیرمستقیم به صورت منظم و گروهی و رشد اجتماعی کودک در فضایی پرنشاط از اثرات مهدکودک‌ها بر کودکان است بنابراین باید برای آنها فرصتی فراهم شود تا در مهدکودک و فضای پرنشاط با همسالان خود ارتباط برقرار کنند.
آفتاب‌‌نیوز : زهره افشارلر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از دیگر فواید مهدهای‌کودک توان اجتماعی شدن، قانونمندی، خویشتن‌داری، رعایت حریم خود و دیگران اشاره کرد، افزود: همچنین تمرین و کسب استقلال و درک مسأله حریم و حد و حدود در کودکان از دیگر فواید مهدهاست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان در مهدها فضای متفاوتی با خانه را تجربه می‌کنند، با چهارچوب‌ها و قوانین مشخص و رعایت قوانین و مقررات آشنا شده و آن را فرامی‌گیرند که این موضوع رشد اجتماعی کودک را تأمین می‌کند.

این روانشناس با بیان اینکه اگر آموزش‌های مهدکودک متناسب با سن کودک و به شکل اصولی باشد باعث توانمندی و گسترش ذهنی کودکان می‌شود، یادآور شد: در نتیجه کودکانی که این محیط‌های اجتماعی را با استانداردهای اصولی تجربه کنند، ذهنی توانمندتر داشته و در بدو ورود به مدرسه مشکلی برای جدایی از خانواده نخواهند داشت بنابراین قادرند با همسن و سالان خود بهتر ارتباط برقرار کنند.

وی با تأکید بر اینکه مهدکودک‌ها فقط برای کودکانی که والدین شاغل دارند، نیست، اضافه کرد: بهتر است مادران خانه‌دار کودک خود را از سنی خاص ساعاتی از روز به مهدها بفرستند.

افشارلر با بیان اینکه مهدکودک‌ها محل نگهداری بچه‌ها نیستند، تصریح کرد: مهدها با توجه به نقش مهمی که دارند، قادرند در رشد همه‌جانبه کودکان در محدوده طلایی 3 تا 6 سال به پرورش نسل کارآمد، شایسته، مستقل، توانمند و مقاوم در برابر چالش‌ها و دشواری‌ها کمک کنند.

وی مهمترین فایده مهد بر کودکان را صلح‌جو شدن آنها اعلام کرد و افزود: محیط مهدها متناسب با نیازهای اساسی کودکان باشد و در فضای مناسب و آزاد با همسالانشان به بازی و شادی و رشد متعادل دست یابند.

وی با بیان اینکه این اتفاق زمانی می‌افتد که مهد دارای کادر متعهد، متخصص، تحصیلکرده و عاشق کودکان باشد، افزود: همچنین فضای مهدها باید عاطفی، وسیع و غنی برای بازی و جست و خیز، کنجکاوی و کشف، بدون رقابت و تنگ‌نظری برای کودکان باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن کودک همرهان همدان با تأکید بر اینکه مربیان مهدهای‌کودک‌ باید تعلیم‌دیده و مجرب و دارای معیارهای خاص و ایفای نقش جایگزین مادر، در امنیت و آرامش لازم به کودکان باشند، اضافه کرد: در این صورت کودکان علاقه زیادی برای حضور در این فضا از خود نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه والدین برای انتخاب مهدکودک دقت بیشتری داشته باشند، اعلام کرد:خانواده‌ها فقط تبلیغ آموزش‌های گوناگون مهدها را ملاک قرار نداده و کودکان را اسیر آموزش‌های مستقیم و زودرس و اضطراب ناشی از آن نکنند بهتر است با این کار کودکی بچه‌ها را نگرفته و اجازه دهند بچه‌ها در فضایی آزاد، با نشاط و سلامت دوره طلایی سنشان را طی کنند.

این روانشناس درباره سن ورود به مهدکودک گفت: بهتر است بعد از سن دو سالگی این اتفاق رخ دهد چرا که تا این سن کودک هیچ شناختی از خود ندارد و آرام آرام از طریق ارتباط با یک محیط امن  با حضور مادر و پدری سلامت با استفاده از تجربه‌های ادراکی غنی به مرحله شکل‌گیری هویت شخصی رسیده و آماده حضور در محیط‌های اجتماعی مثل مهد می‌شود و در این مرحله بیشتر به یک همراه تمام وقت احتیاج دارد که حضور مادر عالی و بهترین است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است به مادران شاغل دارای فرزند یک تا 2 سال مرخصی داده شود، عنوان کرد: در صورت عدم حضور مادر می‌توان برای نگهداری کودک از مادربزرگ پرحوصله و مشتاق یا مربی توانا و مهربان در منزل استفاده کرد اما این جایگزینی بهتر است کوتاه باشد.

این روانشناس بیان کرد: در صورت امکان‌پذیر نبودن موارد ذکر شده، مهدها برای نگهداری کودک می‌توانند بهترین گزینه باشند.

وی با بیان اینکه بهتر است مدت زمانی که کودکان در طول روز در مهد به سرمی‌برند، بنا به برنامه پدر و مادر بوده و طولانی نباشد، تصریح کرد: باید کودکان طبق برنامه روتین به صورت همه‌روزه راهی مهد شده تا عادت رعایت قوانین در آنها شکل گیرد.

افشارلر تصریح کرد: والدین در مرحله بدو ورود کودکان به مهد که بسیار حساس است، دقت لازم را به عمل آورند، آنها می‌توانند طبق قوانین مهدها چند روز اول، ساعتی کنار کودک خود حضور داشته و اجازه دهند کودک آزادانه حرکت کند و با محیط جدید آشنا شود، حتی پس از بررسی چند مهد مورد نظر، می‌توانند نظر کودک را بخواهند که تمایل حضور در کدام مهد را دارد.

وی با بیان اینکه والدین اوایل ورود کودک به مهد نگرانی و حساسیت زیادی نداشته باشند، ادامه داد: والدین از مهدها برای کودک شرایط ایده‌آل یا نگران‌کننده نسازند و حتی می‌توانند برای ورود او به مهد از مشاوران و روانشناسان در این زمینه یاری بگیرند.

وی در پایان به والدین توصیه کرد: اجازه دهید کودکتان کودکی کند تا در آینده وقتی به یاد کودکی خود می‌افتد با رضایت وخوشحالی از آن صحبت کند همچنین کودکان ایرانی دارای هوشی خلاق و پرتوان هستند که اگر روند رشد خود را به خوبی طی کنند در آینده به درجات بالایی از زندگی و موفقیت می‌رسند.



۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن