تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798245676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسعدیان: فیلم‌نامه‌های‌ ‌جشنواره کودک ‌کپی‌ هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اسعدیان: فیلم‌نامه‌های‌ ‌جشنواره کودک ‌کپی‌ هستند
اسعدیان: فیلم‌نامه‌های‌ ‌جشنواره کودک ‌کپی‌ هستند ششمین شست شبانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به گفت‌وگوی فیلم‌سازان ایرانی با فیلم‌سازان خارجی در اصفهان برگزار شد.


به گزارش فرهنگ نیوز، ششمین نشست شبانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به گفت‌وگوی فیلم‌سازان ایرانی با فیلم‌سازان خارجی اختصاص داشت که با حضور سینماگرانی از کشور هلند و آلمان و کارشناسان و دست‌اندرکاران سینمای ایرانی، اهالی رسانه و فعالان سینمای کودک و نوجوان ایران برگزار شد.

فلورت ون اسپتدوک دبیر جشنواره فیلم کودک سینه‌کید هلند در این نشست با بیان اینکه جشنواره سینه‌کید بزرگ‌ترین جشنواره فیلم کودک در جهان است، اظهار داشت: در سینمای کودک هلند ژانرهای مختلف حوزه کودک ساخته می‌شود و هدف اصلی این جشنواره به نمایش گذاشتن فیلم‌های سینمای کودک از فرهنگ‌های مختلف برای کودکان هلند است.

وی درباره ضرورت ساخت فیلم برای کودک نه درباره کودک گفت: من با سینما برای کودک را انتخاب می‌کنم اما در جشنواره امسال اکثر فیلم‌ها درباره کودک هستند.

دبیر جشنواره فیلم کودک سینه‌کید هلند با بیان اینکه استفاده از تکنیک خیلی می‌تواند به جذب کودکان کمک کند و فهم فیلم‌ها را برای آن‌ها راحت‌تر کند، تصریح کرد: کودکان در تمام دنیا زبان و مشکلات مشترکی دارند و مهم این است وقتی در سینمای کودک  کار می‌کنیم باید رنج سنی کودکان را هم در نظر بگیریم که در این جشنواره به آن توجه نشده بود.

وی با بیان اینکه در سینمای هلند فیلم‌های کودک با داستان آغشته شده و اکثر فیلم‌های که در سراسر دنیا در حوزه کودک ساخته می‌شود در سینمای هلند به‌صورت آینه و همسو با فرهنگ هلند ساخته و اکران می‌شود، گفت: در واقع موضوع فیلم‌های کودک در نقاط مختلف دنیا به زبان دیگر و همخوان با سینمای هلند ساخته و اکران می‌شود.

گروهام کلین دبیر موسسه پخش فیلم کودک در هلند و عضو هیئت داوران بخش انیمیشن جشنواره فیلم کودک نیز در این نشست بیان کرد: ما در جشنواره فیلم کودک آلمان، شاهد حضور فیلم‌های خوبی از ایران بودیم و در یکی از ادوار جشنواره به فیلم "سکوت رعنا" جوایزی زیادی اهدا کردیم.

وی با بیان اینکه من صاحب سینما در آلمان هستم، گفت: از فیلم‌های ایرانی که در جشنواره فیلم کودک اصفهان اکران شده، فیلم "21 روز بعد" و "پایان رویاها" را انتخاب کردم تا در جشنواره آلمان پخش کنم.

عضو هیئت داوران بخش انیمیشن جشنواره فیلم کودک درباره اهداف سینمای کودک برای بچه‌ها گفت: سینما باید برای کودکان باشد و فرهنگ‌های متفاوت را برای کودکان ملیت‌های مختلف به تصویر بکشد و از طرفی کودکان مشکلات مشترکی پیدا می‌کنند و مهم است که کودکان بتوانند خود را در شخصیت‌های فیلم‌‌ها ببینند.

وی بیان کرد: ما در کشور آلمان معلم‌های سینمایی رو به مدارس دعوت می‌کنیم و درباره چگونه فیلم دیدن به کودکان آموزش می‌دهیم.

کلین اضافه کرد: کودکان حق دارند که فیلم خوب ببینند و بحث ما برای انتخاب فیلم برای کودکان داستان است که برای تمام کودکان قابل فهم باشد.

همایون اسعدیان کارگردان سینما و دارو بخش فیلم‌نامه جشنواره کودک نیز در این نشست با بیان اینکه فیلم‌نامه‌هایی که به جشنواره کودک رسیده به نوعی خوب کپی‌برداری شده بود، گفت: در بین فیلم‌نامه‌های ارسالی به جشنواره با ایده نویی رو به رو نشده‌ام اما اگر این فیلم‌نامه‌ها تهیه کننده و کارگردان خوبی داشته باشد و به‌خوبی هزینه کند فیلم خوبی ساخته می‌شود و بازگشت هزینه خوبی نیز دارد، گرایش داوران به‌سوی برای کودک بود و نه فیلم‌های که درباره کودک ساخته شده است.

وی بیان کرد: فیلم‌نامه‌ها به نسبت ضعیف بود، برخی فیلم‌نامه‌ها اساساً ربطی به کودکان ندارند، برخی فیلم‌نامه‌ها اگر شرایط تولید درست داشته باشد برای من نیز جذاب است، برای بسیاری از کارگردان‌ها فیلم‌نامه خوب مهم است و این اهمیت ندارد که برای کودک یا بزرگ‌سال است بلکه باید با حس و حال یکسان باشد.

منبع: تسنیم


96/4/15 - 10:26 - 2017-7-6 10:26:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن