تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1842258910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحت تأثیر روابط ابتداى کودکی‌مان؛ عاشق و فارغ مى‌شویم


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: نقدی بر نمایش "همشهری"؛ تحت تأثیر روابط ابتداى کودکی‌مان؛ عاشق و فارغ مى‌شویم
تحت تأثیر روابط ابتداى کودکی‌مان؛ عاشق و فارغ مى‌شویم

پسر جوان نمایش «همشهری» در تعارض جهت حفظ یا‌‌ رها کردن رابطه‌اش است. او گمان مى‌کند که مى‌داند که متعارض است ولى نمى‌داند و نمى‌دانیم که چگونه و تا چه میزانى تحت تأثیر روابط ابتداى کودکیمان است که عاشق و فارغ مى‌شویم؟! به گزارش خبرنگار ایلنا، کمدی اجتماعی «همشهری» نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مازیار ملکی است که در تالار مولوی روی صحنه رفته است. قصه نمایش همشهری به زندگی مرد جوانی به نام فرشاد اشاره دارد. فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط گشته که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رؤیاهای زیبایی برایش می‌دید پایان دهد، اما در نقطه‌ی پایان کیمیا نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد می‌گذارد، از او می‌خواهد یک آگهی به‌خصوص در روزنامه همشهری منتشر کند. علی بابایی‌زاد (مشاور و روان درمانگر تحلیل رفتار متقابل) یادداشتی را برای این نمایش نوشته و در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار داده است که در زیر می‌خوانید: نمایش «همشهرى» فضاى انسان امروز را به گونه‌اى بازآفرینى کرده است که گویا آیینه‌اى جادوست بر بازتاباندن اضطراب‌هایى که با تمام قدرت ناخودآگاه سعى در پنهان کردن‌شان داشته‌ایم. تصمیمى که نمى‌گیریم ولى توسط خودمان گرفته شده است تا با واقعیت وجودى که‌ گاه ریشه در اضمحلال و ابتذالى معنایابانه دارد، در امان بمانیم. کارگردان و نویسنده‌ی نمایش آن را در دو لایه پیش مى‌برد. یکى لایه‌ی روپوشاننده‌ی داستان است که جوانى را در جستجوى کار نشان مى‌دهد. او به توصیه‌ی همراهش جهت پول درآوردن مسیر خاصى را آغاز مى‌کند و روایت‌هایى پیش مى‌آید که در ضمن اجراى نمایش شاهد آن هستیم. ولى در لایه‌ی زیرین اجراى درخشان نمایش، ما با مفاهیم بنیادى‌ترى که همگان آگاه یا ناآگاه درگیر آن هستیم، مواجهه مى‌شویم. پسر جوان در تعارض جهت حفظ یا‌‌ رها کردن رابطه‌اش است. او گمان مى‌کند که مى‌داند که متعارض است ولى نمى‌داند و نمى‌دانیم که چگونه و تا چه میزانى تحت تأثیر روابط ابتداى کودکیمان است که عاشق و فارغ مى‌شویم؟! شاید تمام تلاش‌هایش نوعى اقدام نیمه‌‌ رها شده و مذبوحانه براى اثبات خود به مادر باشد تا شاید در چشم‌هاى کم فروغ او، خود را بازیابى کند و از اضطراب اختگى برهد. دریغ و درد که ره به جایى نخواهد برد، زیرا به‌جاى نگاه به درون دردمندش، چشم به رابطه دارد تا اندک تأییدى براى او توانایى‌اى را ممهور کند که ذاتأ فاقد آن است. پس دست پاچه و شلخته‌وار در تمام روابط جارى در نمایش امید به گرفتن تایید دارد و ناکامى مکرر مى‌شود. او ناکام بنیادین والدینش است. اضطراب وجودى، معنا یابى، ارتباط و انزوا، آزادى و مسئولیت در تکاپوى بین زندگى و مرگ از عناوین سیال در متن نمایش هستند و کاتارسیس مخاطب را تضمین مى‌کنند. طراحى بخردانه‌ی صحنه حکایت از پیش‌نویس زندگى خود تکرار کننده‌اى بنام «آراکن» یا «همیشه» دارد و آن تکرار بد کارکرد تصمیم‌گیرى‌هاى کودکیمان در سراسر بزرگسالى است. در کل، این نمایش آیینه‌اى است تا در آن ناراستى‌هایمان، هویدا گون به چشم آید تا رسوایىِ آگاهى‌بخش حاصل شود. یادداشت: على بابایى‌زاد (مشاور و روان درمانگر تحلیل رفتار متقابل)

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ ۱۲:۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن