تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820709096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرغامي، ولايتي و مظفر در پشت صحنه‌ي سريال تاريخي محمدحسين لطيفي رييس صداوسيما: سريالي مانند «نردبامي بر آسمان» از هزاران ميزگرد و سخنراني تأثيرگذارتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ضرغامي، ولايتي و مظفر در پشت صحنه‌ي سريال تاريخي محمدحسين لطيفي رييس صداوسيما: سريالي مانند «نردبامي بر آسمان» از هزاران ميزگرد و سخنراني تأثيرگذارتر است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

رييس سازمان صداوسيما به همراه دكتر ولايتي و رييس شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما صبح امروز (چهارشنبه) چهار تيرماه از پشت صحنه‌ي سريال «نردبامي بر آسمان» بازديد كردند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم كه با حضور جمعي از عوامل اين سريال به همراه حسن اسلامي‌مهر (رييس مركز سيمافيلم) در شهرك سينمايي غزالي برگزار شد، صحنه‌هايي از سريال «نردبامي بر آسمان» با حضور مهمانان تصويربرداري شد.

****

عزت‌الله ضرغامي پس از بازديد از لوكيشن‌ها و دكورهاي سريال «نردبامي بر آسمان» ضمن تقدير از زحمات سازندگان اين مجموعه در سخنراني شركت كرد.

وي در سخنان خود اعلام كرد كه انشاء‌الله تصويربرداري سريال «نردبامي بر آسمان» تا آخر امسال به پايان برسد و از ابتداي سال آينده شرايط پخش آن را فراهم شود.

وي با اشاره به حضور دكتر ولايتي به عنوان مشاور تاريخي پروژه‌ي «نردبامي بر آسمان» خاطرنشان كرد: دكتر ولايتي از كارشناسان درجه‌ي اول علم و تاريخ كشورمان هستند و به خاطر همكاري‌هاي ايشان با اين پروژه تشكر مي‌كنم؛ ارشادهاي ايشان براي خلق شخصيت قياس‌الدين جمشيد كاشاني بسيارموثر است.

وي درباره‌ي حضور حسين مظفر در پشت‌صحنه‌ي اين سريال نيز گفت: از تاريخي كه عملكرد شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما را به خاطر دارم آقاي مظفر بهترين رييس اين شورا بوده‌اند؛ ايشان با درك درست و صحيحي از رسانه با تعهد كافي وظيفه‌شان را انجام مي‌دهند. وظيفه‌ي ايشان كار نظارتي است و با وجود اين‌كه بايد به برنامه‌هاي صداوسيما ايراد بگيرند، اما به حدي با مقوله‌ي هنر و برنامه‌سازي آشنا هستند كه ما ايشان را يك دوست تلقي مي‌كنيم.

آقاي لطيفي در هر كار طنزي هم كه ساخته‌اند موفق بوده‌اند و فروش فيلم آخر ايشان از مرز يك‌ميليارد تومان هم گذشت كه كار آساني نيست.

عزت‌الله ضرغامي در ادامه همچنين از تلاش‌هاي محسن علي‌اكبري تهيه‌كننده‌ي سريال «نردبامي بر آسمان» تشكر كرد و مديريت وي را در ساخت اين سريال موثر دانست.

رييس سازمان صداوسيما سپس حضور در عرصه‌هاي تصويربرداري را كاري دشوار ناميد كه نخست براي خانم‌ها و سپس براي آقايان با مشكلاتي به لحاظ زيستي مواجه‌ است.

وي گفت: گاه حداقل امكانات نيز در پروژه‌هاي تاريخي براي عوامل مهيا نيست.

عزت‌الله ضرغامي خطاب به عوامل سريال «نردبامي بر آسمان» گفت: من سختي كار شما را خوب مي‌دانم و از صميم قلب به شما مي‌گويم كه در سريال‌هاي اين‌چنيني قصد قربت كنيد، كارهايي مانند «نردبامي بر آسمان» در كارنامه‌ي اعمال شما ثبت و ضبط مي‌شود، اگر اين سريال به ياري امام زمان (عج) پخش شود تأثيرات بسيار موثري در جامعه دارد و در بين افراد اعتماد ملي ايجاد مي‌كند كه كار بسيار بزرگي است.

رييس سازمان صداوسيما گفت: اگر امروز مردم و جوانان ما مقابل دشمن مي‌ايستند و در عرصه‌هايي پا مي‌گذارند كه در سال‌هاي گذشته سابقه نداشته است پشتوانه‌اش همين تاريخ هويت ايراني-اسلامي است. كافي است هويت يك نفر را بگيرند تا او ديگر حرفي براي گفتن نداشته باشد.

وي نسبت به تلاش كشورهاي غربي در خصوص بي‌هويت‌كردن جوامعي كه قصد تسلط بر آن‌ها را دارند هشدار داد و گفت: كاري كه شما مي‌كنيد هويت‌سازي است، شما به جوانان مي‌گوييد كه يك عقبه دارند خصوصا كه قياس‌الدين جمشيد كاشاني از جمله شخصيت‌هاي تاريخي است كه هم در عرصه‌ي علم و هم در عرصه‌ي مذهب فردي سرشناس بوده است.

عزت‌الله ضرغامي ادامه داد: ساخت سريالي همانند «نردبامي بر آسمان» از هزاران ميزگرد و سخنراني تأثيرگذاري بيشتري دارد و هر ثانيه از كار شما مانند عبادت است.

رييس سازمان صداوسيما در پايان صحبت‌هاي خود از زحمات حسن اسلامي‌مهر (رييس مركز سيما فيلم) نيز تشكر كرد وگفت: ايشان تجربه‌ي خوبي از سال‌هاي گذشته در سينماي كشور داشتند و با ما همكار بودند.

آقاي اسلامي‌مهر از پروژه‌هايي كه نياز به حضور عوامل حرفه‌يي دارند به خوبي حمايت مي‌كنند و با تمام مشكلات خود به لحاظ تأمين اعتبارات داريم ايشان با جديت به حمايت از اين مجموعه‌ها ادامه مي‌دهند.

****

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين نشست دكتر ولايتي نيز به ايراد سخنراني پرداخت. وي كه به عنوان مشاور تاريخي سريال «نردبامي بر آسمان» با اين پروژه همكاري دارند از عزت‌الله ضرغامي و ساير هنرمندان سرشناسي كه ساخت اين سريال را برعهده گرفته‌اند تشكر كرد.

دكتر ولايتي در ادامه‌ي سخنانش گفت: درباره‌ي تاريخ فرهنگ ايران هركاري صورت بگيرد ماندني است اثرگذاري كار هنر با هيچ‌كار ديگري قابل مقايسه نيست، تمام مطالبي كه در جريان سريال «نردبامي بر آسمان» به مردم منتقل مي‌شود در لابه‌لاي كتاب‌ها وجود دارد اما يك محقق و آدم فارغ مي‌خواهد كه هرروز چندين ساعت وقت خود را در كتابخانه بگذراند و اين مطالب را جمع‌آوري كند.

وي ادامه داد: بنا به طبيعت اين كار سخت، از عامه‌ي مردم توقع نيست كه اين‌كار را انجام دهند لذا تعداد محققيني كه چنين اموري را به دست مي‌گيرند نيز بسيار كم است.

دكتر ولايتي تأكيد كرد: اگر ما از گذشته‌مان جدا شويم ديگر هيچ‌چيز نداريم براي آينده به آن تكيه كنيم گذشته تكيه‌گاه ما براي آينده است خصوصا كشور ايران كه هيچ كشوري تمدن و فرهنگ مشابه آن را ندارد مجموعه‌ي تاريخ پيوسته در ايران كم‌نظير است اگر كتاب‌هايي كه 800 سال قبل در ايران نوشته شده است را مقابل يك كودك دبستاني قرار دهيد مي‌تواند به راحتي آن‌ها را بخواند كتابي مانند شاهنامه توسط يك بچه دبستاني نيز خوانده مي‌شود اما شما يك ملت دردنيا را پيدا كنيد كه كتابي كه هزارسال قبل نوشته شده را يك كودك امروز بتواند بخواند.

وي در ادامه‌ يادآور شد: ما زبان فارسي را حفظ كرديم اما از تمام مسلمانان عالم در پيوستن به اسلام نيز جلوتر هستيم، دلبستگي به آثار فرهنگي و ثروت‌هايي كه داريم بزرگ‌ترين سرمايه‌ي فرهنگي براي كشور ماست.

ولايتي درباره‌ي ساخت سريال‌هاي تاريخي با اين‌كار احياي هويت ديني و ملي ملت‌ها و مهم‌ترين اتكاي آنان براي ساخت آينده است، ساخت كار هنري تأثيرگذار بسيارخوب است و حقيقتا آن‌طور كه رييس سازمان صداوسيما نيز گفتند باقيات صالحات محسوب مي‌شود. سريال‌هاي تاريخي كه تابه‌حال ساخته شده‌اند هم‌چنان به عنوان يكي از افتخارات‌مان محسوب مي‌شود كه در سازندگي مردم نقش بسيار دارند.

دكتر ولايتي در پايان ابراز اميدواري كرد: كه ساخت سريال‌هايي همانند «نردبامي بر آسمان» افزايش يابد و بيش از اين شاهد ساخت سريال‌هايي سازنده از اين دست باشيم.

****

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي صحبت‌هاي دكتر ولايتي، مظفر رييس شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما نيز مطالبي را عنوان كرد، وي كار هنر را دشوار دانست و خطاب به سازندگان سريال «نردبامي بر آسمان» گفت: كار شما تنها متأثركردن سمع‌ و نظرها نيست، هنر هنرمند اين است كه نقبي به درون دل‌ها بزند و فرمان دل احساس مخاطبان را در اختيار بگيرد.

مظفر ادامه داد: كنترل فرمان درون انسان و تسلط بر جان و انديشه‌ي او كار بسيارمهمي است كه هنرمندان انجام مي‌دهند.

وي ادامه داد: كار سخت هنر اين است كه متأسفانه در بسياري از مفاهيم هنري مفاهمه‌ي مشتركي بين صاحب‌نظران و هنرمندان ما ايجاد نشده است و همين مساله است كه كار هنرمندان را سخت و رسالت رييس سازمان صداوسيما را مشكل‌تر مي‌كند.

وي در توضيح اين مطلب تصريح كرد: گاه از يك مساله تعريف‌هاي بسيار مي‌شود اما همان مساله از سوي ديگر مورد مذمت قرار مي‌گيرد اين مسئله به دليل همان عدم مفاهمه است.

مظفر كه مدت چهارسال است رياست شوراي نظارت بر صداوسيما را برعهده دارد خاطرنشان كرد: ما در اين شورا تلاش كرديم كه با واقعيات ملموسي كه هنرمندان با آن روبه‌رو هستند با حفظ همان ارزش‌ها و آرمان‌ها اظهارنظر كنيم. هرگز برخورد سياسي نكرديم و الحمدالله كارمان به گونه‌اي بود كه هم مورد اظهار لطف آقاي ضرغامي قرار گرفتند و هم كار ما مورد لطف مقام معظم رهبري قرار گرفت و به فرمان ايشان قرار بر اين شد كه من به طريق ديگري بازهم در اين زمينه فعاليت كنم.

وي تلاش‌هايي كه در مجموع سازمان صداوسيما انجام مي‌شود را روبه‌ رشد توصيف كرد و درباره‌ي نقدهايي كه از سوي شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما مطرح مي‌شود توضيح داد: كار ما همين است اما تلاش مي‌كنيم نقدمان منصفانه، عالمانه و مشفقانه توأم با واقعيات باشد، در حقيقت كار ما تكميل‌كننده است و به هيچ‌وجه تخريبي نيست. ضمن اين‌كه با توجه به سوابقي كه داريم مشكلات مديران يك مجموعه را به خوبي درك مي‌كنيم.

مظفر بار ديگر تأكيد كرد: حتما اعتقادم بر اين است كه سازمان صداوسيما روند روبه‌ رشدي را طي مي‌كند و اعتقاد دارم كه مفاهيم معنوي در سريال‌ها و فيلم‌ها با جديت بهتر دنبال مي‌شود و اصولا بايد هم همين باشد در يك سريال، فيلم و مجموعه اگر پيامي مثبت مستتر نباشد، آن‌كار ارزشي ندارد.

وي در ادامه‌ي سخنانش گفت: خوشبختانه شاهد هستيم كه در اين سال‌هاي اخير بر گنجاندن پيام‌هاي مثبت در سريال‌ها تأكيد مي‌شود كشور ما كشوري اسلامي و ملت ما ملتي ديني هستند، انقلاب ما نيز فرهنگي ديني است و ما ناچاريم مفاهيم بلند ديني و ارزش‌هاي والاي اسلامي را كه به صورت نظري وجود دارند در قالب فيلم و نمايش منتقل كنيم. اين‌كار بسيارسختي است به همين خاطر جامعه بايد قدرشناس هنرمندان متعهدي باشد كه در اين راستا گام برمي‌دارند.

وي با اشاره به سريال «نردبامي بر آسمان» كه در مركز سيمافيلم ساخته مي‌شود گفت: سريال‌هاي اين‌چنيني احيا‌كننده‌ي هويت ديني و اسلامي ما هستند و يكي از راه‌هاي محسوب مي‌شوند كه به تقويت اعتماد‌به‌نفس، باور ملي و تقويت هويت اسلامي و ديني مي‌انجامد.

مظفر گفت: تاريخ ايران با سياهي‌ها و روشني‌هايي همراه بوده است متأسفانه سياهي‌ها مربوط به عملكرد شاهان سلاطين بوده است و نكات درخشان آن به انديشمندان و شهرونداني كه در اين كشور زندگي مي‌كردند مربوط مي‌شود.

به اعتقاد وي احياي تاريخ پرفراز و فروغ گذشته‌ي ايران و مطرح‌كردن انديشمنداني كه در سربلندي ايران اسلامي نقش‌آفرين بوده‌اند مي‌تواند گامي بسيار مثبت در عرصه‌ي هنر باشد.

وي در پايان گفت: «نردبامي بر آسمان» همين راه را دنبال مي‌كند و من به نوبه‌ي خود از تمام عوامل اين سريال تشكر مي‌كنم.

***

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، اجراي مراسم صبح امروز را داريوش كاردان برعهده داشت كه خود نيز در سريال «نردبامي بر آسمان» ايفاي نقش مي‌كند.

كاردان كه با همان گريم و لباس تاريخي در روي سن ظاهر شده بود با انتقاد از فراموش‌كردن دستاوردهاي دانشمندان ايراني خاطرنشان كرد: قياس يكي از صدها نمونه‌ دانشمند ايراني است كه در علم تأثيرگذار بوده‌اند. او در طب، نجوم، رياضيات و تمام علوم ديگر تبحر داشته است. قياس فردي بود كه با تقسيم دايره به يك هشتصدضلعي منظم به عدد پي رسيد، زندگي قياس‌الدين جمشيد كاشاني يك نمونه است كه اگر خوب درست شود براي نسل جوان الگو خواهد بود.

وي تصريح كرد: ساخت نمونه‌هايي جذاب از اين دست سريال باعث مي‌شود كه ما به جوانان‌مان بگوييم كه چه افتخاراتي در كشور داشته‌ايم آن‌گاه اين مشكل ايجاد نمي‌شود كه نام فارس را از روي خليج‌فارس بردارند

اين بازيگر گفت: وقتي به من امر شد كه در اين سريال ايفاي نقش كنم به سرعت پذيرفتم و به همه اعلام مي‌كنم از روزي كه اين سريال كليد زده شد كسي نبود كه بيش از يك‌ربع استراحت كند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، صبح امروز پلان‌هاي مربوط به ميدان شهر كاشان با حضور بازيگراني چون حسن پورشيرازي، حسين معلومي، ماه‌چهره خليلي و غيره تصويربرداري شد. در اين صحنه‌ها كه به سكانسي متشكل از 150 پلان مربوط مي‌شود حدود 250 تا 300 سياهي‌لشكر حضور داشتند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن