تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798542963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس: لزوم برنامه‌ریزی برای معرفی دختر شایسته اسلامی-ایرانی/ ارائه خدمات در روزهای مناسبتی با تخفیف و رایگان شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس:لزوم برنامه‌ریزی برای معرفی دختر شایسته اسلامی-ایرانی/ ارائه خدمات در روزهای مناسبتی با تخفیف و رایگان شود
خبرگزاری فارس: لزوم برنامه‌ریزی برای معرفی دختر شایسته اسلامی-ایرانی/ ارائه خدمات در روزهای مناسبتی با تخفیف و رایگان شود
رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برنامه‌ریزی برای معرفی دختر شایسته اسلامی-ایرانی تأکید کرد.

الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر، اظهارداشت: ولادت حضرت معصومه (س) چندسالی است که در کشورمان به نام دختران ثبت شده اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد پاسخ به این سوال است که در کنار نامگذاری های تقویمی چه اقداماتی به انجام رسیده؟
وی نامگذاری روزی به نام دختران را بیانگر ارزشگذاری جامعه برای این گروه عنوان کرد و افزود: تمام روز دختر به تبریک بسنده شده و گرچه این اقدام مسئولین ستودنی است اما آنچه امروز ضرورت است لزوم تدوین و برنامه ریزی جامع درخصوص دختران است. *نامگذاری روزها بنام اقشار بدون برنامه عملی بیانگر ضعف برنامه ریزی و سیاستگذاری مسئولین است رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران تخصیص روزی به نام پزشکان، مهندسین،کارگران و یا زنان، مردان و دختران فاقد هرگونه برنامه عملی در آن روز را بیانگر ضعف مدیران و سیاستگذاران جامعه ذکر کرد و یادآور شد: حرکات نمایشی و سمبلیک امروز بخش اعظم برنامه ریزی و استراتژی مسئولان را به خود اختصاص داده فارغ از آنکه مشکلات و چالش های هیچ از گروهها با این نامگذاری‌ها تاکنون نه تنها درمان نشده که با روند افزایش نیز توام بوده است.
راستگو در ادامه با برشمردن مشکلات زنان و دختران در جامعه تصریح کرد: بیش از 60درصد ظرفیت دانشگاهها را دختران تصاحب نموده‌اند و گر چه لزوم برنامه ریزی برای اشتغال مردان بیش از زنان احساس می شود اما باید پرسید به نسبت این توانایی چه میزان مسیر تصاحب اشتغال برای بانوان جامعه که همواره در عرصه های متعدد اثبات گر توانایی خود بوده اند هموار شده است.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از هزینه‌های ازدواج و تامین بایدهای اولیه زندگی مشترک بنابر سنت به دختران محول شده است گفت: این درحالی است که دولت از پرداخت حداقل تسهیلات امتناع می نماید و نتیجه این عمل افزایش معضل آسیب‌های اجتماعی ناشی از افزایش سن ازدواج است که امروز برای کاهش آن باید ارقام کلان و نجومی به مصرف برسد.

*وادادگی مسئولین در طراحی و برند سازی

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران یکی دیگر موضوعات مرتبط با زنان و دختران را مرتبط با پوشش دانست و اظهارداشت: مغایرت
پوشش دختران و زنان جامعه با سبک زندگی اسلامی و ایرانی صرف نظر از کم کاری های صورت پذیرفته در حوزه طراحی و برند سازی و وادادگی مسئولین امر حاکی از امری دیگر است که نگاه ریشه ای و آسیب شناسانه در این راستا ضروری است. *جوانان با پوشش های خود فریاد می‌زنند راستگو با تاکید براینکه جوانان و به خصوص دختران امروز درصدد جلب توجه مسئولین با این رفتار هنجار شکنانه خود هستند افزود: به نوعی می توان اینگونه تعبیر کرد، جوانان امروز با پوشش های خود فریاد می زنند و مهمترین خواسته آنان پاسخگویی به مطالبات به حقی است که در پاسخگویی به آن کمی بیش از آنچه تصور شود تعلل صورت گرفته است.
وی بخشی از تامین امنیت اجتماعی را مرتبط با شناسایی و دستگیری دختران فراری و بد پوشش دانست و اظهارداشت: این درحالی است که این بازداشت مقطعی، فاقد برنامه ریزی پس از آن نه تنها کارگشا نبوده که به دلیل آشنایی گرچه کوتاه مدت با برخی مجرمین توام با افزایش ارتکاب برخی جرایم دیگر دامنه افزایش معضلات را بیشتر خواهد ساخت.
عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نقش زنان را در سلامت اخلاقی جامعه کتمان ناپذیر دانست و تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و بررسی های به عمل آمده اغلب دختران فراری، کمتر از 24 ساعت پس از فرار با صدمات جبران ناپذیری مواجه می شوند و عدم پذیرش از سوی نهاد خانواده از یک سو و نبود و یا کمبود مراکزی امن برای دختران و زنان آسیب دیده و یا در معرض آسیب ازسوی دیگر موضوعی است که ضرورت برنامه ریزی برای افزایش با فوریت این مراکز را بیشتر می کند.
راستگو گفت: قطعا افزایش به وفور و بیش از نیاز این مراکز و تلاش در جهت معرفی آن به مردم ضمن کاهش حداکثری درصد آسیبهای پس از فرار و افزایش پذیرش خانواده ها از تداوم عبور و حضور در مسیر انحراف به دلیل نبود شرایط بازگشت ممانعت خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به واژه فرار و سهم حداکثری دختران شهرستانی از آن لازم است این مراکز توام در تهران و پایتخت در سایر شهرها و کلانشهرهای کشور نیز احداث شود تا تصمیم گیری براساس هیجان و یا نبود امنیت و شرایط لازم در خانواده موجب بروز آسیب بیشتر برای فرد نشود.
رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع فرار را نمی توان تنها منحصر به زنان و دختران دانست افزود: مراکز اجتماعی یادشده توام با شاخصه های لازم که مهمترین آن مددکاری و کارآفرینی است باید برای پسران و سایر افراد آسیب دیده نیز عملی شود.
راستگو موضوع دیگر را درخصوص ورزش بانوان و کاستی‌های آن ذکر کرد و یادآور شد: سهم دختران در ورزش امروز حداقل بوده و این موضوع بیش از هرچیز به دلیل عدم حمایت های کافی و اساسی و تخصیص اعتبار لازم است و قطعا افزایش کمی زیرساختها توام با نگاه واقع بینانه تر با توجه به برخورداری دختران از ظرفیت لازم همگام با کاهش آسیبهای اجتماعی نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.
وی با تا کید دوباره بر نگاه جامع بر مناسبت های نامگذاری شده و لزوم تدوین برنامه جامع مرتبط با هر یک از این عناوین گفت: پیشنهاد می شود ارائه برخی خدمات در این روز برای دختران رایگان و یا با تخفیف و حداقل دریافتی باشد که البته لازم است به تناسب برای سایر اقشار نیز در روزهایی که بنامشان است لحاظ شود.
رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران،ارائه تخفیف و تسهیلات در حوزه حمل و نقل، بازدید از مراکز تفریحی، تاریخی، فرهنگی، هنری، موزه ها و سایر اماکن گردشگری را جمله موارد قابل انجام در روزهای مناسبتی دانست و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های آیینی و اقوام در بوستان های بانوان نیز ضمن آشنایی با فرهنگ، رسوم و آیین دیگر شهرها جاذبه ای توریستی -تفریحی در محیطی مختص و ویژه آنان را پدیدار خواهد ساخت.

*اجرای جشنواره دختر شایسته اسلامی -ایرانی در دستور کار قرار گیرد

راستگو در پایان افزود: در دستور کار قرار گرفتن و فراهم سازی زمینه ی اجرای جشنواره دختر شایسته اسلامی و معرفی دختران شایسته منطبق با سبک اسلامی ایرانی از دیر باز تاکنون ضمن ایجاد الگویی فاخر در این حوزه برای دختران از قابلیت جاذبه ای نیز برای آنان برخوردار است ضمن اینکه این طرح با توجه به ماهیت الگویی خود درصورت انجام تاحدی پاسخگوی چالش ها و کاستی های موجود در این حوزه نظیر فقدان طرح و شاخص ها خواهد بود. انتهای پیام/

95/05/14 :: 12:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن