تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817537578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ركود هنوز از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط فاصله نگرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ركود هنوز از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط فاصله نگرفته است
آخرین گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از رشد اقتصادی ۶ تا ۴.۷ درصدی کشور حکایت دارد. براساس آمار بانك مركزي گرچه سهم گروه صنايع و معادن از رشد اقتصادي7.4درصدي كشور طي نيمه نخست امسال -0.9 درصد اعلام شده اما دراين گزارش سهم صنعت از مجموع نرخ رشد اين زير گروه 3.5درصد تلقي شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آخرین گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از رشد اقتصادی ۶ تا ۴.۷ درصدی کشور حکایت دارد. براساس آمار بانك مركزي گرچه سهم گروه صنايع و معادن از رشد اقتصادي7.4درصدي كشور طي نيمه نخست امسال -0.9 درصد اعلام شده اما دراين گزارش سهم صنعت از مجموع نرخ رشد اين زير گروه 3.5درصد تلقي شده است.

اما رشد 3.5درصدي زير بخش صنعت هم به مفهوم بهبود شرايط توليد در واحدهاي صنعتي نبوده و متأسفانه آمارهاي ارائه شده از رشد امسال بخش صنعت چندان واقعي به‌نظر نمي‌رسد و يا اينكه آمارهاي مذكور به شكل تركيبي و كلي ارائه و ارقام رشد يا كاهش توليد زيربخش‌هاي مختلف صنعتي در آن گم شده است.

اين نرخ رشد براي بخش صنعت در حالي اعلام شده كه فعالان اقتصادي شاهد فاصله گرفتن ركود از بخش صنعت به‌ويژه در بنگاه‌هاي كوچك و متوسط يا حداقل جهشي در بهبود شرايط اين بنگاه‌ها نسبت به سال گذشته نبوده‌اند. به‌نظر مي‌رسد نرخ رشد اعلام شده براي بخش صنعت طي نيمه نخست امسال تنها با استناد به بهبود وضعيت برخي بنگاه‌هاي بزرگ مانند صنايع خودروسازي، فولاد، سيمان و... و با حمايت‌هاي مستقيم و غيرمستقيم دولت محقق شده است.

در واقع بهبود نرخ رشد صنايع بزرگ نسبت به سال‌هاي قبل به كل بخش صنعت تعميم داده شده و چنين برداشت مي‌شود كه مشكلات ساختاري بنگاه‌هاي كوچك و متوسط صنعتي نيز در سايه بهبود نرخ رشد بخش صنعت مرتفع شده است. اما قطعا چنين شرايطي بركل بخش صنعت حاكم نيست چرا كه تغيير كيفي را در وضعيت بنگاه‌هاي صنعتي به‌ويژه صنايع كوچك و متوسط نسبت به سال قبل شاهد نيستيم.

با اين شرايط به‌نظر مي‌رسد تحقق پيش‌بيني‌هاي رشد اقتصادي و پركردن خلأ ناشي از كاهش سهم توليد و صادرات نفت با توليدات صنعتي در سال 96دور از دسترس باشد، چرا كه رشد صادرات و صنعت كشور طي نيمه نخست امسال بيشتر تحت‌تأثير رشد صادرات گاز، ميعانات گازي و مواد پتروشيمي بوده است. به جرأت مي‌توان گفت كه هنوز صنعت كشور به حدي رشد نكرده است كه بتواند جايگزين نفت در رشد اقتصادي مورد انتظار براي سال آينده شده و بار اين رشد را به دوش كشد. فكر نمي‌كنم حتي تا 10سال آينده نيز چنين شرايطي بر صنعت كشور حاكم شود.

از سوي ديگر هنوز هيچ تغيير جدي را در بهبود وضعيت بخش صنعت شاهد نيستيم. بيشتر مشكلات بخش صنعت ناشي از ركود حاكم بر فضاي كسب و كار است واگر مي‌خواهيم تحرك واقعي در بخش توليدات صنعتي و ساير كالاها وخدمات ايجاد كنيم بايد با اتخاذ سياست‌هاي كارآمد تقاضاي مؤثر در بازار داخلي را تحريك كرده يا به بازارهاي صادراتي با توليد كالاهاي رقابت‌پذير راه پيدا كنيم.

منبع: الف




۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن