تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820504247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/لبنان.../ ميشل سليمان فردا ميزبان كنفرانس شخصيت‌هاي ديني لبنان است نعيم قاسم: مقاومت يك نگرش است؛ نه يك واكنش نظامي سنيوره: مزارع شبعا متعلق به لبنان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /لبنان.../ ميشل سليمان فردا ميزبان كنفرانس شخصيت‌هاي ديني لبنان است نعيم قاسم: مقاومت يك نگرش است؛ نه يك واكنش نظامي سنيوره: مزارع شبعا متعلق به لبنان است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

كنفرانس شخصيت‌هاي ديني لبنان فردا (سه‌شنبه) به رياست ميشل سليمان در كاخ بعبدا مقر رياست جمهوري لبنان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي السفير- چاپ لبنان - ميشل سليمان، رييس‌جمهور لبنان فردا (سه‌شنبه) نشست شخصيت‌هاي ديني اسلامي و مسيحي را در كاخ بعبدا افتتاح مي‌كند.

اين در حاليست كه منابع آگاه گفته‌اند در اين نشست يك طرح شش بندي در زمينه‌ي تركيب و احترام به قانون اساسي و نظام دموكرات پارلمان، حمايت از رييس‌جمهور، تلاش در زمينه‌ي پايان دادن به موانع تشكيل دولت، حمايت از رييس‌جمهور در زمينه‌ي آزاد‌سازي سرزمين‌هاي اشغالي، توافق بر سر عدم استفاده از سلاح در درگيري‌هاي داخلي، كنار گذاشتن خشونت‌ها و تندروي‌ها، درخواست از رسانه‌ها براي تبليغ در زمينه‌ي وحدت ملي و توقف اتهامات عليه گروه‌هاي مختلف لبنان و حمايت كشورهاي عربي از لبنان ارائه خواهد شد.

از سوي ديگر نعيم قاسم، معاون دبيركل حزب‌الله لبنان در بعلبك اظهار داشت: مقاومت مجموعه گروه مسلحي نيست كه يك بخش از اراضي لبنان را آزاد كند و بر اساس شرايط خاص عمل كند، يعني زماني كه بهانه پايان يافت نقش مقاومت نيز پايان يابد، بلكه مقاومت يك نگرش بررسي شده است؛ نه يك واكنش نظامي.

نعيم قاسم افزود: ما به عنوان يك لبناني شريك ديگر كشورها هستيم و با اشغالگران سازش نمي‌كنيم.

وي آمادگي مقاومت را براي رايزني با ديگران مبني بر اينكه مقاومت بخشي از طرح كلي لبناني‌ها است، اعلام كرد و گفت: لبنان كشوري آزاده، مستقل وقوي است و لبناني‌ها بايد بگويند كدام لبنان را مي‌خواهند، لبنان آزاد، مستقل و قوي؛ يا لبناني كه تحت امر قدرت‌هاي بزرگ باشد. اين مساله بايد در سر ميز مذاكره بررسي شود.

هم‌چنين محمد فنيش، وزير مستعفي انرژي درلبنان اظهار داشت: توافق‌نامه‌ي دوحه در راستاي تقسيم مجدد قدرت راه حل‌هايي را ارائه مي‌كند، اما اين توافق‌نامه هنوز در زمينه‌ي تشكيل دولت متحد ملي اجرا نشده؛ البته هيچ كس هم نمي‌تواند مانع از اجراي آن شود.

وي تسريع تشكيل متحد ملي را خواستار شد و گفت: اين مساله مسووليت فواد سنيوره، نخست وزير لبنان است و آنها بايد بر اساس اختياراتي كه دارند با توافق ميشل سليمان دولت را تشكيل دهند.

فنيش درباره‌ي مزارع شبعا گفت: ما تنها به منظور آزاد سازي لبنان راه مقاومت را پيش گرفتيم و از هر گونه آزاد سازي سرزمين‌مان استقبال مي‌كنيم و آن را از دستاوردهاي مقاومت مي‌دانيم.

وي افزود: هيچ كس نبايد تصور كند كه ما آزاد سازي سرزمين‌مان را ناديده مي‌گيريم؛ چرا كه ما قربانيان زيادي در اين راه داديم و اگر مقاومت نبود جامعه‌ي بين‌الملل هرگز به فكر احياي حقوق ما در اين زمينه نبود.

هم‌چنين فواد سنيوره، نخست وزير لبنان در گفت‌وگو با يك روزنامه‌ي اتريشي گفت: لبنان حتي در صورت عقب‌نشيني اسراييل از مزارع شبعا با اسراييل مذاكره نخواهد كرد.

سنيوره گفت: مزارع شبعا متعلق به لبنان است، اما خطوط مرزي سوريه و لبنان هنوز ترسيم نشده است.

وي اظهار داشت: قبل از سال 1920 لبنان، سوريه، اردن و فلسطين بخشي از امپراتوري عثماني بودند و هيچ حد و مرزي ميان اين كشورها نبود. اما بعد لبنان و سوريه تحت قيوميت فرانسه درآمدند و فلسطين نيز تحت قيوميت انگليس. انگليس و فرانسه در آن زمان رقابت زيادي با هم داشتند و خطوط مرزي ميان لبنان و سوريه ترسيم نشد.

سنيوره افزود: اوضاع لبنان و سوريه تغيير كرد و تغييراتي در اقتصاد دو كشور ايجاد شد. به اين ترتيب سوريه ايست‌هاي بازرسي را در مزارع شبعا جهت جلوگيري از قاچاق ميان دو كشور ايجاد كرد و لبنان نيز ترسيم خطوط مرزي ميان دو كشور را ضروري دانست و در دهه‌هاي 40 و 50 تلاش‌هايي را در اين زمينه آغاز كرد. اما اسراييل بلندي‌هاي جولان را اشغال كرد و از آن زمان به بعد هنوز خطوط مرزي لبنان و سوريه ترسيم نشده است. البته ما پيشنهاد كرديم كه مزارع شبعا تحت نظارت سازمان ملل باشد.

هم‌چنين روزنامه‌ي البيان - چاپ امارات - نوشت: مسوول سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي به دولت اين رژيم توصيه كرده است كه اعلام كند دو سرباز اسراييلي اسير شده توسط حزب‌الله لبنان مرده‌اند.

بنابراين گزارش راديو ارتش رژيم صهيونيستي سازمان اطلاعات اسراييل به دولت توصيه كرده است كه اعلام كند اين دو سرباز اسراييلي كشته شده‌اند و در مكاني نامعلوم دفن شده‌اند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن