تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817605627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاه و سفیدی «خفه‌گی» ناشی از جهان‌بینی جیرانی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: مسعود سلامی: سیاه و سفیدی «خفه‌گی» ناشی از جهان‌بینی جیرانی بود
سیاه و سفیدی «خفه‌گی» ناشی از جهان‌بینی جیرانی بود

مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری) درباره سیاه و سفید بودن فیلم «خفه‌گی» فریدون جیرانی گفت: وقتی اسم فیلم خفه‌گی است و فضای خارجی و بیرونی نداریم من و آقای جیرانی به این نتیجه رسیدیم که سیاه و سفید بودن به جهان‌بینی آقای جیرانی در فیلم کمک می‌کند. به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلامی که با سه فیلم از سه کارگردان پوران درخشنده، سعید سهیلی و فریدون جیرانی در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر حضور دارد؛ از تجربه متفاوت فیلمبرداری این فیلم‌ها گفت. سلامی با بیان اینکه «اعتقادم بر این است که هر فیلمنامه‌ای خودش می‌گوید باید با آن چه کار کنی» گفت: خود فیلمنامه خفه‌گی درمورد رنگ با من حرف می‌زد. مدیر فیلمبرداری «خفه‌گی» با اشاره به اینکه در هر سه فیلم رنگ‌های مختلفی کار شده است، گفت: وقتی اسم فیلم خفه‌گی است و فضای خارجی و بیرونی نداریم احساس کردم سیاه و سفید بودن خیلی می‌تواند کمک کند و این پیشنهادی بود که من و آقای جیرانی هر دو باهم به آن رسیدیم و خیلی جالب بود که تنها چیزی که خیلی رویش توافق داشتیم همین سیاه و سفید بودن فیلم بود. سلامی درباره سیاه و سفید گرفتن در سینما گفت: من خودم قبلا فیلم «آنجا»ی رضا کاهانی را سیاه و سفید گرفتم اما متاسفانه فیلم توقیف شده است. خیلی فیلم‌ها هست که ابتدا آن را عادی می‌گیرند و بعدا رنگ‌اش را کم می‌کنند اما اگر الان این فیلم جواب داده برای این است که از اول تکلیف‌مان برای سیاه و سفید گرفتن معلوم بود. او ادامه داد: می‌دانستیم قرار است همه‌چیز از رنگ دیوارها تا طراحی صحنه و لباس و گریم و حتی عکس‌های صحنه و پشت صحنه بر مبنای سیاه و سفید باشد. این تکلیف وقتی مشخص باشد خیلی کمک می‌کند به اینکه فضا و جهان فیلم دربیاید. سلامی با بیان اینکه از تکنیک‌های عجیب و غریبی در «خفه‌گی» استفاده نکرده است، گفت: سعی کردم از هدروم‌های زیادتر و باز استفاده کنم. به لحاظ روانشناسی لنز هم سعی کردم بیشتر از لنزهای واید استفاده کنم. شاید کمتر در این جشنواه ببینید که فیلمی را به صورت کلوزآپ با لنز 18 واید بگیرند. به لحاظ روانشناسی با آقای جیرانی خیلی سعی کردیم کاری کنیم که فیلمنامه، تاثیری که باید را بگذارد و در فضای تیمارستان فیلم این کار خیلی بیشتر اتفاق افتاد. مدیر فیلمبرداری «زیر سقف دودی» و «گشت ارشاد» این دو کار را دارای دو فضای مختلف خواند و گفت: کار خانم درخشنده یک ملودرام خانوادگی با فضای کاملا سرد است و برعکس کار آقای سهیلی مثل «گشت ارشاد یک» فضایی کاملا گرم دارد که قرار است یک کمدی هم در آن اتفاق بیفتد؛ در گشت ارشاد سعی کردم فضا را به سمت رنگ ببرم و برعکس در کار خانم درخشنده فضا را سردتر گرفتم. سلامی با بیان اینکه «دوست دارم فیلم‌هایم با هم متفاوت باشد و سعی‌ام را می‌کنم» گفت: این تفاوت همانقدر که برای بازیگر از فیلمنامه اتفاق می‌افتد برای من هم از فیلمنامه است. خود فیلمنامه می‌گوید باید چکار کنی. مثلا وقتی فیلمنامه خانم درخشنده را خواندم فهمیدم فضا سرد است و فیلمنامه این سردی را نشان می‌داد. او ادامه داد: فیلم دیگری هم داشتم به اسم «زرد» کار مصطفی تقی‌زاده که نمی‌دانم چرا در جشنواره حضور نداشت؛ آن کار کاملا تینیجری است و رنگ متفاوتی دارد. تمام سعی‌ام این است که با کادربندی، اسکوپ کردن یا نکردن بتوانم تفاوت‌های زبانی و جهان آن فیلمساز را بسازم.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ۰۹:۲۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن