تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1832344708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها درست نمی‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 چرا برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها درست نمی‌شود؟
یک انتقاد تکراری مثل هر سال
چرا برنامه‌ریزی اکران فیلم‌ها درست نمی‌شود؟ انتظارها در دومین سال دبیری محمد حیدری آن قدر بود تا رسانه‌ها توقع جشنواره‌ای پربارتر از گذشته داشته باشند؛ اما جشنواره ۳۵ حتی از منظر کیفی نسبت به سالهای گذشته نازل‌تر به نظر آید.


به گزارش فرهنگ نیوز :دردسرسازی و بی‌اعتمادی حول دبیر جشنواره

اولین قدمهای معلق جشنواره 35 زمانی آغاز شد که دبیر جشنواره نتوانست با سامانه سینماتیکت به توافق رسد و در حرکتی پرحاشیه، فروش اینترنتی بلیتهای مردمی را با اعتماد به افرادی ناشناس، به شرکتی نوپا تقدیم کند. نتیجه کار سردرگمی مخاطبان جشنواره و عدم توانایی بخش اعظمی از مخاطبان بود. در این میان پای سینماتیکت بار دیگر باز شد؛ اما مدیریت این سامانه حاضر به پذیرش بلبشوی پدید آمده نشد. نتیجه کار حضور مدیر سینمایی پشت گیشه بلیت‌فروشی سینما ملت بود و فروش بلیت به شیوه سالهای ابتدایی سینما.

شاید دلیل تغییرهای شرکتهای ارائه خدمات به جشنواره تحت فشار بودن دبیر برای تأمین هزینه‌های جاری است که در قبال حمایت شرکتهای نوپا  موفق به مقاومت نشده است. این تغییرات ارتباطی به عملکرد ضعیف شرکتهای دوره‌های گذشته نداشته است؛ چرا که در میانه راه پای سینماتیکت به ماجرای فروش باز شد. پس عدم تأمین بودجه لازم و جذب حامی برای این دوره از جشنواره نه به شرایط اقتصادی برمی‌گردد و نه به خواست بخش خصوصی. این دبیر جشنواره است که مجبور بوده اعتماد بخش خصوصی را جذب کند و ظاهراً تجربه محمد حیدری در تعامل با بخش خصوصی در سال گذشته به جایی نرسیده است تا رضایت و رغبت آنان را برانگیزد. در نتیجه جایی برای حضور برند خود در میان پوستر پرحاشیه جشنواره رزرو نکردند. نمونه بارز چنین مسئله‌ای اپراتور رایتل است که با وجود سالهای متمادی حضور برند خود در جشنواره‌های فیلم فجر، قید حضور در رالی سی و پنجمین دوره را زده است.

55 فیلم در 11 روز

سالنهای ویژه جشنواره از جمله برج میلاد از دهم بهمن ماه میزبان فیلمهای سینمای ایران شد و قرار بر آن است تا 20 بهمن، 55 فیلم در کاخ جشنواره برای اهالی رسانه، منتقدان و عوامل فیلمها نمایش داده شود. این رشد کمّی فیلمها اولین معضل جشنواره سی و پنجم است. خبرنگاران و منتقدان سینمایی در چنین فضای فشرده‌ای مجبورند فیلمها را قطاروار، پشت هم به تماشا بنشینند و شاید در این میانه از خستگی در سالن چرتی بزنند و در نهایت فرصت تولید خبر، گزارش و تحلیل جشنواره و فیلمها را از دست بدهد.

هر چند 11 فیلم از این فهرست مربوط به بخش سینما حقیقت است – که خود محل مجادله است-؛ اما این برنامه‌ریزی و افزایش کمّی فیلمها یا بخش سینما حقیقت را مهجورتر می‌سازد یا تولید مناسب محتوای مکتوب مطلوب را به نمره منفی سوق می‌دهد.

موکت قرمز به افتخار سینمای ایران

مدیریت کاخ جشنواره یا همان سالن اهالی رسانه و منتقدان همانند سال گذشته به عهده بهروز غریب‌پور سپرده شده است. داستان حضور این هنرمند شناخته شده تئاتر نیز داستان خودش را دارد. از تکذیب و تأیید خبر گرفته تا اعتراض به وضعیت سال گذشته. در نهایت غریب‌پور که برای اهالی تئاتر نماد انضباط است، برای بار دوم دعوت دبیر تئاتری جشنواره را لبیک گفت.

با قولها و وعده‌های پیش از آغاز جشنواره امسال نظمی بهتر از سال گذشته را شاهد هستیم. خبری از تماشاگرها نامرتبط با رسانه نیست و فیلمها طبق جدول ارائه شده، در زمان معین اکران می‌شوند؛ اما تناقض جایی است که با توجه به تأکید بر حذف برنامه فرش قرمز در برج میلاد و محدود کردن آن در سینما ملت، داستان فرش قرمز به قوت خود باقی است تا بار دیگر این بحث فلسفی – اجتماعی مطرح شود بودن فرش قرمز یا نبودن فرش قرمز سنخیتی با فجر داشته یا خیر. 

منبع: تسنیم


95/11/12 - 17:13 - 2017-1-31 17:13:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن