تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799171126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تكاليف بانكي و بيمه‌اي تا پرداخت ديه مسئوليت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از تكاليف بانكي و بيمه‌اي تا پرداخت ديه مسئوليت
دولت در تصميمات 10 بندي اخير كه دو روز پيش ابلاغ شد، علاوه بر تكاليف بانكي و بيمه‌اي براي كسبه پلاسكو، بيمه مركزي را مكلف كرده تا ديه مسئوليت و عمر آتش‌نشانان را تا حصول نتيجه پيگيري كند.
به گزارش مهر، هيئت وزيران در جلسه 6/11/1395 به پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و معاونت اجرايي رئيس‌جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصويب كرد:
۱- هيئت ويژه گزارش ملي بررسي حادثه پلاسكو كه توسط رئيس‌جمهور انتخاب مي‌شود، نسبت به بررسي موضوع از قبيل علل و عوامل وقوع آتش‌سوزي و فروريختن ساختمان، نحوه مديريت محيطي، كيفيت هماهنگي دستگاه‌هاي مسئول در مديريت بحران، راه‌هاي پيشگيري از تكرار حوادث مشابه و ساير مسائل مربوط اقدام مي‌كند.
۲- مطالبات بانك‌ها از واحدهاي اقتصادي ساختمان پلاسكو با معرفي اتاق اصناف ايران به مدت دو سال استمهال و علاوه بر بخشش تمامي جرايم و هزينه ديركرد، ۵۰ درصد سود تسهيلات مذكور توسط بانك‌ها و ۵۰درصد باقي مانده نيز توسط دولت (سازمان برنامه و بودجه كشور) از محل تبصره‌ها يا رديف‌هاي مربوط تأمين و پرداخت ‌شود.
۳- وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي (سازمان تأمين اجتماعي) موظف است با هماهنگي و همكاري اتاق اصناف ايران (اتحاديه مربوط) تمامي افراد بيكار بيمه شده را كه قبلا در ساختمان پلاسكو اشتغال به كار داشته‌اند، اعم از اينكه بيمه خويش‌فرما، بيمه‌شده يا در وضعيت بيمه منقطع قرار داشته باشند، به مدت چهار ماه طبق مقررات و به فوريت تحت پوشش بيمه بيكاري قرار دهد و حقوق دي ماه آنان را در اسرع وقت پرداخت كند.
۴- شاغلاني كه داراي بيمه نيستند (اعم از كارگر يا كارفرما) با شناسايي از طريق اتاق اصناف ايران (اتحاديه صنفي مربوط) توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي (سازمان تأمين اجتماعي) همانند بيمه‌شده‌ها به مدت چهار ماه از دي ماه سال جاري تا فروردين ماه سال بعد از حداقل دستمزد قانوني و ساير مزاياي مربوط به آن برخوردار خواهند شد. منابع لازم جهت اجراي اين بند از محل رديف‌ها و تبصره‌هاي مربوط از سوي دولت (سازمان برنامه و بودجه كشور) تأمين وپرداخت مي‌شود.
۵- بدهي بيمه كارفرمايان ساختمان پلاسكو پس از بخشيدن كامل جرايم طبق مقررات قانوني توسط سازمان تأمين اجتماعي به مدت پنج سال تقسيط مي‌شود.
۶- با توجه به اعلام آمادگي بانك‌ها، از طريق دبيرخانه مستقر در بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و با معرفي اتاق اصناف ايران، به تمامي كارفرمايان واحدهاي آسيب‌ديده ساختمان پلاسكو تا مبلغ 3 ميليارد ريال تسهيلات بانكي با سود حداكثر ۱۸ درصد پرداخت مي‌شود. بازپرداخت تسهيلات مذكور ۴۸ ماهه (يك‌سال دوره تنفس و ۳۶ ماه دوره بازپرداخت) خواهد بود.
۷- در اجراي ماده ۱۶۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم تمامي بدهي‌هاي مالياتي مربوط به واحدهاي كسبي كه در اثر سانحه آتش‌سوزي ساختمان پلاسكو بيش از ۵۰درصد اموال آنها از بين رفته است، با معرفي اتاق اصناف ايران و با رعايت ماده ۸ اصلاحي آيين‌نامه اجرايي ماده ۱۶۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم تا پايان عملكرد سال ۱۳۹۴ بخشوده مي‌شود.
۸- اعطاي تسهيلات به كارفرمايان ساختمان پلاسكو مطابق مقررات ويژه تسهيلات اعطايي به واحدهاي كوچك و متوسط صنعتي مصوب هيئت وزيران، ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و شوراي پول و اعتبار و آيين‌نامه‌هاي مربوط و بدون توجه به بدهي‌هاي بانكي و مالياتي معوق، حق بيمه معوق يا چك برگشتي صورت مي‌گيرد.
۹- شركت‌هاي بيمه مكلفند تا پايان بهمن ماه سال جاري نسبت به بررسي خسارت واحدهاي بيمه‌شده ساختمان پلاسكو اقدام و تمامي خسارت‌هاي تعهد شده را وفق مقررات پرداخت كنند.
۱۰- بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران موظف است پيگيري لازم براي پرداخت ديه مسئوليت و ديه عمر آتش‌نشانان قهرمان و جانفشان در حادثه آتش‌سوزي ساختمان پلاسكو را تا حصول نتيجه قطعي انجام دهد.


منبع : مهـــر



تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن