تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817421398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر انقلاب: به شعراي انقلاب که سينه‌چاک ايستاده‌اند خيلي علاقه دارم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رهبر انقلاب: به شعراي انقلاب که سينه‌چاک ايستاده‌اند خيلي علاقه دارم
در ديدار صميمانه جمعي از نويسندگان، شعرا و مديران حوزه نشر با رهبر انقلاب، معظم‌له از پرداختن به خاطرات رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس تقدير کردند.
نویسنده : محمد صادقي 


پنج‌شنبه شب تعدادي از نويسندگان دفاع مقدس، شعرا و مديران صنعت نشر ديداري صميمانه و غيررسمي با رهبر معظم انقلاب ديدار داشتند. محسن پرويز، نويسنده و معاون سابق وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره اين ديدار مي‌گويد: «جلسه با حضرت آقا جلسه گسترده‌اي نبود و تعداد افراد حاضر در جلسه کمتر از 20 نفر بودند، اما جلسه‌اي بسيار صميمانه بود و فرصتي بود براي حضار که درباره فعاليت‌هاي‌شان و کار‌هايي که انجام داده‌اند يا در حال انجام هستند، صحبت کنند و توضيح دهند. از جمله کساني که در جلسه حضور داشت آقاي «خوش لفظ» از جانبازان جبهه بود که سرگذشتش را حميدرضا حسام نوشته است.  اين کتاب مورد توجه مقام معظم رهبري قرار گرفت و مطالبي درباره آن بيان نمودند. ديگر دوستان نيز مطالب خودشان را بيان کردند که رهبري نيز نظرات را اصلاح و تکميل مي‌کردند. يکي از مزيت‌هاي نشست پنج‌شنبه شب اين بود که چنين فرصتي در نشست‌هاي ديگر کمتر به وجود مي‌آيد. البته اين نوع جلسات جلسه مباحث فني نيست و منظور از برگزاري آنها بيشتر اکران نويسندگان و ناشران است و بحث‌هايي هم که مطرح مي‌شود بحث‌هاي فني و ريشه‌دار نيست. جلسه با مقام معظم رهبري براي نويسندگان نشانه توجه حضرت آقا به مسائل فرهنگي است و اين پيام را براي حضار دارد که پرداختن به کساني که در راه انقلاب از جانشان مايه گذاشتند بايد سرلوحه کار قرار گیرد.» 
    
تقدير مجدد رهبر انقلاب از دختر شينا
بهناز ضرابي‌زاده، نويسنده کتاب دختر شينا، نيز از حضار در جلسه نويسندگان با مقام معظم رهبري، درباره حال و هواي اين جلسه مي‌گويد: «آقاي مختارپور و آقاي نيلي درباره کتاب‌هاي مورد حمايت مجمع ناشران انقلاب صحبت  ‌کردند و گفتند که کتاب دختر شينا به تيراژ 200 هزار نسخه رسيده و «من زنده‌ام» به 500 هزار نسخه رسيده است. حضرت آقا وقتي نام «دختر شينا» آمد، گفتند من اين کتاب را خوانده‌ام و کتاب خيلي خوبي است. آقاي مختارپور نيز مرا معرفي کردند و گفتند نويسنده «دختر شينا» هم در جلسه است. من هم درباره کتاب کمي صحبت و دو جلد از کتاب جديدم را به آقا اهدا کردم و توضيح دادم که کار جديدم درباره خانم پناهي همسر شهيد علي چيت‌سازان است. حضرت آقا شهيد چيت‌سازان را مي‌شناختند و گفتند چه خوب است که خاطرات شهيد علي را نوشته‌ايد. من هم از ايشان خواستم روي کتاب يادداشتي بنويسند. من زماني که مي‌خواستم اين کتاب را بنويسم، شنيده بودم که حضرت آقا فرموده‌اند درباره مراسم تشييع شهدا در دهه 60 هم کتاب نوشته شود. اين موضع در ذهنم بود.»


ضرابی‌زاده ادامه می‌دهد: «خانم پناهي در مدت يک سال و هشت ماه زندگي مشترکش شاهد سه شهادت بوده است. اولين شهادت چند روز قبل مراسم عقدشان بوده که معاون علي آقا شهيد مي‌شود و آنها در مراسم تشييع شهيد شرکت مي‌کنند. شهادت دوم چند ماه بعد از ازدواج‌شان است که برادر علي به شهادت مي‌رسد و شهادت نهايي مربوط به شهادت علي چيت‌سازان است که حدود 10 تا 15 صفحه از کتاب به نحوه انتقال پيکر شهيد به همدان و تشييع و تدفين آن اختصاص دارد. سعي کردم در اين کتاب به مسائل دهه 60 و فرهنگي که در آن دهه حاکم بوده است، پرداخته شود. حضرت آقا از موضوع کتاب خوش‌شان آمد. همچنين ايشان درباره شعراي انقلاب گفتند: من به شعراي انقلاب خيلي علاقه دارم که سينه چاک ايستاده‌اند بعد از 40 سال از انقلاب هنوز شاهد رويش‌هاي شعري آنها هستيم که اين نشانه‌اي از اراده الهي است.» 


در نشست نويسندگان، شعرا و دست‌اندرکاران حوزه نشر، شاعراني مانند مرتضي اميري‌اسفندقه و عليرضا قزوه به شعرخواني پرداختند. 
برخي از حضار در جلسه پنج‌شنبه شب با مقام معظم رهبري عبارتند از عليرضا مختارپور، ميثم نيلي، رحيم مخدومي، حميدرضا حسام، خوش‌لفظ، عليرضا قزوه، مرتضي اميري‌اسفندقه، بهناز ضرابي‌زاده، محسن پرويز و منيژه آرمين.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن