تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817505646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برندگان جوایز «کاستا» معرفی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
برندگان جوایز «کاستا» معرفی شدند
برندگان جوایز «کاستا» معرفی شدند برندگان پنج بخش رمان، رمان نخست، زندگی‌نامه، شعر و ادبیات کودک جوایز «کاستا» ۲۰۱۶ معرفی شدند.


به گزارش فرهنگ نیوز، «سباستین بری» به عنوان برنده بخش بهترین رمان جوایز ادبی «کاستا» معرفی شد و جایزه رمان نخست به «فرانسیس اسپوفورد» رسید.

«بری» دومین‌بار است که این جایزه را به دست می‌آورد و این‌بار با هفتمین کتاب خود یعنی «رزوهای بی‌پایان» این موفقیت را کسب کرده است. این رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس ایرلندی پیش‌تر در سال ۲۰۰۸ جایزه کتاب سال «کاستا» را از آن خود کرده بود.

«اسپوفورد»  ۵۲ ساله که با اثر غیرداستانی وارد عرصه نویسندگی شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده، برای نوشتن اولین رمان خود یعنی «تپه طلایی» که داستان تاریخی آن در نیویورک سال ۱۷۴۶ رخ می‌دهد، در بخش رمان نخست برگزیده شده است.

جایزه بخش زندگی‌نامه «کاستا» نیز نصیب «کگی کارو» برای نگارش «سرزمین پدری» شده است. «سرزمین پدری» تلفیقی از داستان‌های کارآگاهی، خاطرات و اثر تاریخی است که داستان مبارزه دختری با زمان را روایت می‌کند. در این کتاب «تام کارو» پدر «کگی» به زوال عقل مبتلا شده و دخترش سعی دارد پیش از از دست رفتن قدرت تعقل، به حقایق زندگی رنگارنگ او پی ببرد.

در بخش شعر «کاستا»، «آلیس آزولد» که تاکنون جوایز بسیاری را کسب کرده به عنوان برنده معرفی شد. نام کتاب او «خواب افتادن» است.

«برایان کوناگان» که برای چاپ کتاب «بمب‌هایی که ما را به هم رساند» از ۲۱۷ ناشر جواب رد شنیده بود، موفق شد جایزه بخش ادبیات کودک «کاستا» ۲۰۱۶ را از آن خود کند.

به هر یک از برندگان این پنج بخش که از میان ۵۹۶ اثر ارائه‌شده انتخاب شده‌اند، مبلغی ۵۰۰۰ پوندی اعطا می‌شود. داوران این جایزه از میان این پنج نویسنده و شاعر، برنده جایزه کتاب سال «کاستا» را انتخاب می‌کنند.

برنده نهایی این جایزه که مبلغی ۳۰ هزار پوندی را نیز از آن خود می‌کند، روز ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

از زمان راه‌اندازی جایزه کتاب سال «کاستا» در سال ۱۹۸۵ تاکنون، این جایزه ۱۱ بار به رمان، پنج بار به رمان نخست، شش مرتبه به آثار زندگی‌نامه‌ای و هفت بار به مجموعه شعر تعلق گرفته است. در تاریخ ۳۱ ساله این جایزه، تنها دو بار جایزه کتاب سال به یک اثر در حوزه ادبیات کودک اعطا شده است که آخرین آن‌ها «درخت دروغ» نوشته «فرانسیس هاردینج» بود که سال گذشته به عنوان برنده معرفی شد.

برنده بخش داستان کوتاه «کاستا» نیز که امسال پنجمین دوره برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد، طی مراسم رسمی که برای معرفی برنده جایزه کتاب سال «کاستا» برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. نامزدهای نهایی بخش داستان کوتاه تا آن زمان معرفی نمی‌شوند.

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در انگلیس است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در انگلیس و ایرلند براساس آن شناخته می‌شوند. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را با عنوان جایزه ادبی «وایت برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد. رکورد تعداد کتاب‌هایی که برای رقابت در این جایزه ادبی شرکت کرده‌اند، ۶۴۰ اثر بوده است.
 

منبع: ایسنا


95/10/15 - 10:22 - 2017-1-4 10:22:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن