تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817401889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هرگز و هرگز اینترنت جای کتاب را نمی‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هرگز و هرگز اینترنت جای کتاب را نمی‌گیرد
بيش از 350 كتابفروشي مستقل در پاريس وجود دارد. من قصد دارم آنها را شناسايي كنم. به‌خصوص اين مكان‌هاي زيباي كتاب را دوست دارم، زيرا كتابفروشي‌ها مكاني براي مبارزه با حماقت و ناداني هستند...
نویسنده : معصومه طاهري 


فرانسوا بونل روزنامه‌نگار، منتقد ادبي، تهيه‌كننده و مجري برنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي فرانسه است. همچنین او كه مجري و تهيه‌كننده برنامه ادبي هفتگي كتابخانه بزرگ از فرانسه 5 است، سردبيري مجله خدمات كتاب را هم به عهده دارد. بونل هميشه به كتابفروشي‌هاي پاريس سر مي‌زند تا در نهايت كتاب خوب را انتخاب و در برنامه تلويزيوني خود معرفي كند. اين بار در يك كتابفروشي به كتاب «جامعه ادبي پاريس» مي‌رسد به نظر او اين كتاب داستان خوبي دارد و نقل‌قول‌ها و منابع خوبي هم در كتاب آورده شده است، براي همين مي‌خواهد آن را در برنامه كتابخانه بزرگ براي علاقه‌مندان به كتاب معرفي كند. خبرنگار نشريه فيگارو با وي مصاحبه كوتاهي داشته است.
          
شما چه معيارهايي را براي تهيه كتاب در كتابفروشي‌ها در‌نظر داريد؟
بيش از 350 كتابفروشي مستقل در پاريس وجود دارد. من قصد دارم آنها را شناسايي كنم. به‌خصوص اين مكان‌هاي زيباي كتاب را دوست دارم، زيرا كتابفروشي‌ها مكاني براي مبارزه با حماقت و ناداني هستند، چيزي كه امروز بر زندگي ما سيطره دارد. كتابفروشي‌ها پنجره‌اي به دنياي ديگر هستند و من تمايل دارم تا كتابفروشي‌هاي پاريس را معرفي كنم تا ديگران هم از اين فضا استفاده ببرند.
چطور يك كتابفروشي مورد نظر خودتان را انتخاب مي‌كنيد؟
به اعتقاد من كتابفروشي بايد من مخاطب را از زندگي عادي و روزمره خيلي دور كند و به جاي ديگري ببرد. من شخصاً عاشق كتابفروشي‌هايي هستم كه به زيبايي آراسته شده‌اند و ميل و انگيزه را براي خريد كتاب بالا مي‌برند. مثلاً با صندلي چوبي، پوستر‌هاي قديمي و چوب تزئين شده‌اند و همه جاي آن كتاب است. البته لزومي ندارد هميشه كتاب‌ها مرتب هم باشند از طرفي فروشنده كتاب هم بايد خوش‌اخلاق و متبسم باشد كه ذهنيت خوبي را براي من به عنوان مشتري ايجاد كند.
در كدام كتابفروشي‌هاي پاريس دوست داريد برويد و بچرخيد؟
من دوست دارم با روروك مخصوص بچه‌ها اين طرف و آن طرف چرخ بزنم كه اگر به من اجازه بدهند خيلي راحت‌تر هستم. مي‌توانم به شما بگويم همه كتابفروشي‌ها را دوست دارم، سر بزنم. رفتن به كتابفروشي و توقف براي ديدن و انتخاب كتاب كار مورد علاقه من است. هميشه از بچگي اين كار را دوست داشتم. كساني كه من را مي‌شناسند خوب‌مي‌دانند چقدردوست دارم هرجا مي‌روم چه خانه و چه خيابان كتاب‌ها را ورق بزنم و مطالعه كنم. اين هنر به من حس شادماني و شعف مي‌دهد.
كجا نويسندگان كتاب‌ها را ملاقات مي‌كنيد؟
در استوديوي كارم و تنها پنج‌شنبه‌ها زماني كه برنامه‌اي مختص به اين موضوع دارم. البته من هرگز نمي‌توانم با همه نويسندگان ارتباط داشته باشم و آنها را به برنامه دعوت كنم و ببينم به جز سه تا چهار نفري كه دوست من هستند، نويسندگاني هم هستند كه اصلاً آنها را نديده‌ام.
شـما چـه توصيـه‌اي به كتابفروشي‌هايي داريد كه براي بچه‌ها كتاب دارند؟
خيلي از كتابفروشي‌ها هستند كه براي بچه‌ها كتاب دارند و حتي كارگاه‌هايي براي نوشتن كتاب‌ براي بچه‌ها هم تهيه كرده‌اند. به نظرم اين شيوه بسيار خوبي است من آنها را تشويق مي‌كنم زيرا اين بخش كه ايجاد كرده‌اند به بچه‌ها ادبيات آموزش مي‌دهد و به دليل اينكه ذهن كنجكاو بچه‌ها باز است، از اين طريق مي‌تواند رشد و تعالي پيدا كند.
مكان‌هاي مورد علاقه شما براي بازي و تفريح كجاست؟
در خانه. من عاشق خانواده هستم كه با صندلي بازي كنم. در بيرون از خانه هم بيسترو (رستوراني كوچك است كه در محيطي ساده و دوستانه غذاهايي ارزان قيمت ارائه مي‌كند) به‌شرطي اينكه موسيقي آنجا نباشد و در محيطي آرام كتاب بخوانم و بعد هم به باغ و جاهايي بروم كه زياد شلوغ نيست.
 مشخصه كتابفروشي‌هاي پاريس براي شما چيست؟
آزادي مطلق و مكاني شيك.
 بدترين خاطره‌‌اي كه شما در كتابفروشي‌ داشتيد، چه بود است؟
راستش من خاطره بدي از كتاب و كتابفروشي نداشته‌ام.
به نظر شما در كتابفروشي‌ها بهتر است چه چيزي باشد جايي براي چاي يا قهوه؟
البته اين ابتكار بسيار عالي است درصورتي كه كتاب همچنان در اولويت و در رأس باشد. كتابفروشي‌ها مكان‌هايي نيستند كه به طور مداوم تجديد شوند، بلكه يك مكان‌هاي باز محسوب مي‌شوند. به عنوان مثال من دوست دارم در كتابفروشي يك نان شيريني و چاي بخورم و در فضاي باز مثل كافه، شكسپير هم تهيه كنم.
آيا فكر مي‌كنيد سونامي اينترنت و فضاي مجازي باعث مرگ و نابودي كتاب و كتابفروشي‌ها شده است؟
البته كه نه! درست است
 که ما بيشتر به سوي يك زندگي بدون كاغذ و مجازي پيش مي‌رويم اما باز هم به فضاهاي واقعي در زندگي نياز است؛ مانند كتاب و كتاب فروشي‌ها. علاوه بر اين، من معتقدم كتابفروشي‌ها بايد به طور منظم باشند و فعاليت كنند. اينترنت يك سرعت‌دهنده و تسهيل‌كننده است نه عامل مرگ و نابودي كتاب. به هيچ وجه و هرگز هيچ چيز نمي‌تواند جايگزين كتابفروشي‌ها باشد، جايي كه شما آنجا قدم مي‌زنيد و در لابه‌لاي كتاب‌ها كاوش مي‌كنيد، كتابي را كه مي‌خواهيد برمي‌داريد، ورق مي‌زنيد و انتخاب مي‌كنيد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن