تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816807278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم مبلغ جشنواره فيلم عمار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مردم مبلغ جشنواره فيلم عمار
سال ۱۳۸۸ سال پرتنشي براي جمهوري اسلامي بود. فتنه پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري خوب، بد، خير و شر را درهم آميخت.
نویسنده : مرتضي اسماعيل‌دوست 
سال ۱۳۸۸ سال پرتنشي براي جمهوري اسلامي بود. فتنه پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري خوب، بد، خير و شر را درهم آميخت. «تشخيص صحيح» يکي از گمشده‌هاي اصلي آن زمان بود. هر‌کس بنا بر شناخت خود فضا را تحليل مي‌کرد و پيش مي‌رفت. آن روزها شبکه‌هاي اجتماعي به اين گستردگي نبودند و آنقدر استفاده از فضاي اينترنت و فضاي مجازي، دم‌دستي نبود.
فيس‌بوک، توئيتر و وبلاگ سه بستر مهم حضور همراهان انقلاب و معاندان آن بود که بخش زيادي از فضاي فکري و جهت‌گيري جريان فتنه در آن متبلور بود.

در آن روزها گاهي انتشار چند ثانيه فيلم و کليپ يا انتشار يک قطعه عکس همه چيز را تغيير مي‌داد، له يا عليه انقلاب. بچه‌هاي انقلاب يکي يکي به اين فضا وارد شدند. آن روزها و پس از سخنراني رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران که درصد بسياري از معترضان را آرام کرد، يک کليپ از بچه‌هاي انقلاب بين گوشي‌هاي تلفن همراه دست به دست مي‌شد. «اين عمار؟» کليپ معروف آن روزهاست که شامل بخشي از صحبت‌هاي رهبر انقلاب درباره بصيرت در فضاي فتنه‌گون است.

در جريان فتنه ظرفيت و استعداد هنري بسياري از کساني که هيچ‌وقت به استعدادشان به عنوان يک ابزار مؤثر اجتماعي سياسي نگاه نمي‌کردند، فعال شد. کليپ‌هاي فراواني عليه جريان فتنه ساخته شد و بالاخره همه چيز به ۱۶ آذر رسيد و دوباره انتشار يک عکس؛ «تصويري پاره شده از بنيانگذار انقلاب اسلامي». آنقدري طول نکشيد که محرم آمد و عاشوراي حسيني بساط فتنه را برچيد. باز هم انتشار يک کليپ کوتاه اوضاع کشور را به هم ريخت؛ «رقص و هلهله هواداران جريان فتنه در ظهر عاشوراي حسيني». اينجا بود که کاسه صبر ملت لبريز شد و قيام ۹دي تلخي هشت ماه معارضه با کيان جمهوري اسلامي و انقلاب را پاک کرد و برد. هفت سال از آن روزهاي سخت و دردآور گذشته است، اما هنوز تحليل کارشناسان مبتني بر فضاي رسانه و وزن‌کشي بچه‌هاي انقلاب و معاندين است. اتفاق ويژه فقط يک چيز بود؛ بچه‌هاي انقلاب استعدادشان را در هنر انقلابي فعال کردند و همه ظرفيت‌ها را براي توليد آثار تصويري بصيرت‌افزا به‌کار گرفتند.

درست يک سال پس از حماسه مردمي ۹ دي، اولين جشنواره مردمي فيلم عمار اعلام موجوديت کرد. عمار سالگردي بود بر دفاع مقدس هشت ماهه بچه‌هاي انقلاب مقابل جريان فتنه و معارض. عمار آمد تا ظرفيت‌هاي شکوفا شده در اين يک‌سال را سروسامان دهد و نگذارد که همه اين ظرفيت‌ها دوباره خاموش بماند براي روز مبادا. عمار آمد تا شبکه گسترده‌اي از توليد و توزيع محتواي بصري را در کشور ايجاد کند. جشنواره عمار هرچند کوچک اما کارش را آغاز کرد. دو سال پس از شروع عمار، مسئولان جشنواره به ديدار رهبر انقلاب مي‌روند. آيت‌الله خامنه‌اي در آن ديدار مي‌گويند: « کساني که امروز مشغول کار و فعاليت در عرصه‌ فيلم‌هاي با مضامين انقلابي و دفاع مقدس هستند، واقعاً در حال جهاد هستند.» حالا جشنواره عمار با استقبال بسيار خوبي حتي از جانب کشورهاي ديگر مواجه شده است و حق‌خواهان جهان آثارشان را به اين جشنواره ارسال مي‌کنند. امسال و درست چند روز ديگر دوباره نام جشنواره عمار اتفاق پرتکرار فضاي رسانه‌اي خواهد بود. دوباره ۹‌دي در راه است و جشنواره مردمي فيلم عمار، سالگردي مي‌شود بر حماسه ملت ايران در ۹‌دي سال ۱۳۸۸. هفت سال از آن روزهاي سخت و پرحادثه گذشته است و قرار است هفتمين جشنواره مردمي فيلم عمار در روزهاي آينده آغاز به‌کار کند.

حالا جشنواره عمار شبکه گسترده‌اي از فيلمسازان انقلابي را دور خودش جمع کرده است که هر سال کارهاي مؤثر و مهمي را توليد مي‌کنند. مهم‌تر از آن، رابطه عميق و عاطفي‌اي است که عمار با شبکه گسترده اکرانش در سراسر کشور با مردم از قوميت‌هاي گوناگون پيدا کرده است. حالا يک نوجوان در فلان روستاي دورافتاده و کيلومترها دور از تهران، مبلغ جشنواره عمار است و فيلم‌هاي برگزيده جشنواره را براي اهالي روستا نمايش مي‌دهد. اهالي روستايي که شايد تا به حال سينما نديده و نرفته باشند، اما مخاطب سينماي عمار شده‌اند و اين‌بار سينماست که خودش را به مخاطبانش رسانده و به آنها نزديک شده است. هفتمين سالگرد قيام مردمي ۹ دي مبارک!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن