تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806947662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني نجومي بگيران از ابتكار مجلس براي اعلام عمومي دستمزدها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نگراني نجومي بگيران از ابتكار مجلس براي اعلام عمومي دستمزدها
طبق تبصره 5 ماده 38لايحه برنامه ششم مدت زمان انتشار عمومي حقوق و دستمزد مديران از طريق سامانه چهار ماه است نه يك‌سال.
نویسنده : هادي غلامحسيني 
به گزارش جوان،  حسین حاجي دليگاني نماينده مجلس  در گفت‌وگو با «جوان» در رابطه با  اينكه زمان دقيق اعلان عمومي حقوق مديران از طريق سامانه چهار ماه است يا يك‌سال، اظهار داشت: مشخص نيست بر سر مصوبات كميسيون تلفيق برنامه ششم چه آمده است كه امروز شاهد اخبار خلاف واقع در مورد مصوبات رسمي كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم هستيم.
وي افزود: به صراحت در تبصره 5 ماده 38لايحه برنامه ششم قيد شده است كه حقوق و دستمزد مديران دولتي بايد از طريق يك سامانه الكترونيك ظرف چهار ماه به اطلاع عموم مردم برسد و مشخص نيست چرا عده‌اي مي‌گويند اين كار تا پايان سال آتي انجام مي‌پذيرد.
وي گفت: شواهد دال بر اين است كه در مصوبات رسمي كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم تغييرات غيرقانوني ايجاد شده است، ‌حال اين كار چه اشتباه تايپي باشد، چه سهوي و چه عمدي در هر صورت خلاف آنچه بوده كه اعضاي كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم به آن رأي داده‌اند.
براساس اين گزارش، حاجي‌بابايي رئيس كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم كه طبق اخبار واصله با انتشار عمومي دستمزد مديران موافق نبوده است، در اثر فشار افكار عمومي تسليم آراي حداكثري اعضاي كميسيون تلفيق براي نشر عمومي دستمزد مديران از طريق يك سامانه الكترونيك شد، اما وي در چندين گفت‌وگوي زنده تلويزيوني در تاريخ 2 و3 دي ماه 95بازهم اطلاعات ضد و نقيضي از مصوبات كميسيون تلفيق در مورد نشر عمومي دستمزد مديران ارائه داد.
براساس گزارش «جوان» در حالي كه در تبصره 5 ماده 38 لايحه برنامه ششم مدت زمان چهار ماه براي انتشار عمومي دستمزدها قيد شده است، وي در رسانه ملي مدعي شد كه تا پايان سال 96 اين اتفاق رخ خواهد داد، كه اين امر بر خلاف مصوبه رسمي كميسيون تلفيق است و از طرفي وي در يك برنامه به نشر عمومي حقوق‌ها و در جاي ديگر به نشر خصوصي دستمزدها آن هم براي نهادهاي نظارتي اشاره داشت.
هر چند اين رسانه از ابتدا در جريان بند بند مصوبات كميسيون تلفيق و تغييرات غير‌قانوني كه اعمال شد بود، ولي تا‌كنون متانت به خرج داده و از نشر برخي از مطالب خود‌داري كرده كه تداوم اين وضعيت امكان‌پذير نيست.
اگرچه رئيس كميسيون تلفيق لايحه برنامه ششم مجلس مدعي شد تغييرات ايجاد شده در مصوبات رسمي كميسيون تلفيق مبني بر نشر عمومي دستمزد مديران سهوي بوده است، اما با كمال تأسف بايد عنوان داشت كه يك جريان تلاش دارد مصوبات كميسيون تلفيق را دستكاري كرده و نسخه دستكاري شده را به رؤيت بيش از 280نماينده ملت برساند كه اين يك فاجعه در تاريخ قانونگذاري كشور به شمار مي‌رود.

    در كميته چه گذشته است؟
مصوبات لايحه برنامه ششم كميسيون تلفيق بعد از خروج از كميسيون، گويا وارد كميته‌اي شده است كه در اين كميته رئيس كميسيون تلفيق، نماينده دولت و نماينده مركز پژوهش‌ها حضور داشتند و بعد از اين كميته، تغييرات غير‌قانوني در مصوبات رسمي اعمال شده كه بعد از افشاگري نمايندگان مجلس در مورد تغييرات گفته شد كه تغييرات سهوي بوده و اشتباه تايپي بوده است، حال در شرايطي كه نمايندگان مؤمن مجلس بارها در صحن علني مجلس به تغييرات غير‌قانوني متعدد ايجاد شده در مصوبات تلفيق اعتراض داشته‌اند و رئيس كميسيون تلفيق مدعي شد كه به زودي نسخه صحيح مصوبات كميسيون تلفيق را در اختيار نمايندگان مي‌گذارد، اما تا‌كنون نسخه صحيح و جديدي دست نمايندگان نرسيده است.

    دستكاري زيادي صورت گرفته است
گفتني است نمايندگان مجلس مدعي هستند تغييرات اعمالي غير‌قانوني در مصوبات كميسيون تلفيق بسيار متعدد و فاحش است و بايد براي اين منظور يك كميته حقيقت‌ياب شكل بگيرد تا مشخص شود دليل اصلي تغيير مصوبات كميسيون چه بوده است.
در حالي كه رئيس كميسيون تلفيق اين روزها از موضع خود مبني بر عدم انتشار عمومي دستمزد مديران كوتاه آمده و پذيرفته كه بر اساس مصوبه رسمي كميسيون تلفيق، دستمزد مديران در يك سامانه الكترونيكي به انعكاس عمومي برسد، اما باز هم در مورد زمان انعكاس دستمزد مديران آدرس غلط به رسانه‌ها داده و مدعي شده پايان سال 96 دستمزد مديران از طريق سامانه به اعلان عمومي مي‌رسد، اين در حالي است كه زمان قيد شده در مصوبات چهار ماه است.

    آزمون مجلس
رايزني مديران نجومي با برخي از لايه‌هاي مجلس شوراي اسلامي جهت عدم انتشار عمومي حقوق و دستمزد مديران، اين شائبه را ايجاد كرده كه دريافتي مديران مگر چقدر است كه از به نمايش درآمدن دستمزدهايشان آنقدر نگراني ايجاد كرده و در اين بين بايد ديد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه خود منتقد حقوق‌هاي نجومي بودند حال در آزمون شفاف‌سازي حقوق‌ها سر‌بلند بيرون مي‌آيند يا خير‌؟



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن