تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816635722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکن به تدریج منابع رشد اقتصادی را جذب می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: یک کارشناس مسکن با بیان این‌که با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و رشد ۷.۴ درصدی به تدریج شاهد افزایش تعداد معاملات در بازار مسکن خواهیم بود گفت: جهشی در قیمت مسکن رخ نخواهد داد اما علائم خروج از رکود این بخش قابل مشاهده است.

مهدی سلطان محمدی اظهار کرد: رشد ۷.۴ درصد اقتصادی به افزایش تولید نفت و نیز تولید خودرو و صنایع بزرگ مربوط است که در سایر بخش‌ها به این اندازه نبوده است، اما رشد درآمدهای نفتی محرکی برای سایر بخش‌های اقتصاد خواهد بود؛ لذا می‌توان انتظار داشت که افزایش فروش نفت در سایر بخش‌ها اثر مثبت بگذارد ولی قطعا کسی انتظار ندارد رشد ۷.۴ درصد برای یک دوره کوتاه مدت و میان‌مدت ادامه یابد؛ هرچند دولت آرزوی رشد هشت درصدی اقتصاد را دارد.

وی افزود: نتیجه گیری روندهای گذشته‌ی بخش مسکن نشان می دهد افزایش درآمدهای نفتی تاثیر مثبت بر رونق بازار مسکن از بابت تعداد معاملات و افزایش قیمت داشته است.

این کارشناس مسکن با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی معاملات مسکن در هشت ماهه سال جاری گفت: انتظار رونق بیشتر در بازار مسکن وجود دارد که علائم خفیف آن از طریق رشد ۴.۴ درصدی قیمت‌ها قابل مشاهده است، اما تاثیر آن در ماه‌های بعدی آشکارتر خواهد شد. البته منظورم جهش قیمت نیست بلکه افزایش قیمت در حد آهسته و تدریجی خواهد بود.

سلطان‌محمدی تاکید کرد: به احتمال زیاد می‌توان این حدس را زد که دوره رکود مسکن به انتهای خود رسیده و از این به بعد به تدریج شاهد رونق بیشتری در بازار مسکن خواهیم بود.

وی، نیاز سالانه کشور را حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی دانست و گفت: هم‌اکنون میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در مناطق شهری کمتر از ۴۰۰ هزار واحد است و با نقطه‌ مطلوب فاصله داریم. در چند سال آتی باید این مقدار کمبود جبران شود اما خیلی زود است که از هم اکنون بتوانیم صحبت از تحقق این مساله کنیم.

این کارشناس مسکن درباره مهم‌ترین مشکلات تولید مسکن اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در بخش تقاضا است. به خاطر کاهش درآمدهای خانوارها در طول چند سال گذشته بخش تقاضا ضعیف شد. از طرفی میزان عرضه در سال‌های قبل از ۱۳۹۱ بیش از نیاز بازار بود. لذا زمان لازم بود تا آن مقدار عرضه مازاد به تدریج جذب شود. به نظر من آن مقطع فرا رسیده و پارامترهای متعدد، این مساله را تایید می‌کند.

سلطان محمدی تصریح کرد: کاهش مازاد، بهبود درآمدهای نفتی و بهبود درآمد خانوار که به تدریج شاهد خواهیم بود، کاهش نرخ بهره وام‌ها و افزایش میزان وام‌های در دسترس مردم مهم‌ترین علائم بهبود شرایط در بازار مسکن است.



۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن