تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817475478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از دردسر تازه شبکه جم برای فیلمسازان تا موفق‌ترین فیلم سینمای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
از دردسر تازه شبکه جم برای فیلمسازان تا موفق‌ترین فیلم سینمای ایران
سینما در هفته‌ای که گذشت؛
از دردسر تازه شبکه جم برای فیلمسازان تا موفق‌ترین فیلم سینمای ایران سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از دردسر تازه شبکه جم برای فیلمسازان ایرانی تا موفق‌ترین فیلم سینمای ایران.



 
 
به گزارش خبرنگار سینما و تلویزیون "فرهنگ نیوز"، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود، از دردسر تازه شبکه جم برای فیلمسازان ایرانی تا موفق‌ترین فیلم سینمای ایران.
دادستانی خواستار عدم نمایش یکی از فیلم‌های در حال اکران شددر شرایطی که فیلم‌های سینمایی همچنان به تبلیغات خود در شبکه‌های ماهواره‌ای ادامه می‌دهند و هیچ وقعی به نامه‌های موکد وزارت ارشاد مبنی بر عدم تبلیغات فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند شدند.براساس پیگیری‌ها، امروز از سوی بازپرس ویژه پرونده شبکه جم به وزارت ارشاد اعلام شد تا یکی از فیلم‌هایی که مکرر تبلیغات آن در شبکه ماهواره‌ انجام ‌می‌شود نمایش آن متوقف شود.

حال باید دید چقدر شورای صنفی نمایش و سالن‌داران به این مهم توجه دارند و با توجه به تعطیلات پیش رو چگونه دستورات قوه قضائیه انجام می‌شود. بنابراین گزارش، با دستور معاون دادستان تهران، ارائه هرگونه خدمات و مجوز به سه دفتر ممنوع شده بود که مشکل این دفاتر با گفت‌وگو و تعامل رئیس سازمان سینمایی با معاون دادستان مرتفع شد و به کار خود ادامه دادند. 
محمد رسول‌الله" تنها فیلم موفق سینماهای کشور در اکران دومآذرماه سال گذشته بود که محمدرضا صابری، مدیرعامل موسسه نورتابان از فروش بیش از 15 میلیارد تومانی «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی خبر داد، فروش که برای سینمای کشور، رقم بالایی به شمار می رود و نشان از استقبال فوق العاده مخاطبان از فیلم داشت.بعد از این استقبال و فروش خوب فیلم در خارج از کشور قرار شد «محمد رسول الله» به مناسبت هفته وحدت مجددا در اکران های محدود روی پرده سینماها برود، البته این برای اولین بار بود که طی چند سال اخیر فیلمی در دو نوبت و به فاصله زمانی زیاد دوباره اکران می شد، اکرانی که به گفته علی سرتیی باعث شد بعد از مدت‌ها سینمای دوباره اکران دوم را تجربه کند و این مسئله بسیار مهمی در وضعیت فعلی سینماهای کشور به شمار می رود.آخرین ساخته مجید مجیدی از 21 آذر ماه در سالن شماره 3 پردیس سینمایی کوروش اکران شد و از همان ابتدا نیز دست اندرکاران پخش آن، امیدوار بودند که اکران دوم فیلم بتواند از یک هفته عبور کند و در حقیقت فیلم مدت زمان بیشتری روی پرده سینماها بماند که این مهم نیز با توجه به استقبال خوبی که از «محمد رسول الله» شد، محقق شده است.محمدرضا صابری درباره اکران دور دوم فیلم گفت: اکران دوم این فیلم از ابتدای هفته وحدت آغاز شد و با اقبال بسیار خوب مخاطب مواجه شد . با استقبال مخاطبین سانس های پردیس کورش افزایش یافت و هم اینک در سه سانس 11 صبح ، 15 و 19 به نمایش درمی آید.

وی ادامه: استقبال کم نظیر مخاطب باعث شد تا به این تصمیم برسیم که فیلم تا زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر همچنان در پردیس کورش نمایش داشته باشد.یکی دیگر از مسائل مهم در اکران دوم «محمد رسول الله»، نمایش آن در دو شهر مشهد و شیراز است؛ طبق گفته مدیرعامل موسسه نور تابان به دلیل استقبال و اعلام نیاز شهر مشهد، فیلم در سینما هویزه این شهر اکران و بعد از آن نیز در شیراز اکران شده است.«محمد رسول الله» در حالی که در اکران دوم خود موفق بوده است که توانسته استقبال مخاطبان در ترکیه، آذربایجان، داغستان، بغداد را هم به خود جلب کند.داستان از سال ۱۰ بعثت حضرت محمد(ص)  و زمانی که مسلمانان در تحریم اقتصادی هستند شروع می‌شود.علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتی، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ، جعفر قاسمی، آرش فلاحت، رعنا آزادی پور، امین آبان و .... از جمله بازیگران «محمد رسول الله» به شمار می روند.
برج میلاد میزبان جشنواره فجر شددر این دوره از جشنواره نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره علاوه بر خانه هنرمندان ایران، در برج میلاد نیز برپا می‌شود. بر اساس تصمیم دبیرخانه این دوره از جشنواره تئاتر فجر، اولین مکان انتخابی برای برگزاری نمایشگاه عکس برج میلاد خواهد بود. ضمن اینکه آثار منتخب در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند. در این دوره  نیز همچون دوره‌های گذشته، کتاب برگزیدگان پوستر و عکس جشنواره منتشر خواهد شد تا این آثار در دسترس علاقمندان در ایران و مهمانان خارجی جشنواره قرار بگیرد.

گفتنی است گروهی مرکب از: مجید کاشانی ، مازیار تهرانی و قباد شیوا داوری آثار بخش پوستر را بر عهده داشتند و مدیریت این بخش بر عهده ابراهیم حسینی است.در بخش عکس نیز گروهی مرکب از: رضا کیانیان، سیف اله صمدیان و عباس کوثری ارزیابی آثار را بر عهده داشتند و مدیریت این بخش بر عهده سیامک زمردی مطلق است.سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.
تصویربرداری «ماه‌تی‌تی» متوقف شدتصویربرداری سریال «ماه تی‌تی» به کارگردانی داوود میرباقری متوقف شد. احتمالاً تصویربرداری این مجموعه که برای شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود از هفته آینده آغاز خواهد شد.توقف سریال به دلیل انجام هماهنگی‌های اجرایی بوده و تصویربرداری از هفته آتی از سرگرفته می‌شود.در این مجموعه  لیلا حاتمی، مریلا زارعی، جمشید مشایخی، علیرضا شجاع نوری،  مرضیه برومند، سیاوش طهمورث، شهرام حقیقت دوست، مهران غفوریان و مرجانه گلچین حضور دارند.

«ماه تی تی» که تهیه‌کنندگی آن بر عهده مهران برومند است، برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود و سومین سریالی است که داوود میرباقری برای این رسانه کارگردانی می‌کند. این سریال مقارن با عید قربان (22 شهریور) در شهرک سینمایی غزالی کلید خورد.میرباقری در این سریال قصد دارد برای اولین بار به سراغ تاریخ چند هزار ساله ایران برود که البته این قصه تلفیقی با فضای معاصر دارد. این سومین همکاری میرباقری با مهران برومند پس از سریال های «شاهگوش» و «دندون طلا»  است.دیگر عواملی که در این پروژه حضور دارند عبارتند از گروه نویسندگان: الهه میرباقری، آزاده محسنی، مدیر تولید: مهدی بدرلو، مدیر فیلمبرداری: حسین جلیلی، مدیر صدابرداری: ایرج شهزادی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح گریم: بابک اسکندری، طراح بدلکاری و جلوه میدانی: ارشا اقدسی، جلوه های ویژه رایانه ای: هادی اسلامی، دستیار اول کارگردان: حامد میرباقری، جانشین تولید: فواد بوربور، برنامه ریز: حسین متحد، عکاس: محمد بدرلو.
جعفر والی درگذشتجعفر والی هنرمند پیکسوت سینما و تئاتر درگذشت.این هنرمند پیشکسوت که از 18 آذر ماه به دلیل بیماری، در یک بیمارستان بستری و بعد به بیمارستان «تهران کلینک» منتقل شد، حوالی ساعت 10 صبح 27 آذر ماه در بیمارستان درگذشت.این هنرمند که متولد 1312 - تهران بود به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری بود.

جعفر والی که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش‌تر نمایش‌های «آی باکلاه آی بی‌کلاه»، «چوب به دست‌های ورزیل» و «گاو» را اجرا کرده است.وی در سال‌های اخیر با بازی در دو نمایش«اتاق شماره شش» نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و «ویتسک؛ یک داستان ناتمام» نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر روی صحنه رفت.
بودجه انجمن سینمای جوان در سال آینده دو برابر می‌شودسیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هم اندیشی صمیمانه جوانان با دولت (همزمان با مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی با حضور رییس جمهور) در سالن اجلاس با بیان این مطلب گفت: اثبات ظرفیت ها و بهرمندی نظام از توانایی ها و خلاقیت های نسل جوان در حوزه های مختلف از ضروریات است.عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: جشنواره سینمای امسال مملو از جوانان فیلم اولی است و این نشان می دهد که وقتی جوان وارد میدان می شود همگان از فعالیت او سیراب می شوند. تئاتر نیز امروزه در سیطره جوانان است. در تهران هر شب ٩٠ تا ١١٠ نمایش اجرا می شود و این امر نشان دهنده این است که وقتی جوان تصمیم می گیرد، شور مضاعفی به پا می کند. جوان وقتی قلم به دست می گیرد و شعر می سراید توجه همه اصحاب قلم را جلب می کند.وی با اشاره به وجود شبکه های مجازی گفت: شبکه های اجتماعی و مجازی در فضای رسانه، بدون جوان معنا و مفهومی ندارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ٢٠ حوزه تخصصی دارد که جوانان می توانند مشورت های سازنده در زمینه های مختلف مجموعه فعالیت های وزارت ارشاد بدهند. دولت تدبیر و امید شنوای نقد صادقانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: هنر روح حیات بخش جامعه است. جامعه نمی تواند بدون هنر حیات داشته باشد و وظیفه هنرمند دمیدن روح حیات به جامعه است.صالحی امیری از دو برابر شدن بودجه انجمن سینمای جوان در سال آینده خبر داد و افزود: امسال مدرسه ملی سینما برای جوانان ایجاد شده است. معتقدم صاحبان اصلی سینمای ایران جوانان هستند.وی افزود: در گذشته فیلم اولی ها در حاشیه بودند ولی امروز با تدابیر در نظر گرفته شده و ارایه هنر و خلاقیت به متن آمده اند که این مهم باعث افتخار کشور است. ٩٠درصد موسیقی کشور در دست جوانان است . بیش از 70 درصد تئاتر کشور نیز در اختیار جوانان است که آثار ارزشمند و خوبی را ارایه می کنند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هرکجا در کشور به جوانان اطمینان و اعتماد کردیم نه تنها ضررنکردیم بلکه برنده هم بوده و به دستاوردهای مهم و خوبی دست یافته ایم.
 ۱۷دی؛ روز اعلام اسامی فیلمهای سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجرفهرست قطعی و رسمی فیلم‌های برگزیده هیأت انتخاب در بخش‌‌های مختلف جشنواره، تا روز جمعه 17 دی ماه اعلام خواهد شد.

ضروری است فیلم‌هایی که فرم ثبت نام در جشنواره را پر کرده‌اند، نسخه بازبینی را طبق زمان اعلام شده از سوی دبیرخانه، تحویل دهند و این تاریخ، به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.بخش ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه به دبیری «محمد حیدری» برگزار خواهد شد




95/10/3 - 10:30 - 2016-12-23 10:30:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن