تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814275011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ملي در معرفي بازي‌هاي‌ داخلي همت كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رسانه ملي در معرفي بازي‌هاي‌ داخلي همت كند
اقتصاد مقاومتي نه تنها يك شعار، بلكه با توجه به وضعيت كنوني كشور يك استراتژي است. اما متأسفانه آنچه شاهد هستيم بيشتر حرف‌ها و شعارهاي مسئولان در اين زمينه است يا ...
نویسنده : معصومه طاهري 
اقتصاد مقاومتي نه تنها يك شعار، بلكه با توجه به وضعيت كنوني كشور يك استراتژي است. اما متأسفانه آنچه شاهد هستيم بيشتر حرف‌ها و شعارهاي مسئولان در اين زمينه است يا شعارهايي كه روي كارهاي برعكس صورت مي‌گيرد، در صورتي‌كه اقتصاد مقاومتي و فرهنگ آن نياز به عمل و مديريت صحيح دارد؛ حلقه‌اي كه به نظر مي‌رسد در كشور نسبت به ديگر مباني كمرنگ‌تر است. يكي از مصاديق اقتصاد مقاومتي ورود به بازارهايي است كه جوانان كشور را در رشته‌هاي گوناگون توانمند مي‌كند. باز‌ي‌سازي در ايران شايد پديده‌اي جديد و نوظهور باشد اما با توجه به رشد سريع تكنولوژي موضوع جديد بودن آن ديگر معنا ندارد.
   9 سال سابقه در صنعت بازی‌های رایانه‌ای
تكنولوژي هر سال نسبت به سال قبل پيشرفت‌هاي چشمگيري دارد كه اگر از آن عقب بمانيم به معناي عقب ماندن از صنعت و پيشرفت، چند برابرگذشته است. در گذشته همين كه مديريت توانا و صالحي در يك كشور حاكم مي‌شد با كمي كار و تحقيق مي‌توانستند عقب‌ماندگي‌هاي صنعتي را به سرعت جبران كنند چه آنكه امير‌كبير تنها در عرض سه تا چهار سال صدارت خود با وجود موانع و مشكلات عديده ‌كه بود توانست رشد چشمگيري را در زماني بسيار كم رقم بزند. اما امروز اگر لحظه‌اي از تكنولوژي و فضاي موجود عقب بمانيم مانند آن است كه قرن‌ها از آن شرايط دور شده‌ايم. با توجه به اين اوصاف درحالي‌كه غرب 40 سال است در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي ورود كرده است، به همت جوانان پرتلاش و به صورت خودجوش در ايران هم بازي‌هاي رايانه‌اي مختلفي ساخته شده است. گفته مي‌شود تقريباً 9 سال قدمت حضور جدي ايرانيان در اين فضا را داريم كه با شكل‌گيري بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي در ايران شتاب بيشتري هم پيدا كرده است و حالا ما نه تنها در سطح ملي، بلكه در سطح بين‌المللي هم برندهاي خوبي را به ثبت رسانده و حتي جوايز بين‌المللي كسب كرده‌ايم و همه اين اتفاقات در شرايطي رخ داده كه با محدوديت‌ها و تحريم‌هاي متعددي همراه بوده‌ايم.
   اهمیت بازی‌های رایانه‌ای در جهان
بازي، مقوله‌اي پيچيده‌اي است كه از يك سو بحث تربيت و انتقال پيام را در آن مي‌توان جست و از سوي ديگر استفاده كلان از اين صنعت در دنيا حرف‌هاي مهمي براي گفتن دارد. همين چند وقت پيش بود كه مركز دايرك وابسته به بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي آمار و ارقام نجومي خوبي از بازي كلش اف كلنز منتشركرد. همانطور كه مي‌بينيد بازي‌سازي در دنيا موضوع پردرآمدي است چيزي كه امروز اقتصاد به تزريق آن نياز دارد. از سوي ديگر بازي‌سازي اشتغالزايي خوبي هم دارد اشتغالي كه ديگر مركزيت تهران و پايتخت‌نشيني مفهومي ندارد، يعني براي آنكه شما شغل خوبي داشته باشيد نياز به مهاجرت نداريد. اما همه اين اوصاف نسبت به بازي‌سازي در ايران بي‌مهري‌هاي زيادي است. يك نمونه از آن در توزيع بازي‌هاي رايانه‌اي و توليد و ديگري تبليغ آنهاست. تبليغ مهم‌ترين ركن در پيشرفت هر محصولي محسوب مي‌شود حال ما در موضوعي كه بسيار مهم و استراتژيك و اثرگذار است و نيز توانايي درآمدزايي در راستاي اقتصاد مقاومتي هم دارد چه كرده‌ايم؟!
خيلي از مردم در اين رابطه كه ايران توليد‌كننده باز‌ي‌هاي حرفه‌اي است اطلاع و شناختي ندارند. بازي‌هاي مطرح داخلي هم با وجود محتواي سالم و خوبي كه دارند شناخته‌شده نيستند مگر آنكه در جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي افراد علاقه‌مند رصد كنند كه آن در كنار هزاران برند و نشانه به سختي ديده مي‌شوند.
و اما در اين ميان تلويزيون به عنوان رسانه فراگير و عمومي نقش مهمي در تبليغ آنها دارد و بايد در معرفي آنها به عموم كمك كند. بازي «پروانه» از اين دست بازي‌ها بود كه در سوپرماركت‌ها مانند فيلم‌هاي سينمايي عرضه مي‌شد اما چون تبليغي براي معرفي آن وجود نداشت و شناختي نسبت به آن حاصل نشد، مردم استقبال نكردند. اين يك اصل مهم تبليغاتي است كه استقبال هميشه به ديده شدن بستگي دارد والا هرچه كار برجسته و خوب هم باشد اما ديده نشود با اقبال مواجه نخواهد شد. غير از برنامه‌هاي توليدي، مستند، گزارش و روش‌هاي مختلف رسانه‌اي، ‌پخش تيزرهاي تبليغي و معرفي بازي‌هاي بومي ايراني نيز اهميت دارد؛ مسئله‌اي كه به نظر مي‌رسد جاي آن در تلويزيون خالي است.
   صنعتی که آینده‌ای درخشان دارد
به راستي چه اشكالي دارد اين پيشرفت‌ها را به گوش مردم برسانيم! صنعت بازي آينده‌اي درخشان دارد به شرط آنكه حمايت و تبليغ رسانه‌اي به‌خصوص از سوي رسانه ملي بشوند. اين صنعت مي‌تواند پردرآمد و اثربخش باشد اما بايد در ابتداي امر با كمترين انتظار مالي و حتي بدون توقع مالي آنها را تبليغ كرد.
اگر قرار است در جنگ نامتقارن نرم پيروز ميدان باشيم بايد همت كنيم و مطابق با فرمايش مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي را در كشور پياده كنيم و اين اصل مهم عملي نمي‌شود، مگر با حمايت از توليدات داخلي و تقويت آنها به منظور استفاده عمومي. پس چه خوب است رسانه ملي هم آستين همت خود را بالا بزند و در اجرايي شدن اين اتفاق مهم حضور و بروز جدي‌تر و بيشتري داشته باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن