تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846253829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به وضعیت رسانه‌ها در «سینما حقیقت»


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نگاهی به وضعیت رسانه‌ها در «سینما حقیقت»
نگاهی به وضعیت رسانه‌ها در «سینما حقیقت» مگر این رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه سینما نیستند که باید این آثار را در جشنواره ببینند و ارزیابی کنند چرا شرایطی ویژه برای آنها تعیین نشده است صدور کارت‌ها تزئینی است یا برای مراقبت از محیط زیست!


به گزارش فرهنگ نیوز، سومین روز از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت برگزار شد و همچنان بازار این جشنواره گرم به نظر می‌رسد. چندی پیش در یادداشتی به این نکته اشاره کردیم که متاسفانه ما همچنان در برگزاری مراسمی چون اکران خصوصی فیلم‌ها که برای اصحاب رسانه و سینماگران برگزار می‌شود با مشکل مواجه هستیم و کمترین احترام لازم به منتقد و رسانه‌ها گذاشته می‌شود.  
 
در مجموع شرایط حاکم و نحوه رفتار برگزار کننده های مراسم‌ها به این سمت و سو رفته است که رسانه‌ها و خبرنگاران نقل تزئینی محافل آنها هستند و تنها در شرایطی که باب میل و نیاز آنها ایجاب می‌کند باید حضور داشته باشند. در یکی از بزرگترین و مهم‌ترین جشنواره‌های سینمای ایران «جشنواره مستند سینما حقیقت» این مورد نیز به صورت کاملاً مشهودی دیده می‌شود. 
 
مدیران و برگزارکننده‌های جشنواره‌ها و برنامه‌هایی از این دست که خبرنگاران به عنوان نمایندگان رسانه‌ها و همچنین منتقدین که جزو اصلی ترین ارکان آن هستند  تا چه زمانی باید این نقد‌ها و اعتراضات را شاهد باشند و ترتیب اثر ندهند.؟! طی روز‌های گذشته با ازدحام زیادی در پردیس سینمایی چارسو مواجه بودیم که باعث شد برخی از فیلم‌ها عوامل‌شان از جمله کارگردان اثر بیرون پشت در بمانند و نتوانند داخل سالن نمایش حضور پیداد کنند.
 
نکاتی که به دلیل نبود برنامه‌ریزی درست و آگاهانه در جشنواره سینما حقیقت به چشم می‌خورد بسیار آزاردهنده است. ابتدا اینکه که کارت‌های «مقوایی» که برای اصحاب رسانه و سایر سینماگران و یا منتقدان صادر شده‌اند دقیقاً به چه منظور هستند؟! از آنها در چه زمینه‌ای استفاده باید کرد؟! این در حالی است که تعداد زیادی از افراد حاضر در سالن‌ها کسانی هستند که دارای کارت نیستند و احتمالاً جزو علاقه‌مندان دانشجویان رشته سینما و یا مهمانان عوامل سازنده اثر هستند که خارج از عرف وارد شده‌اند و در این میان افراد دارای کارت که از حق اصلی برای دیدن فیلم برخوردار هستند بیرون پشت در مانده‌اند. 
 
کارت‌های صادر شده توسط سینما حقیقت برای خبرنگاران حکم یک دکور تزئینی را دارد که به هیچ کاری نمی‌آید. مگر این رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه سینما نیستند که باید این آثار را در جشنواره ببینند و مورد ارزیابی قرار دهند چرا شرایطی ویژه برای آنها در نظر گرفته نشده است تا بتوانند فیلم‌ها را ببینند؟! چرا باید این اصحاب رسانه با سایرین که شاید در طول سال تنها علاقه‌مند و یا به دعوت فردی آمده‌اند در یک کفه ترازو قرار بگیرند؟! ایا خود مدیران و روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی این روزها نظاره‌گر این شرایط نبوده‌اند که ببینند خبرنگاران چگونه به سختی وارد سالن می‌شوند در کنار افرادی که کارت ندارند روی زمین و کنار دیوار می‌نشینند؟! این دوستان طی این روزها در چارسو دقیقا مراقب چه نکاتی هستند؟! چه چیزی را رصد می‌کنند؟! بارها پیش آمده که نگارنده به همراه سایر همکاران رسانه‌ای خود برای دیدن فیلمی اقدام کرده‌اند که با ازدحام زیاد افرادی که کارت ندارند و آمده‌اند مواجه شده و قید دیدن فیلم را زده‌اند. این کارت‌ها برای چیست شما بگویید؟! براساس چه روابط و ضوابطی ورود را برای عموم آزاد گذاشته‌اید؟! ایا نباید در تمام برنامه‌ریزی چنین جشنواره‌ای جایگاه رسانه‌ها لحاظ می‌شد؟! آیا این استقبال است یا یک نبود برنامه‌ریزی درست؟!
 
*اهمیت مجیزگویی بر محیط زیست!
 
یکی دیگر از نکاتی که باید به آن را عنوان کرد این است که پیش از برگزاری جشنواره دبیر جشنواره بارها بر اهمیت محیط زیست و نگاه ویژه خود و سینما حقیقت به این مقوله اشاره کرده است، تا جایی که وی با اجازه خود و حقی که دارد فیلمی را با مضمون محیط زیست وارد جشنواره کرده است. حال این سوال پیش می‌اید که حضور بولتن در جشنواره با توجه به این نکته مهم که در جشنواره رعایت شده است الزامی نداشته مگر اینکه این رویه یا عادت بوده باشد یا اینکه دوستان بولتن را جایی برای مجیزگویی برگزیده باشند.
 
شاید بهتر بود که برای حمایت از محیط زیست و الگو شدن برای سایر جشنواره‌ها بولتن جشنواره که تنها هزینه مادی و زیست محیطی دارد حذف و دوستان برای اطلاع رسانی و سایر اهداف خود به سمت استفاده از تکنولوژی و اپلیکیشن‌های موجود می‌رفتند. در ضمن به دلیل اینکه کارت‌های رسانه‌ها استفاده‌ بهینه ندارند خود نیز آسیبی دیگری برای محیط زیست محسوب می‌شود. هدر دادن کاغذ!
 
*اتلاف وقتی که برای بی‌دقتی صورت گرفته است
 
مبحث دیگری هم که باید به آن اشاره داشت در ارتباط با کاتالوگ اعلام برنامه‌های سالن‌ها و فیلم‌ها است. این دفتر برنامه به صورت سالن به سالن به نمای‌ها اشاره داشته است قطعاً اگر برنامه‌های یک روز پشت هم می‌آمد دسترسی مخاطب به اطلاعات آثاری که قرار است در یک روز به نمایش در بیاید و همچنین سالن‌های نمایش دهنده آن بسیار بهتر بود.
 
با توجه به شرایط بدی که در سالن ها وجود دارد «تعداد کم صندلی و عدم تهویه درست» باعث می‌شود مخاطب حرفه‌ای و اهالی رسانه آنگونه شایسته است از فیلم ها بهره نبرده و به همین به نظر می‌رسد بازتاب رسانه‌ای جشنواره سینما حقیقت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. برخی سالن‌ها کوچک و تعداد افراد زیاد باعث شده است که گاهی صاحب اثر فکر کند فیلمش با استقبال زیادی مواجه شده است.
 
 


منبع: فارس


95/9/17 - 21:38 - 2016-12-7 21:38:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن