تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817074426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرمان‌هاي نظام را فراموش كرديد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آرمان‌هاي نظام را فراموش كرديد!
در حالي كه اعلام شد ســرپرست تيم اعزامــي استعفا داده و ديگر كميته انضباطي تشكيل نمي‌شود جامعه ورزشي در انتظار برخورد جدي‌تر با مسببين اين اتفاق است.
نویسنده : شيوا نوروزي 


ايستادن بانوي رزمي‌کار ايراني در کنار ورزشکار رژيم صهيونيستي روي سکوي قهرماني خبري عجيب و غيرقابل هضم براي ورزش ايران بود. در شرايطي که اعزام تيم ملي موي‌تاي ايران به مسابقات جام جهاني با کسب مدال‌هاي رنگارنگ همراه بود، اما انتشار عکسي که در آن ورزشکار کشورمان در کنار نماينده رژيم اشغالگر قدس عکس يادگاري مي‌اندازد موفقيت‌هاي رزمي‌کاران اعزامي را تحت‌الشعاع قرار داد.

موي‌تاي‌کاران ملي‌پوش در دو بخش مردان و زنان به جام جهاني روسيه اعزام شدند و 14 مدال خوشرنگ نيز به گردن آويختند. با اين حال اداي احترام ورزشکار کشورمان به سرود رژيمي که هرگز آن را به رسميت نخواهيم شناخت، واکنش‌هاي زيادي در پي داشته است. سعيده غفاري در وزن 60- کيلوگرم بانوان ضمن کسب مقام سوم مدال برنز را از آن خود کرد. اين در حالي است که ورزشکار رژيم غاصب عنوان قهرماني اين وزن را کسب کرد. زماني که مراسم اهداي مدال شروع شد متأسفانه غفاري بدون آنکه مسئولان تيم ملي تذکري به او بدهند در کنار ورزشکار اسرائيلي روي سکوي مي‌رود و به هنگام پخش سرود و بالا رفتن پرچم رژيم غاصب همچون ساير ورزشکاران و حاضران در سالن مسابقه به اداي احترام مي‌پردازد. علاوه بر اين عکس‌هاي ديگري نيز در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده که در آن سعيده غفاري با قهرمان وزن خود عکس يادگاري مي‌اندازد! اين اتفاق در شرايطي رخ داده که مسئولان و همراهان تيم اعزامي هيچ تلاشي براي جلوگيري از رخ دادن آن انجام نداده‌اند. در حالي که همه اهالي ورزش ايران سال‌هاست مي‌دانند ورزشکارانمان در هيچ رويداد رسمي يا حتي غيررسمي نيز با نمايندگان رژيم اشغالگر روبه‌رو نمي‌شوند و حتي با آنها روي يک سکو نيز نمي‌روند. اين موضوع پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در تمامي رشته‌هاي ورزشي رعايت شده و در مواردي ورزشکاران ايراني به‌رغم آمادگي بالا و شانس زيادي که براي کسب مدال طلا داشته‌اند در جهت احترام به آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي از رويارويي با رقباي صهيونيست خودداري کرده‌اند. «ورزشکاران جوانمرد» لقبي است که به اين ورزشکاران داده شده و در مراسم مختلف نيز از آنها تجليل به عمل آمده است.

عذرخواهي و استعفا
فدراسيون ورزش‌هاي رزمي بلافاصله پس از انتشار اين خبر از مردم ايران عذرخواهي کرد. در اطلاعيه اين فدراسيون بر عدم به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تأکيد شده است: «فدراسيون ورزش‌هاي رزمي ضمن تأکيد مؤکد بر عدم به رسميت شناختن رژيم سفاک صهيونيستي و پيروي محض از منويات نظام مقدس جمهوري اسلامي تأکيد مي‌نمايد که مسئله فوق‌الاشاره صرفاً محصول يک خطاي انساني غيرعمدي بوده است.»

ديروز نيز حسين عابدي، سرپرست تيم اعزامي به کازان روسيه از سمتش استعفا داد تا عملاً به عنوان مقصر اصلي اين اتفاق شناخته شود. رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي همچنين تأکيد زيادي بر سهوي بودن اين اشتباه دارد. محمود رشيدي در گفت‌وگو با «جوان» ضمن اشاره به استعفاي عابدي اظهار داشت: «اين يک اشتباه و خطاي غيرعمد فردي بوده و مسئوليت آن را نيز دکتر عابدي سرپرست تيم برعهده گرفت. خود او هم به خاطر اين اشتباه ديروز از سمتش استعفا داد و من نيز به خاطر اهمال رخ داده استعفايش را پذيرفتم. گزارش اتفاق رخ داده را به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده‌ايم. اين مسئله هم يک اتفاق بوده که مثل تصادف ممکن است پيش بيايد. اميدوارم ديگر شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم. در اين مسئله ورزشکار جوان تيم ملي مقصر نبوده است. مقصر خودمان هستيم. مسئوليت تيم با سرپرست است. پس از اطلاع از اين اتفاق کميته انضباطي را براي رسيدگي به ماجرا تشکيل داديم. منتها سرپرست تيم استعفا داده و به اين ترتيب محروميتي هم براي او از سوي فدراسيون در نظر گرفته نمي‌شود. براي ورزشکار نيز با توجه به اينکه مسئوليت با سرپرست بوده محروميتي در نظر نمي‌گيريم مگر آنکه وزارت ورزش دستوري صادر کند.»
 
مقصر کيست؟
به رسميت نشناختن رژيم اشغالگر يکي از آرمان‌هاي نظام است که جامعه ورزش نيز طي اين سال‌ها بارها و بارها تبعيت خود از اين آرمان را به عمل ثابت کرده است. از دست دادن مدال‌هاي ارزشمند، حذف از گردونه رقابت‌هاي معتبر و تقبل جريمه و محروميت بخشي از هزينه‌هايي است که ورزش‌مان به خاطر پافشاري برعقايد خود پرداخت کرده است. از همين رو اشتباهي که فدراسيون آن را سهوي ناميده به هيچ وجه قابل توجيه نيست. بدون شک سعيده غفاري مرتکب اشتباهي ناخواسته، اما بزرگ شده ولي در اين بين سهم مسئولان، سرپرست و نماينده حراست وزارت ورزش در اين اشتباه جبران ناپذير کمتر از ملي‌پوش تيم بانوان نبوده است. پافشاري بر آرمان‌ها و عقايد مسئله‌اي نيست که به اين سادگي‌ها از کنارش عبور کنيم. اينکه با استعفاي سرپرست تيم موضوع را تمام شده بدانيم، فرار کردن از مسئوليتي است که فدراسيون ورزش‌هاي رزمي برعهده دارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن