تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816597460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیچ استاد برجسته ای در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه نمی رود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:
هیچ استاد برجسته ای در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه نمی رود
سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر در شرایطی در دهه پایانی دی ماه برپا خواهد شد که در این دوره نیز شاهد هیچ تحولی نیستیم و حتی نسل دوم چهره های مطرح موسیقی ایران نیز حضور کمرنگی در این رویداد داشته اند و از این منظر به نظر می رسد این رویداد کارکرد حداقلی یافته که برگزاری یا عدم برگزاری اش، کوچک ترین تاثیری در موسیقی این مملکت ندارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ جشنواره موسیقی فجر برای سی و دومین سال از بیست و دوم دی ماه تا اول بهمن ماه برپا خواهد بود و آن گونه که شواهد نشان میدهد، این رویداد علاوه بر تطابق مدیریتی با دوره پیشین، به لحاظ ساختاری نیز دستخوش تغییر چشمگیری نشده است. از قضا اتفاقاً وضعیت از دوره پیشین نیز بدتر شده، به گونه ای که تقریباً هیچ استاد صاحب نامی در این رویداد حضور نیافته و پس از به راه افتادن کمپین تحریم این جشنواره توسط گروهی از نسل جوان موسیقی، برخی موزیسن ها نیز بدون اعلام رسمی، عملاً قید حضور در جشنواره را زده اند.
 
دخل این دوره از جشنواره در بخش های مختلف از جمله موسیقی پاپ آنچنان خالی است که مطرح ترین نام ها در این بخش حامد همایون و احتمالاً بنیامین بهادری هستند. در موسیقی سنتی نیز نه خبری از پورناظری هاست و نه همایون شجریان یا حتی علی زندوکیلی روی صحنه می رود. اکنون جشنواره موسیقی فجر به لحاظ ماهیت و محتوایِ داخلی، تفاوت چندانی با جشنواره موسیقی جوان ندارد و اهالی موسیقی حضورشان را در این رویداد، به مثابه تخریب وجهه شان قلمداد میکنند که به خوبی کیفیت مدیریت در این حوزه را به نمایش می گذارد.
 
با همه نقدهایی که به ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر وارد است و نقدهای بیشتری که به جشنواره تئاتر فجر وارد میشود، نمیتوان انکار کرد که اعتبار این دو رویداد حفظ شده و همچنان قریب به اتفاق اساتید برجسته، فیلم هایشان را در جشنواره فیلم فجر رونمایی می کنند و اکثر اساتید تئاتر به حضور در جشنواره تئاتر فجر رغبت دارند اما در حوزه موسیقی چنین خبرهایی نیست و اساساً اساتید برجسته موسیقی ایران، داوری بر چنین رویدادی را نیز به سختی می پذیرند، چه رسد به آنکه روی صحنه حاضر شوند.
 
هدف گذاری اشتباه برای جشنواره موسیقی فجر و ادامه این دیوار کج را می توان مهم ترین دلیل رقم خوردن چنین وضعیتی قلمداد کرد. حضور هر اثر هنری در جشنواره های تئاتر و فیلم فجر و به خصوص کسب جوایز این دو رویداد منجر به افزایش اقبال عمومی می شود اما در جشنواره موسیقی فجر، به جای آنکه «آثار» مبنا باشند، «اشخاص» مبنا هستند و بر این اساس در زمان برگزاری هر دوره از جشنواره درباره موزیسن هایی که در این رویداد حضور می یابند، سخن به میان می آید و نه آثاری که از این موزیسن ها عرضه خواهد شد.
 
جشنواره موسیقی فجر به واسطه کیفیت مدیریت امثال مرادخانی که سابقه طولانی تسلط مدیریتی بر این حوزه نداره، هیچ گاه به ویترین عرضه تازه ترین ساخته های موزیسن های ایرانی تبدیل نشده و برخلاف جشنواره های فیلم فجر که کارگردان های صاحب نام می کوشند تا آثارشان را به این رویداد برسانند، هیچ استاد برجسته موسیقی تلاشی برای رونمایی از آثارش در جشنواره موسیقی فجر و برگزاری اولین کنسرت بر مبنای آثار تازه اش در این جشنواره نمی کند.
 
طبیعتاً وقتی هیچ اثر تازه ای از هیچ استاد برجسته ای در جشنواره موسیقی فجر رونمایی نمیشود و این جشنواره به مجموعه ای از تکرار اجراهای خوانندگان غالباً جوان بدل شده، نباید توقع داشت که در جریان جشنواره موسیقی فجر شاهد غوغایی در فضای کشور باشیم که در دهه دوم بهمن و همزمان با جشنواره فیلم فجر ناظرش هستیم.
 
بدون تردید اگر مدیران حوزه موسیقی جایگاه جشنواره موسیقی فجر را فراتر از وضعیت کنونی در نظر میگرفتند و همانگونه که حضور فیلم های سینمایی تازه در جشنواره فیلم فجر بر فروش آنها تاثیر مثبت می گذاشت، رونمایی از آلبوم های موسیقی در جشنواره فجر یک مزیت تبلیغاتی، اقتصادی محسوب می شد، فضای این رویداد به این شکل نبود و لااقل پوشش یا عدم پوشش این رویداد برای رسانه های بزرگ، دارای اهمیت بود.









۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن