تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817012850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«متولد 65» اثری با کاراکترهای بی‌شناسنامه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: «متولد 65» اثری با کاراکترهای بی‌شناسنامه تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «متولد 65» ساخته مجید توکلی باتمام جذابیت هایی که در ایده دارد، اما آدم های قصه بی شناسنامه اند و همین سبب می شود که فیلم پیش از آنکه چالش برانگیز باشد در حد یک رویداد خام باقی بماند.


فیلم «متولد 65» روایت زوج جوانی است که در دومین سال آشنایی تصمیم می گیرند تا خود را به جای افراد دیگری از طبقه اجتماع جای زنند و برای یک روز هم که شده زندگی مرفه این قشر از جامعه را تجربه کنند. تجربه ای که آنها را در موقعیت های مختلفی قرار داده و به تبع آن چالش هایی را نیز به همراه دارد که مسیر اصلی داستان فیلم «متولد 65» را می سازند.مشکل اصلی «متولد 65» همچون اغلب فیلم های سینمای ایران در ابتدا از فیلمنامه آغاز می‌شود، فیلمنامه ای که در ایده می توانست به اثری نسبتاً خلاق تبدیل شود اما اینگونه نیست و در حد ایده‌ای خام و ناپخته باقی می‌ماند.در واقع ضعف اصلی فیلمنامه از آنجایی آغاز می شود که هیچ مقدمه ای برای فضاسازی مناسب برای خلق موقعیت های فیلم برای مخاطب ایجاد نمی شود. فیلم بدون پیش زمینه‌ای و آماده سازی شرایط لازم برای خلق یک درام به سراغ اصل ماجرا می‌رود و از این رو از همان آغاز کاراکترهای فیلم برای مخاطب مبهم، غیرقابل باور و نچسب ظاهر می شوند و هر چه فیلم جلوتر می رود به دلیل اینکه مخاطب پس زمینه ذهنی درستی از آنها ندارد، شوخی ها و موقعیت هایی که نیز خلق می کنند در حد یک سرگرمی ساده برای مخاطب باقی می‌ماند.عدم شخصیت پردازی مناسب توسط فیلمنامه نویس، بزرگترین ضعفی است که این فیلم را در ادامه مسیر با مشکلاتی روبرو می کند و نویسنده نمی تواند موقعیت هایی را که می توانست به ایجاد بحران، تعلیق و عطف در داستان فیلم شود به خوبی از آب و گل درآورد و به اثری باورپذیر برای مخاطب تبدیل کند.در «متولد 65» می توان گفت همه آدم های قصه بی شناسنامه اند و همین سبب می شود که فیلم پیش از آنکه چالش برانگیز باشد در حد یک رویداد خام باقی بماند، که اگرچه نویسنده می توانست با نگاهی کمی هوشمندانه تر به ایده فیلم اثری قابل قبول تر خلق کند.این فیلم به دلیل لوکیشن محدود آپارتمانی و کم کاراکتری که دارد برای اینکه به اثری جذاب و غیر کسل کننده تبدیل شود نیاز به خلق موقعیت های جدی تری برای همراه کردن مخاطب خود با فیلم دارد که متاسفانه این ضعف فیلمنامه را مجید توکلی کارگردان اثر نیز نتوانسته تلطیف کند و اندکی بیشتر موقعیت های فیلم را برای مخاطب جدی و پررنگ تر جلوه دهد.باید گفت که دوربین توکلی در «متولد 65» چندان خلاق و برنامه ریزی شده حرکت نمی کند و بیشتر به ثبت واقعه با کات هایی که چندان هم در تعلیق فیلم اثر بخش نیست سپری می کند.اما نکته ای که در فیلم «متولد 65» مخاطب را سرپا نگه می دارد، تک لحظه هایی است که موقعیت های فیلم کمی در آن جدی تر می شود یا حداقل شوخی های فیلم کمی درست تر از آب در می آید، اما در کلیت باید گفت اثر نتوانسته به خوبی از خود دفاع کند و حتی در بعد سرگرم کنندگی نیز به فیلمی تبدیل شود که تماشاگر خود را راضی از سالن سینما خارج کند.در «متولد 65» گرچه توکلی سعی داشته روایتی ساده و روان را به پیش ببرد و مخاطب خود را درگیر پیچیدگی های بیهوده و ادا و اصول های رایج در سینمای امروز نکند، اما نتوانسته آنقدری خلاقانه عمل کند که فیلمی خوش ساخت از آب درآید.بدون شک این فیلم پتانسیل آن را داشت که دو کاراکتر جسور اما در عین حال شیرین را برای مخاطب خود خلق کند اما متاسفانه اثری ناکام در عرصه سینما است و بیشتر در حد یک تله فیلم سرگرم کننده برای مخاطب باقی مانده است.فراهنگ ** از: حمیدرضا کاظمی پور نویسنده و منتقد سینما ** انتشار دهنده: امید غیاثوند



09/09/1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن